Creșterea vânzărilor - de ce revin cumpărătorii în florării

Creșterea vânzărilor în magazin – de ce revin cumpărătorii în florării

Florăriile sunt unele dintre acele afaceri care niciodată nu se vor demoda, pentru că întotdeauna vor exista ocazii în care oamenii vor dori să ofere buchete parfumate și frumor aranjate. Fie că e vorba despre o nuntă, un botez, începutul anului școlar, o aniversare sau pur și simplu un semn de apreciere, florile sunt de multe ori preferate în detrimentul altor cadouri.
Totuși, unele florării au mereu clienți, în timp ce altele sunt goale jumătate din timp. Ce poți face pentru a atrage cumpărătorii și a-i convinge să îți rămână fideli? Începe prin a afla care sunt principalele motive pentru care aceștia intră și revin în florărie și asigură-te că ții cont de ele:

Brandul florăriei și modul în care le vorbește cumpărătorilor


E bine să te asiguri că florăria ta are un nume care iese în evidență și totodată se leagă de lumea florilor. Poate alegi o variantă amuzantă și familiară sau una ce sună rafinat - totul este ca denumirea să rămână în mintea cumpărătorilor și să fie ușor asociată cu aranjamentele florale. Numele și sigla sunt primele care atrag atenția, așa că gândește-te bine înainte de a lua decizia.

Aspectul florăriei


Cumpărătorii sunt atrași de modul în care se prezintă magazinele preferate, iar acest lucru este valabil și în cazul florăriilor. Vitrina ar trebui să denote bun gust și să nu fie prea încărcată - încearcă să realizezi câteva aranjamente speciale, pe care să le înlocuiești frecvent și să le adaptezi la sezon. De asemenea, interiorul trebuie să fie primitor și să transmită sentimente pozitive. Poți obține asta printr-un decor simplu, în culori vesele și calde. Nu uita de parfum, pentru că atunci când spui flori spui și mirosuri plăcute, care te duc cu gândul la natură.

Raportul calitate-preț


Prețurile ar trebui să fie decente și să respecte media pieței, astfel încât clienții să nu prefere competiția. Ține cont și de calitate, adică nu pune în vânzare flori ofilite și acordă atenție detaliilor. Există mulți clienți care își doresc ca florile cumpărate să aibă un miros pe măsura aspectului, așa că asigură-te că ai un furnizor de încredere, care îți livrează marfă de calitate.

Abilitatea de a crea buchete potrivite ocaziei


Un bun florar trebuie să știe cum să adapteze fiecare aranjament florar în funcție de ocazia cu care este oferit, așa că ai grijă la acest aspect, pentru că va cântări mult în ochii cumpărătorilor. Dacă îi creezi unui client un aranjament dezamăgitor, acesta nu se va întoarce data viitoare să cumpere tot de la tine. În cazul în care ai dubii legate de cum să aranjezi buchetele, înscrie-te la cursuri, caută reviste de specialitate sau tutoriale pe internet și învață cât mai rapid ce ai de făcut.

Prezența în mediul online


O florărie modernă are și un site pe care să își promoveze serviciile și de pe care eventual să se poată da comenzi. Mulți cumpărători aleg să își comande direct de pe internet buchetul dorit și să îl livreze la adresa persoanei căreia vor să îi facă o surpriză plăcută. Site-ul trebuie să fie în ton cu imaginea florăriei și să denote rafinament și bun gust. Pe lângă acesta, creează și o pagină de facebook și una de instagram pentru afacerea ta.

Atitudinea personalului și extra-serviciile oferite


Atitudinea angajaților florăriei este și ea extrem de importantă în relația cu clienții. Oamenii care lucrează pentru tine ar trebui să fie experți în aranjamente florale, să aibă bune abilități de comunicare și să transmită optimism și o stare de bine oricărui cumpărător care îți trece pragul. De asemenea, ar trebui să știe să consilieze clientul atunci când acesta nu știe ce fel de buchet ar trebui să aleagă și ce flori ar putea combina.

Metodele de plată a aranjamentelor florale


Vremurile în care clienții plăteau doar în numerar la florărie sunt de mult apuse, cel puțin pentru acei antreprenori care înțeleg piața și știu să se adapteze la nevoile actuale ale cumpărătorilor. Acceptă și tu metode de plată alternative, precum plata cu cardul și plata cu tichete sau carduri cadou, pe care tot mai multe persoane le primesc la birou ca beneficii extra-salariale. Gândește-te că în perioada sărbătorilor, în special cele de primăvară, aceste persoane vor cumpăra probabil flori pentru cei dragi și vor aprecia faptul că pot achita buchetele cu beneficiile primite de la muncă.
Nu ești încă partener Sodexo? Alătură-te și tu rețelei noastre!
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×