Care sunt pericolele demotivării angajatilor și cum o poți preveni.

Ce impact are moralul angajaților asupra companiei tale

Poate nu te gândești des la acest aspect, însă moralul angajaților tăi este extrem de important pentru funcționarea întregii companii. Deși clientul trebuie să fie întotdeauna pe primul loc, e bine ca și angajatul să reprezinte o prioritate, mai ales dacă îți dorești cu adevărat să oferi calitate în produse și servicii.  

Află în continuare cum te ajută angajații motivați, care sunt pericolele demotivării și cum o poți preveni.

 

De ce este important ca angajații tăi să aibă un moral ridicat

 

Modul în care oamenii din companie își percep șefii, echipa și activitatea își spune de obicei cuvântul și asupra rezultatelor. Iată ce diferențe sunt între un angajat mulțumit și unul demotivat:

 
  • Angajatul motivat e un ambasador al brandului, angajatul nemulțumit îți denigrează compania: atunci când oamenii care lucrează pentru tine sunt fericiți, aceștia le vor povesti prietenilor, cunoștințelor și chiar necunoscuților preponderent lucruri pozitive despre locul lor de muncă. Te vor face să devii un angajator cu o bună reputație, iar firma ta va fi un loc unde orice candidat va veni cu entuziasm să se angajeze. Colaboratorii vor avea și ei o imagine pozitivă și vei observa o creștere a numărului de clienți și parteneri.

    Dacă, în schimb, angajații sau foștii angajați discută pe forumuri și site-uri de social media - chiar și sub protecția anonimatului - despre câte neajunsuri au avut în compania ta, vei pierde foarte mult capital de imagine și brandul va fi afectat. Un lucru care ție ți se pare minor poate fi extrem de important în experiența angajaților.
 


  • Un angajat motivat lucrează eficient și este productiv, în timp ce un angajat demotivat obține constant rezultate proaste. Te întrebi de ce unii oameni își ratează constant target-ul, chiar dacă ție ți se pare că e realizabil? Gândește-te că atunci când i-ai cooptat în echipă, aceștia păreau mai entuziasmați și își dădeau mai mult silința.

    Cu timpul, dacă i se pare că este ignorat de angajator și că nu primește destul respect sau destule beneficii, chiar și cel mai valoros om din companie poate să își piardă dorința și plăcerea de a da 100% în fiecare zi. Lipsa de motivație se observă prima dată în scăderea rezultatelor, iar pe termen lung poate avea rezultate catastrofale pentru companie.
 


  • Angajatul motivat ajută clienții să se simtă speciali, în timp ce angajatul demotivat oferă minimul necesar, iar uneori nici măcar atât. O persoană care nu mai este fericită la locul său de muncă va transmite de obicei starea și clienților, în cazul în care lucrează cu aceștia în jobul de zi cu zi. Angajații demotivați și dezinteresați generează de obicei cele mai multe reclamații, iar satisfacția clienților după o interacțiune cu aceștia nu are cum să fie altfel decât foarte scăzută.

    Vrei să îți faci clienții fericiți și să îi convingi că pot avea mereu o experiență plăcută cu compania ta? Asigură-te în primul rând că ai angajați mulțumiți.
 


  • Un angajat demotivat îi poate antrena și pe ceilalți în nemulțumirile sale și poate afecta comunicarea la nivelul întregii echipe, pe când un angajat fericit își va ajuta colegii să se simtă la locul de muncă aproape ca într-o familie. Nemulțumirea este o stare ușor de transmis, iar uneori este de ajuns ca o singură persoană să fie demotivată - dacă este vorba de un om popular al echipei, nemulțumirile acestora se vor transmite cu siguranță mai departe sau vor apărea foarte des neînțelegeri între colegi.

    Evident, asta nu înseamnă că trebuie să tratezi angajații cu mănuși, dar este bine să îi asculți și să îți dai seama dacă au ei o problemă sau ceva se întâmplă la nivel de organizație.
 

