7 tehnici prin care motivezi un angajat dificil - Sodexo Romania

7 tehnici prin care motivezi un angajat dificil

Oricât de mult ți-ai dori ca lucrurile să meargă întotdeauna ca unse la birou, ți s-a întâmplat cu siguranță și ție să ai în echipă oameni pe care să îi cataloghezi ca fiind dificili. Fie că problema se leagă de interacțiunea cu colegii și managementul, fie de aplicarea procedurilor interne, o astfel de situație poate crea frustrări de ambele părți, impactul observându-se destul de ușor în moralul tău și al echipei.

Deși cea mai ușoară soluție pare demiterea angajatului care nu se integrează în colectiv, ai la îndemână și alte variante prin care poți motiva și păstra un angaja ce nu pare aliniat cu valorile companiei:

  1. Ascultă înainte de a pune etichete
    Cel mai frecvent, atunci când un angajat creează situații neplăcute la birou, colegii și managerul încep să își schimbe comportamentul față de el, ceea ce duce la o amplificare a comportamentului negativ. Pentru a evita să te învârți într-un cerc vicios, în care toată lumea va avea de suferit, încearcă să înțelegi în primul rând care e adevărata problemă a angajatului respectiv. Persoanele nu tind să fie dificile de la natură, ci ajung să intre în conflicte din cauza unui factor extern, precum oboseala, problemele personale sau nemulțumiri legate de mediul de lucru sau de comunicarea cu colegii.
    Discută cu angajatul pe care tinzi să-l cataloghezi ca fiind dificil și încearcă să înțelegi ce stă în spatele atitudinii sale. Toți oamenii simt nevoia să fie ascultați cu adevărat, motiv pentru care un angajator ce își ascultă angajații are o echipă puternică și motivată.

  2. Oferă feedback constructiv
    Nu ataca angajatul, dar nici nu îl menaja excesiv. Discută deschis cu el, cu o atitudine fermă și binevoitoare. Explică-i care este impactul acțiunilor sale asupra echipei sau clienților și oferă-i exemple clare, din care să poată înțelege la ce te referi.
    Dacă ești prea agresiv sau, dimpotrivă, îți e frică să discuți onest despre situație, vei obține efectul contrar. Spune-i ce ți-ai dori să facă diferit, pentru a-l ajuta să înțeleagă ce ar trebui să schimbe.

  3. Demonstrează consecvență
    Dacă te deranjează un anumit comportament, asigură-te că nu îl ignori uneori, doar ca să nu provoci discuții cu angajatul.
    “Merge și așa” te poate scuti de conflicte, dar nu va oferi persoanei în cauză o șansă de a-și înțelege minusurile și de a învăța din greșeli.

  4. Pune la punct un plan de acțiune
    Stabilește împreună cu angajatul ce acțiuni ar trebui să întreprindă acesta în viitor, pentru a nu se mai ajunge la situații neplăcute. Discutați despre criteriile de evaluare și propuneți-vă să vă întâlniți în mod regulat pentru a observa cum progresează lucrurile.
    E necesar să te gândești și la un interval de timp realist în care să se vadă schimbările, de exemplu trei luni din momentul primei discuții.

  5. Nu aborda subiectul cu alte persoane din companie
    Ar fi neplăcut ca angajatul să audă din întâmplare o conversație despre rezultatele sau atitudinea sa, așa că evită să împărtășești problemele altor membri ai echipei.
    Evident, dacă e vorba despre o informare a colegilor de la Resurse Umane sau o ședință cu managerul direct al angajatului, situația se schimbă, însă nu transforma situația într-un subiect de discuție la cafea și nu te plânge în conversații informale.

  6. Evită extremele
    Adevărul este de obicei la mijloc: un angajat dificil poate reprezenta o problemă, însă de multe ori există șansa de a-l aduce pe drumul cel bun. Nu îți spune “Nu am ce-i face, e o persoană cu care nu mă pot descurca”, dar nici “Sigur nu e vina lui, dacă-l las în pace se va schimba de la sine”.
    Privește situația obiectiv și realist și spune-ți că e posibil să obții rezultatele dorite în timp, dar la fel de bine se poate să și eșuezi. Important este să știi că ai făcut tot ceea ce ținea de tine.

  7. Recompensează comportamentele pozitive ale echipei
    Nu uita să le mulțumești cât mai des oamenilor tăi pentru efortul și munca pe care le depun în fiecare zi. Comunică deschis cu ei, ascultă-i și respectă-le părerea.
    Angajații motivați și răsplătiți corespunzător au șanse mai mici de a se transforma în persoane dificile, pentru că își vor da silința să îi demonstreze angajatorului că încrederea sa în ei este justificată.

  8. Motivează-ți echipa cu beneficii extrasalariale competitive

    Oferă cardul Gusto Pass!

Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×