Ce influențează creșterea vânzărilor în magazin la început de an? - Sodexo Romania

Ce influențează creșterea vânzărilor în magazin la început de an?

Se spune că începutul unui an e un bun indicator pentru cum vor decurge lunile următoare, din toate punctele de vedere. Când vine vorba de vânzările magazinului tău, cu siguranță îți dorești ca tot anul să fie profitabil și să îți aducă clienți din plin. Cum faci să crești vânzările încă din Ianuarie? Urmează sfaturile de mai jos și rezultatele se vor vedea cu siguranță.

1. Fă-ți un bilanț al anului care a trecut, analizează și noteaza-ti concluziile

Pentru a ști de unde să pornești, trebuie să vezi cum au decurs lucrurile până acum, ce ți-a ieșit excelent, dar și unde ai avut probleme. Ia în calcul activitatea magazinului pe luni și analizează fiecare aspect: care au fost perioadele cele mai profitabile? În ce luni ai avut cei mai puțini clienți? S-a întâmplat ca în lunile cu vânzare foarte bună să ai anumite oferte sau să existe anumite produse pe care clienții le-au preferat? Tendințele sunt foarte importante în orice domeniu, iar vânzările nu fac excepție. Pentru a putea trage concluzii cu privire la ce și când se cumpără sau ce anume determină nevoia de cumpărare, este necesar să analizezi cu atenție factorii care te-au ajutat sau te-au împiedicat să ai succes în trecut.


2.Gândește în avans o strategie pentru lunile următoare

În funcție de concluziile la care ai ajuns, trasează o strategie de vânzări și de comunicare cu clienții. Strategia ar trebui gândită pe termen lung, pentru că dacă lași lucrurile la întâmplare, riști să te confrunți cu probleme la care nici nu te așteptai. Stabilește ce produse vrei să aduci în magazin, cu ce furnizori dorești să păstrezi colaborarea și ce stocuri ar trebui să îți faci, în funcție de vânzările anului precedent. Propune-ți un buget pentru promovarea magazinului și fă-ți un plan legat de canalele pe care vrei să le utilizezi pentru a ajunge la clienți: publicitate radio sau tv, online, afișe și flyere sau chiar evenimente și concursuri cu premii.


3.Sondează nevoile clienților și aprovizionează-te în funcție de acestea

Comunică deschis cu clienții tăi pentru a reuși să le înțelegi mai bine nevoile, dar și pentru a le demonstra că părerea lor contează. Roagă-i să îți acorde feedback în legătură cu experiența din magazin: au fost serviți așa cum se așteptau? Au găsit ceea ce căutau? Ce fel de produse ar dori să găsească pe viitor în magazinul tău? Inspiră-te și din tendințele pieței, chiar dacă asta înseamnă să petreci un timp studiind competiția și ofertele altor magazine similare din România sau din afara țării.


4. Alege un diferențiator

Pentru ce ai dori să fie cunoscut și ales magazinul tău, astfel încât să se diferențieze de altele? Identitatea de brand este un factor care nu trebuie pierdut din vedere atâta timp cât nu vrei ca afacerea ta să rămână în anonimat, fără a se putea deosebi de concurență. Poate că factorul de diferențiere este un anumit produs, ce se găsește exclusiv în magazinul tău. Poate este vorba de calitatea superioară sau proveniența 100% românească a mărfurilor. E posibil ca pur și simplu să fii un etalon din punct de vedere al prețurilor accesibile sau să aduci produse unicat, pe comandă. Indiferent de ceea face magazinul tău să fie special, e important să rămâi în ochii consumatorilor cu o anumită promisiune de brand, ușor de reținut și de recunoscut.


5. Pregătește oferte personalizate

Începutul anului înseamnă pentru foarte multe persoane un buget redus, pentru că banii din ultimele salarii s-au dus pe cumpărături de sărbători și vacanțe. De aceea, mulți clienți se vor înghesui să cumpere din magazinele care oferă reduceri și metode de plată flexibile, cum ar fi plata în rate sau cu beneficii extrasalariale. Angajații români primesc în număr mare la final de an carduri sau tichete cadou, ce sunt păstrate tocmai pentru cumpărăturile din Ianuarie, când se știe că încep noi perioade de oferte.
Ține cont de aceste aspecte și întâmpină-ți clienții cu promoții, indiferent că ai oferte la produse nou intrate pe stoc sau vinzi produsele rămase din anul precedent la prețuri scăzute. Acceptă plata prin metode alternative, precum beneficiile extrasalariale, pentru a te asigura că te adresezi unui public cât mai larg.
Vrei să atragi mai mulți clienți? Devino partener Sodexo!


6. Pune la punct un sistem de fidelizare pentru clienți

Loializează-ți clienții prin oferte adresate celor care cumpără frecvent din magazinul tău. Le poți pregăti vouchere de reducere pentru achizițiile următoare sau produse gratuite pentru o anumită sumă cheltuită în magazin. Întreabă clienții dacă sunt de acord să îți ofere numărul de telefon sau e-mailul pentru a le trimite mesaj de fiecare dată când produsele lor preferate intră în stoc sau când aduci marfă nouă.


7. Adaptează aspectul magazinului, dar păstrează identitatea

La an nou se cere și un suflu proaspăt pentru magazinul tău. Fără a schimba radical logoul, încearcă să redecorezi și să aranjezi vitrina într-un stil modern, dar în același timp potrivit cu brandul. Ia în calcul fiecare detaliu: muzica din magazin, parfumul pe care îl difuzezi în atmosferă, așezarea produselor în rafturi și accesoriile care decorează pereții.


8. Promovează-te online

Nu uita că o bună promovare îți va aduce întotdeauna mai mulți clienți, așa că alocă buget și pentru reclame. Având în vedere că publicitatea online este mai accesibilă și mai vizibilă decât alte forme de promovare, asigură-te că ai un site bine pus la punct și că nu lipsești de pe Google și Facebook.

Intră și tu pe harta partenerilor Sodexo! Devino partenerul nostru și crește-ți vizibilitatea!
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×