Creste profitul: 9 tehnici ce readuc clientii in restaurant

Creste profitul: 9 tehnici ce readuc clientii in restaurant

Fidelizarea clienților este una dintre cele mai mari provocări ale unui patron de restaurant, în contextul în care foarte puține localuri se pot baza pe un flux constant de clienți noi. În plus, chiar și restaurantele cu potențial turistic, care operează în centrul orașelor aglomerate, au de-a face cu o concurență acerbă și trebuie să lucreze constant la menținerea unei bune reputații. Cum îți poți convinge clienții că ești cea mai bună alegere, astfel încât aceștia să se întoarcă tot mai des în localul tău și să te recomande mai departe? Urmează cele nouă tehnici de mai jos și vei observa că restaurantul tău devine din ce în ce mai popular:

Asigură-te că fiecare client se simte respectat și apreciat

Orice client care îți calcă pragul trebuie să simtă că este o prioritate pentru personalul restaurantului. Orice detaliu este important, de la amabilitatea cu care este tratat clientul de ospătari, până la promptitudinea cu care i se ia comanda și este servit. Pe parcursul mesei, întreabă-i pe clienți dacă totul este în regulă și dacă mâncarea corespunde așteptărilor. În cazul în care primești un răspuns nesatisfăcător, notează-ți ce s-ar putea face mai bine pe viitor.

Personalizează serviciile

Personalizarea este un aspect esențial în loializarea clienților, așa că încearcă să creezi și tu o relație cât mai apropiată cu persoanele care îți frecventează restaurantul. De exemplu, dacă un client face o rezervare și îți oferă numele, întâmpină-l ca pe un cunoscut, spunându-i pe numele pe care ți l-a oferit. Păstrează întotdeauna un ton politicos, dar apropiat. Imaginează-ți că fiecare client care intră în restaurantul tău este de fapt un prieten drag, pe care nu l-ai mai văzut de mult și cu care îți face plăcere să schimbi câteva vorbe atunci când îl așezi la masă sau îi aduci meniul.

Reține cât mai multe detalii despre clienții fideli

Ai un client fidel care e intolerant la lactoză sau ți-a menționat că e alergic la un anumit ingredient? Asigură-te că îi recomanzi de fiecare dată când vine în restaurant acele feluri de mâncare pe care le poate consuma în siguranță. Notează-ți pe o agendă preferințele și solicitările clienților tăi, pentru a ține cont de ele pe viitor, și a-i surprinde plăcut. E de ajuns să reții detalii ce par insignifiante la prima vedere, dar cântăresc mult în ochii persoanelor care mănâncă frecvent în restaurantul tău: care clienți sunt vegetarieni, cine comandă un anumit tip de vin sau cine cere dressing suplimentar pentru salată. Gândește-te că un client care observă că ții cont de nevoile sale, fără a fi necesar să ți le reamintească în mod constant, este un client ce se va simți special și te va recomanda și altor persoane.

Discută cu angajații tăi despre importanța unui serviciu ireproșabil

Explică-le angajaților că atitudinea lor e importantă în decizia clientului de a reveni în restaurant. O servire atentă, cu zâmbetul pe buze, este de multe ori mai importantă chiar decât prețurile din meniu, în timp ce o atitudine nepoliticoasă poate îndepărta definitiv clienții. Organizează cursuri de comunicare, oferă bonusuri pentru cei mai populari angajați și asigură-te că urmărești din umbră servirea atunci când ai ocazia, pentru a te asigura că totul funcționează la cele mai înalte standarde. Încurajează-ți angajații să comunice cu clienții, să accepte și să transmită mai departe chiar și feedback-ul negativ și să răspundă politicos criticilor. În același timp, sprijină-ți echipa: dacă un angajat se confruntă cu probleme personale, ajută-l cu ce poți sau permite-i să stea acasă.

Oferă gratuități și promoții speciale

Un pahar de vin oferit unui client fidel sau un desert din partea casei sunt dovezi că apreciezi loialitatea oamenilor care aleg să mănânce în restaurantul tău. Poți, de asemenea, să servești o porție de gustări gratuite sau să oferi discounturi persoanelor care vin la masă cu întreaga familie ori cu grupul de prieteni.

Adaugă în meniu oferte de prânz și de cină

Persoanele care ies cu colegii în pauza de masă sau cu cei dragi la cină sunt clienți valoroși, pe care îi poți ușor fideliza. Asigură-te că ai în meniu oferte pentru masa de prânz, convenabile ca preț și rapid de preparat. Creează și un meniu de seară, care să conțină un fel de mâncare, o salată și un desert sau o băutură. Oferă-le clienților posibilitatea de a-și achita masa și cu beneficii extrasalariale - cardurile de masă reprezintă o metodă tot mai populară de recompensare a angajaților români, așa că multe persoane își doresc să le poată folosi în restaurantele preferate.

Păstrează calitatea preparatelor și a ingredientelor.

Dincolo de o servire ireproșabilă, mâncarea din restaurantul tău ar trebui să fie mereu proaspătă și gustoasă, astfel încât să îi determine pe clienți să se întoarcă și să te recomande cu încredere. Nu face rabat de la calitate, pentru că acest lucru îți poate afecta iremediabil reputația.

Organizează seri tematice

Ai posibilitatea de a chema o trupă sau un interpret care să asigure muzica în restaurant o dată pe săptămână? Clienții tăi vor aprecia cu siguranță o seară de mâncare bună și muzică pe măsură. Organizează și alte seri speciale, în funcție de ceea crezi că ar prinde în zona în care e situat restaurantul: seri cu mâncare românească, seri cu karaoke sau poate seri cu bufet suedez și mâncare nelimitată la un preț fix.

Păstrează legătura cu clienții fideli

Solicită-le clienților adresa de e-mail și trimite-le din când în când oferte personalizate, anunță-i când au loc evenimente speciale în restaurant sau pur și simplu felicită-i în preajma sărbătorilor. Demonstrează-le că sunt importanți pentru tine și că vrei să îi ții la curent cu noutățile și promoțiile din restaurant.

Intră și tu pe harta partenerilor Sodexo!