Angajator ideal în 7 pași simpli - cum să depășești așteptările angajaților - Sodexo Romania

Angajator ideal în 7 pași simpli – cum să depășești așteptările angajaților



Una dintre cele mai mari provocări în interacțiunile de la locul de muncă intervine în momentul în care încerci să privești lucrurile în ansamblu, fără a te limita la propria perspectivă. Ca antreprenor, de exemplu, îți analizezi cu ușurință angajații, însă de câte ori te-ai întrebat care este viziunea acestora în ceea ce te privește și ce așteptări au de la tine?

Pentru a atrage mai ușor oamenii de care ai nevoie în echipă și pentru a-ți fideliza angajații valoroși, cu vechime, este necesar să ții cont de câteva detalii ce te pot transforma ușor în angajatorul ideal. Află în continuare care sunt cele 7 lucruri pe care angajații le așteaptă de la compania în care lucrează și cum te poți plia pe fiecare aspect pentru a câștiga încrederea și loialitatea echipei tale


1. Angajații își doresc să fie respectați

Pentru a te bucura de respectul angajaților tăi, asigură-te că și tu le oferi același lucru, încă din prima zi de muncă. Tratează-i întotdeauna cu aceeași bunăvoință cu care ți-ar plăcea și ție să fii tratat și nu îi privi ca și cum ar avea doar obligații în cadrul companiei. Chiar dacă echipa lucrează pentru un salariu lunar, trebuie să apreciezi faptul că fiecare om își dă silința să obțină cele mai bune rezultate și preferă să o facă alături de tine, nu de alt angajator.


2. Angajații au nevoie de un program echilibrat

Un angajat care muncește în exces sau își sacrifică timpul liber pentru activitatea de la birou va ajunge în cele din urmă să se confrunte cu probleme de sănătate și să nu mai dea randament. Încurajează-ți angajații să își ia pauze și să plece la timp de la muncă și asigură-te că nu își asumă prea multe responsabilități. De asemenea, le poți oferi posibilitatea de a își petrece orele de după birou într-un mod plăcut și relaxant: dăruiește-le beneficii extrasalariale destinate activităților de timp liber, precum cardul Cultura Pass.


3. Angajații apreciază autonomia și acordarea încrederii

Demonstrează-le celor care lucrează în compania ta că ai încredere în ceea ce fac și că le iei în considerare părerile. Permite-le să propună noi moduri de a îmbunătăți procesele interne, încurajează inovațiile și asumă-ți faptul că ai în companie profesioniști care pot face treabă foarte bună fără a fi controlați în mod constant. Dându-le șansa de a fi responsabili pentru munca lor, îți faci angajații să se simtă valorizați și să capete încredere în propriile forțe.


4. Angajații vor să primească feedback și să fie răsplătiți pentru rezultate

Orice angajat își dorește să știe că e apreciat pentru munca depusă, așa că nu te feri să le spui membrilor echipei tale că ești mândru de ei și de rezultatele obținute. Dacă e vorba de o situație în care au greșit, explică-le ce puteau face mai bine și ce așteptări ai pe viitor. Oferă-le ocazional recompense pentru rezultate: un mail de mulțumire, o diplomă pentru cel mai bun angajat sau chiar bonusuri de performanță.
Vrei să îți răsplătești angajații? Oferă-le timp liber de calitate!


5. Angajații își doresc să comunice deschis cu angajatorul

Un mediu deschis, în care comunicarea să se poată face cu ușurință în ambele sensuri, îi va determina pe angajații tăi să îți poată adresa mai ușor orice sugestie sau nemulțumire. Vei evita astfel momentele în care pierzi oameni valoroși pentru că nu ai știut ce-i frământă și nu ai putut găsi la timp soluții pentru problemele lor.


6. Angajații își doresc să fie înțeleși și sprijiniți

Pentru un angajat, compania în care lucrează ar trebui să fie ca o a doua familie. Încurajează-ți echipa să vină către tine în orice situație și să nu ezite să îți ceară ajutorul. Gândește-te la un exemplu ipotetic: ai un angajat care, din cauza unor probleme de familie, nu mai poate ajunge la timp la birou sau îți pierde eficiența. Demonstrează-i că îți pasă de el propunându-i câteva zile de concediu sau un program flexibil pentru o perioadă.


7. Angajații vor să fie ajutați să se dezvolte

Cei mai mulți angajați se tem de plafonare și își doresc să se dezvolte constant, să învețe lucruri noi și să aibă șanse de a urca pe scara ierarhică. Acordă-le acces la cursuri, investește în programe de dezvoltare personală și profesională și ia în calcul abilitățile care i-ar putea face să acceadă în timp la poziții superioare.
New call-to-action