 

Cum te poți asigura că angajații tăi sunt mulțumiți

 

Nu este de ajuns să ridici din umeri și să înlocuiești personalul atunci când acesta nu are rezultate sau pare lipsit de motivație. Procedând astfel nu rezolvi de fapt problema din spate, ci doar câștigi puțin timp: în locul angajaților demotivați vor veni oameni noi, care vor trebui instruiți și lăsați să se adapteze. Dacă ceva nu este în regulă la nivel de companie, nici persoanele nou venite nu vor rezista prea mult sau vor începe să aibă aceleași rezultate slabe.

  Alege, în schimb, să fii un angajator receptiv la feedback, deschis și transparent. Ascultă oamenii și încearcă să înțelegi ce temeri sau nemulțumiri au, cum li se par procesele interne și ce ar dori să îmbunătățească. Eventual poți desemna un reprezentant al angajaților, un membru al echipei cu cât mai multă popularitate, cu care să discuți frecvent și de la care să iei pulsul întregii organizații.

  Nu uita, de asemenea, să îți răsplătești echipa cu fiecare ocazie în care observi rezultate bune și să le oferi tuturor angajaților motive de a-ți rămâne loiali și de a lucra cu plăcere.

Există foarte multe companii care își caută oameni noi, așa că nu te gândi că vei putea să îți păstrezi personalul fără a oferi anumite avantaje, care deja au devenit firești în societatea actuală: un salariu motivant, cursuri de specializare, beneficii extra-salariale sub forma cardurilor de masă și a abonamentelor pentru activități sportive, asigurare privată de sănătate și bonusuri ocazionale - carduri cadou sau de vacanță și chiar carduri destinate activităților culturale.

  Pune-ți angajații pe primul plan și vei observa că același lucru vor face și ei când vine vorba de companie, efortul depus și modul de lucru cu clienții. Click me

You might also be interested in

7card, beneficii in miscare

Tu le oferi angajatilor tai un abonament 7card si le arati ca sustii un stil de viata sanatos pentru echipa ta, ei primesc acces la cel mai mare loc de joaca din Romania!

Cultura Pass - Card si tichete de cultura

Cardul Cultura Pass este o solutie de rasplatire si motivare a angajatilor. Cu ajutorul cardului, timpul liber poate deveni mult mai distractiv.

gusto card

GUSTO PASS CARD - Tichete de masa Electronice

Folosind tichetele de masa Gusto Pass, economisesti 37% din buget si oferi angajatilor tai mai multa putere de cumparare.

carduri de vacanta, Turist Pass card

TURIST PASS CARD - Card de vacanta

Motiveaza-ti angajatii asigurandu-le o vacanta in care isi vor incarca bateriile.

CADOU PASS - Card si tichete cadou

Ofera angajatilor libertatea de a-si alege cadoul dorit cu diverse ocazii: 8 Martie, Paste, 1 Iunie, Craciun

7card, beneficii in miscare

Tu le oferi angajatilor tai un abonament 7card si le arati ca sustii un stil de viata sanatos pentru echipa ta, ei primesc acces la cel mai mare loc de joaca din Romania!

Cultura Pass - Card si tichete de cultura

Cardul Cultura Pass este o solutie de rasplatire si motivare a angajatilor. Cu ajutorul cardului, timpul liber poate deveni mult mai distractiv.

gusto card

GUSTO PASS CARD - Tichete de masa Electronice

Folosind tichetele de masa Gusto Pass, economisesti 37% din buget si oferi angajatilor tai mai multa putere de cumparare.

carduri de vacanta, Turist Pass card

TURIST PASS CARD - Card de vacanta

Motiveaza-ti angajatii asigurandu-le o vacanta in care isi vor incarca bateriile.

CADOU PASS - Card si tichete cadou

Ofera angajatilor libertatea de a-si alege cadoul dorit cu diverse ocazii: 8 Martie, Paste, 1 Iunie, Craciun

Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×