Cum faci cumpărătorii să revină în magazinul tau de încălțăminte

Creșterea vânzărilor – cum faci cumpărătorii să revină în magazinul tău de încălțăminte

Ai un magazin de încălțăminte și îți dorești să menții vânzările și chiar să le crești, fidelizându-ți clienții și aducând cumpărători noi? Prețul produselor nu este singurul criteriu pe care ar trebui să îl iei în calcul, pentru că nu acesta face diferența. Iată 7 metode pe care le poți aplica și tu chiar de astăzi pentru a fi preferatul clienților și a avea vânzări cât mai mari:

Construiește cu grijă identitatea de brand



Primul pas spre a-ți câștiga clienții este construirea unui brand prietenos, ușor de recunoscut și pe gustul celor care vor cumpăra pantofi de la tine. De la nume și logo până la motto-ul magazinului, totul trebuie aliniat cu atenție. De exemplu, dacă ai un magazin de pantofi sport, va trebui să găsești un nume de impact și reprezentativ, care să ducă imediat clientul cu gândul la activitate fizică, un logo ce să denote energie și un slogan care să te definească și să te diferențieze în două-trei cuvinte de concurență.

Acordă atenție vitrinei și aspectului general al magazinului


Vitrina este pentru un magazin ceea ce hainele și pantofii sunt pentru o persoană: acel prim punct de contact, experiența vizuală ce poate convinge pe cineva să te prefere sau să te evite. Imaginea contează mai mult decât ai putea crede, așa că fii atent la orice detaliu. Vitrina ar trebui să fie frumos și modern aranjată, să transmită un mesaj și să le vorbească despre tine celor ce-i trec prin față.
În interior ar trebui să ai o atmosferă adecvată, pe care o poți ușor crea cu ajutorul unui spațiu frumos amenajat și al unei muzici în ton cu specificul magazinului. Nu uita de fotolii comode, pe care clienții să se poată așeza când probează, oglinzi în care aceștia să verifice cum le vin pantofii și, evident, marfă frumos ordonată și aranjată pe categorii. Mirosul din magazin este și el important, specialiștii în achiziții considerând că acesta poate influența decizia de cumpărare.


Asigură-te că angajații tăi le oferă clienților o experiență superioară


Interacțiunea clienților cu echipa din magazin este un factor extrem de important, ce poate influența vânzările pe termen lung. Angajații tăi ar trebui să fie bine pregătiți, să cunoască produsele și să poată oferi sfaturi și păreri avizate și sincere - chiar și când vine vorba de ce pantofi s-ar asorta la o anumită vestimentație sau s-ar potrivi pentru o ocazie anume.
De asemenea, orice angajat trebuie să dea dovadă de amabilitate și politețe, disponibilitate și bune abilități de comunicare. Poți solicita clienților să acorde feedback cu privire la cât de rapid și amabil a fost vânzătorul în procesul de vânzare, pentru a descoperi zonele pe care se pot aduce îmbunătățiri.


Pune accent pe calitate și pe ceea ce se poartă


Prețurile scăzute sunt o metodă excelentă de a-ți atrage și fideliza clienții, dar dacă acestea nu vin la pachet cu calitatea produselor, strategia ta de vânzări se poate transforma într-un eșec. La ce bun să vinzi pantofi care se vor deteriora în scurt timp de la cumpărare, făcându-i pe clienți să te evite pe viitor? Pe lângă calitate, asigură-te că acorzi atenție și trendurilor - nu vinde produse care au fost la modă acum trei ani, ci axează-te pe ceea ce se poartă în prezent și pe inovațiile din domeniul încălțămintei.

Promovează-te în social media


Prezența în social media te va aduce mai aproape de clienți: îi vei putea face să fie la curent cu noutățile, să știe ce produse au intrat în stoc și să te poată recomanda ușor altor persoane. Pentru asta e bine să ai un site bine făcut, dar și o pagină de facebook și una de instagram, pe care să fii mereu în contact cu cumpărătorii și să le răspunzi rapid la mesaje sau sesizări. Nu uita ca, dacă vizitatorii site-ului își dau acordul să primească pe mail noutăți, să le trimiți din când în când e-mailuri cu promoții sau modele noi de pantofi.

Organizează campanii de reduceri și concursuri


Ofertele speciale vor trezi întotdeauna interesul clienților, așa că organizează campanii de reduceri sau lichidări de stoc și semnalizează-le pe site și în vitrina magazinului. Poți, de asemenea, să propui concursuri pe pagina de facebook, acordând ca premiu una sau mai multe perechi de pantofi. Vei obține astfel notorietate și mai mulți fani.

Oferă metode variate de plată


Clienții tăi ar trebui să aibă flexibilitate când vine vorba de plata pantofilor preferați. În timp ce unii preferă să achite cash, alții vor să utilizeze cardul de debit sau de credit - tot mai multe magazine oferă posibilitatea plății în rate. De asemenea, ia în calcul să accepți ca metodă de plată tichetele sau cardul cadou, pentru că în acest mod vei deveni și mai popular printre toate acele persoane care primesc de la angajator beneficii extra-salariale.

Nu ești încă partener Sodexo? Te așteptăm alături de noi!
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×