Companiile care se implica promoveaza programe de asistenta pentru angajati

Pentru multi oameni, munca este o sursa de placere si satisfactie personala, ea reprezentand o parte importanta a unei vieti in general fericite. Altii nu sunt atat de norocosi.

 

In cazul multor companii si economii nationale care inca se lupta sa faca fata unui avant mai scazut decat cel asteptat, angajatii ajung sa se confrunte cu un program de lucru prelungit si cu anxietate in privinta locurilor lor de munca. Rezultatul este de multe ori stres si depresie, ceea ce poate duce la un moral scazut, productivitate afectata si chiar boli psihosociale. „Criza financiara din 2008 a avut in mod evident un impact”, explica James Malia, Director al Employee Benefits la Sodexo Benefits & Rewards Services UK. „Dar traim intr-o epoca de schimbare constanta si asta aduce si stres, indiferent daca este declansat de incertitudinea locului de munca, de mutarea birourilor, de fuziunile companiilor, de impactul tehnologiei sau de noile modele de afaceri.” Potrivit studiilor1, stresul cauzat de munca costa Europa 650 miliarde de dolari si Statele Unite ale Americii 300 miliarde dolari, in timp ce sanatatea precara a fortei de munca, in general, se estimeaza ca va costa economia globala 10-15% din productia sa totala.

Frica de a spune „Am o problema”

Cu toate acestea, chiar si aceste cifre nu reflecta adevarata amploare a stresului si depresiei legate de munca. Mai mult de o treime dintre angajatii care traiesc cu conditii psihosociale nu sunt deschisi cu privire boala lor la locul de munca, potrivit unui studiu realizat de AXA PPP Healthcare. Multi membri ai personalului se tem ca ar fi judecati negativ de colegii lor (30%) sau de managerii (24%) daca ar fi deschisi cand vine vorba de starea lor de sanatate. Alti 22% sunt ingrijorati ca le-ar dauna perspectivei de cariera (22%) si peste un sfert se simt stanjeniti de starea lor.

 

Aducerea grijilor la birou

Dar, daca un echilibru sarac intre viata profesionala si viata personala poate fi daunator, atunci si calitatea vietii angajatilor in afara muncii poate avea un impact negativ asupra performantei acestora. Problemele legate de relatii, ingrijorarile legate de bani si o varietate de probleme de sanatate pot lasa oamenii sa se lupte pentru a face fata si, prin urmare, devin nepregatiti pentru o zi de lucru aglomerata.

 

Programe de asistenta pentru angajati: Ajutorul de care era nevoie

Ca raspuns la aceste provocari diferite, companiile implementeaza tot mai des programe de asistenta pentru angajati. Acestea nu numai ca abordeaza problemele cu care se confrunta angajatii in timpul orelor de lucru, ci si evenimentele de viata din afara muncii care duc la stres, anxietate si depresie. Sprijinul poate fi pus la dispozitie prin telefon, prin live chat sau prin consiliere unu-la-unu. Odata cu epoca digitala, multe dintre aceste servicii pot fi disponibile print-o aplicatie de smartphone. „Programele de asistenta pentru angajati devin extrem de importante”, spune James Malia. „Companiile doresc ca angajatii sa vina la lucru, sa se concentreze asupra locului de munca si sa fie productivi, in timp ce angajatii doresc sa simta ca firma lor ii ingrijeste si doreste sa ii ajute. Iar cu un astfel de program, acest ajutor este disponibil la ora 2.00 dimineata sau in timpul lucrului. In plus, managerii pot folosi serviciul pentru a obtine sfaturi despre modul cel mai adecvat de a aborda un membru al echipei care se afla in dificultate. In general, rentabilitatea investitiei poate fi semnificativa.”

 

Sodexo si proramele de asistenta pentru angajati

Ca lider mondial in servicii de imbunatatire a Calitatii Vietii, Sodexo ofera o gama larga de programe de asistenta pentru a ajuta clientii si oamenii din companie, in ceea ce priveste echilibrul dintre viata profesionala si cea personala. „In Marea Britanie, lucram cu o terta parte pentru a oferi diferite niveluri de sprijin – o linie de asistenta pentru contactul initial, de obicei despre 6 sau 8 sesiuni de consiliere telefonica, intalniri fata in fata sau ajutor la fata locului pentru un incident major”, spune James Malia. Consilierii din acest gen de programe ofera un serviciu imediat, pe termen scurt, si actioneaza ca o punte pentru alti profesionisti din domeniul sanatatii pentru probleme care ar putea necesita tratament pe parcursul a mai multor luni sau chiar ani.

 

Pentru angajatii respectivi, Sodexo Supports Me este o linie de informare si consiliere a membrilor personalului si a familiilor lor. Gratuit si confidential, acest program este format din consilieri si experti care acopera intregul spectru de provocari legate de echilibrul dintre munca si viata personala – probleme familiale, bunastare, locuinta, munca si bani. Prin operarea programelor de asistenta pentru proprii angajati, Sodexo nu numai ca imbunatateste Calitatea vietii persoanelor din interiorul companiei, ci castiga si expertiza in proiectarea si implementarea acestui tip de programe pentru clientii sai.

 

 

Programele de asistenta pentru angajati joaca un rol important in sprijinirea personalului in perioadele dificile. Simone Perretti, Manager de produs EAP Brazilia, explica modul in care Sodexo Benefits & Rewards Services ajuta sute de companii din intreaga tara.

 

Care este situatia cu care se confrunta astazi angajatii din Brazilia?

SP: Criza economica a afectat oamenii la locul de munca, in special in orasele mari, unde se confrunta cu o combinatie intre calitatea scazuta a vietii si costul ridicat al vietii. Multi angajati sunt supra-lucrati, avand in vedere obiective agresive si se confrunta cu timpi lungi de naveta la munca si inapoi. In Sao Paulo, de exemplu, indicele de sanatate mintala este cel al unei tari aflate in razboi. Absenteismul datorat problemelor psihosociale este in mod clar in crestere. Si statisticile spun urmatoarele: Brazilia are al patrulea cel mai mare procent de cazuri diagnosticate de depresie din lume; 24% din familii au datorii; divortul a crescut cu 160% in ultimul deceniu; in timp ce durata medie a casatoriilor a scazut de la 23 la 12 ani.

 

Cum pot programele de asistenta pentru angajati sa ajute in astfel de situatii?

SP: Aceste programe reprezinta un beneficiu care combate absenteismul si prezentele de fatada, diminueaza scaderile cifrei de afaceri si a creantelor de asigurari de sanatate si cresc productivitatea. Ele ofera sprijin pentru angajati sau familiile lor in momente de criza, cum ar fi destramarea casatoriei, dependenta de droguri sau alcool, conflictele la locul de munca, problemele cu copiii la scoala, stresul, problemele financiare si juridice, decesul sau accidentele. Scopul unui program de asistenta pentru angajati este de a reduce timpul in care angajatii sunt departe de locul de munca si de a se asigura ca se intorc cu forta reinnoita si sanatatea mentala optima. In Brazilia, aproximativ 35% din companii opereaza astfel de programe, in principal firmele multinationale medii si mari.

 

Cum raspunde Sodexo cerintelor companiilor din Brazilia?

SP: Lucram in parteneriat cu Optum, un specialist in programe de asistenta pentru angajati si afiliat al Asociatiei Profesionale a Asistentilor Angajati, oferim angajatilor clientilor nostri un Apoio Pass. Acesta le ofera un serviciu de sprijin confidential, 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana – si este desfasurat pentru mai mult de 200.000 de angajati la peste 250 de companii din Brazilia. Acesti angajati sunt sustinuti de o retea de 4.000 de experti specializati in 3.000 de birouri din intreaga tara.

 

Cum functioneaza Apoio Pass?

SP: Este in primul rand un serviciu telefonic, care incepe cu un diagnostic preliminar al nevoilor persoanei si continua cu trimiterea la unul sau mai multi experti profesionisti – in functie de diagnostic. Consilierii sunt disponibili personal sau prin telefon pentru intreaga gama de nevoi psihologice, sociale, juridice si financiare. Este o solutie cu adevarat holistica care priveste atat cauzele, cat si simptomele, iar toti expertii au o experienta de cel putin cinci ani in domeniu.

 

In cele din urma, cum se ingrijeste Sodexo de angajatii sai din Brazilia?

SP: Ca furnizor de servicii de imbuntatire a Calitatii Vietii, Sodexo ofera o gama larga de beneficii pentru sanatate si wellness, care este comparabila cu cei mai buni angajatori din Brazilia. Aceasta include programul Apoio Pass, planurile de sanatate, programele de sala de gimnastica, programele de pregatire a pensionarilor si alte beneficii. Ele sunt intr-adevar apreciate de angajatii nostri. De fiecare data cand efectuam cercetari interne, in special in ceea ce priveste implicarea angajatilor, avem un raspuns foarte bun. Oamenii recunosc ca aceste beneficii sunt o diferentiere pentru companie si sunt recunoscatori pentru ei.

 

Este un serviciu pe care suntem foarte fericiti sa il furnizam si subliniaza angajamentul nostru ca o companie de imbunatatire a Calitatii Vietii pentru toti.

 

 

 

Surse:

1 Hassard, J., et al (2014). Calculating the cost of work-related stress and psychosocial risks – A Literature Review. Bilbao, Spain: European Agency for Safety and Health at Work.

https://osha.europa.eu/en/tools-and-publications/publications/literature_reviews/calculating-the-cost-of-work-related-stress-and-psychosocial-risks

 Global Wellness Institute, The future of wellness at work, January 2016

https://www.globalwellnessinstitute.org/global-wellness-institute-releases-report-and-survey-on-the-future-of-wellness-at-work/

3https://www.axappphealthcare.co.uk/uploadedFiles/Widget_Items/Microsites

Beneficiile tichetelor de masa atat pentru angajator, cat si pentru angajat

Blog Sodexo

16.10.2018

Beneficiile tichetelor de masa atat pentru angajator, cat si pentru angajat

Odata cu intrarea pe piata de munca a milenialilor, angajatorii si-au dat seama ca doar un salariu bun nu este indeajuns pentru a atrage si a pastra noi angajati. Acestia cauta si alte beneficii precum tichete de masa, abonamente la sala si asigurare medicala. Tichetele de masa, la fel ca restul avantajelor, nu sunt obligatorii, dar iti pot aduce chiar si tie, ca angajator, avantaje. Acestea se refera atat la…
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×