Cum crești eficiența angajaților tăi în 9 pași simpli - Sodexo Romania
Cum crești eficiența angajaților tăi în 9 pași simpli
Te-ai întrebat vreodată ce ai putea face pentru a crește eficiența echipei tale? Răspunsul nu stă în formule complicate sau în metode greu de aplicat, ci în câțiva pași pe care și tu îi poți urma chiar de astăzi. Iată cum obții ușor și rapid o echipă mai eficientă:

Pasul 1 - Creează un mediu de lucru optim pentru întreaga echipă

O persoană care lucrează într-un mediu de lucru tensionat sau foarte agitat nu poate da randament maxim, așa că asigură-te că atmosfera de la birou este degajată și că angajații se simt în largul lor încă de la începutul programului. O încăpere bine luminată, aerisită, muzică în surdină și ceai, apă și cafea la discreție pot face minuni pentru eficiența angajaților tăi.

Pasul 2 - Propune obiective clare și tangibile

Pentru ca oamenii tăi să aibă rezultate bune și rapide, este necesar ca aceștia să știe exact pentru ce muncesc. Explică-le foarte clar care sunt obiectivele, ce termene limită aveți, dar și cum te aștepți ca fiecare angajat să contribuie la rezultatul final.

Pasul 3 - Împarte activitățile în funcție de abilitățile angajaților tăi

Atunci când îți cunoști echipa destul de bine, poți împărți zilnic activitățile și proiectele astfel încât să nu existe probleme legate de eficiență. De exemplu, imaginează-ți că ai un angajat foarte priceput la calcule și rapoarte, care insa nu are foarte bune abilități de comunicare.
Dacă îi vei impune să țină legătura cu clienții externi, e posibil să nu obțină nici cele mai bune rezultate și nici să nu termine treaba în timp util. Similar, un angajat creativ și activ, care este nevoit să facă rapoarte o zi întreagă, s-ar putea să nu aibă aceeași eficiență pe care ar avea-o dacă l-ai ruga să scrie e-mail-urile pentru clienți și să pregătească o prezentare dinamică și originală.

Pasul 4 - Asigură-te că angajații își iau suficiente pauze

Angajații petrec în medie mai mult timp la birou decât relaxându-se sau dormind în propria casă. Prin urmare, nu e de mirare că obosesc, își pierd eficiența și chiar motivația. Asigură-te că rămân relaxați și odihniți, îndemnându-i să își ia pauze suficient de lungi și dese.
Bineînțeles, pauzele vor fi raportate ca durată la volumul de muncă și numărul de ore din normă. De asemenea, încurajează-i să se bucure anual de toate zilele din concediul de odihnă.

Pasul 5 - Comunică eficient cu angajații

E-mailul este folosit în multe companii ca principal canal de comunicare, însă timpul pe care îl pierd angajații tăi citind e-mailuri uriașe și răspunzând la acestea poate fi valorificat în alte moduri. Folosește skype-ul, messengerul intern sau vorbește direct cu persoana căreia vrei să-i comunici ceva. Va fi mult mai rapid, interactiv și te vei asigura că mesajul ajunge la destinatar, ceea ce în cazul e-mailurilor nu este întotdeauna o certitudine.
Imaginează-ți că trimiți pe e-mail o informare, iar angajații tăi nu o citesc la timp, pentru că au deja mailboxul plin. Procesele interne au de suferit, greșelile trebuie îndreptate, iar timpul pierdut este scăzut tot din orele de program.

Pasul 6 - Asigură traininguri și cursuri de dezvoltare și perfecționare

Dacă observi că angajații tăi nu știu să aplice anumite proceduri sau au greutăți în a duce la capăt unele activități, ajută-i să dobândească abilitățile de care au nevoie și să învețe lucruri care îi vor ajuta să fie mai eficienți pe viitor. Un training cu întreaga echipă poate clarifica aspectele greu de înțeles la prima vedere și îți poate face angajații să își ducă munca la bun sfârșit cu mai multă eficiență.

Pasul 7 - Încurajează acordarea feedback-ului

Feedback-ul este un instrument valoros de creștere, așa că utilizează-l în favoarea ta. Ai observat că o persoană repetă de nenumărate ori aceeași greșeală sau că nu știe cum să desfășoare o activitate? Nu aștepta ca lucrurile să se rezolve de la sine, în mod miraculos, ci oferă-i feedback angajatului în timp util. Explică-i ce ar trebui să schimbe pentru a obține mai rapid și mai simplu rezultatele dorite.

Pasul 8 - Permite-le angajaților să lucreze de acasă

Unele persoane sunt mai eficiente dacă nu pierd timpul pe drum în fiecare zi, mai ales dacă locuiesc la mare distanță de serviciu. Dacă activitatea o permite, permite-le angajaților să lucreze din propria locuință sau chiar de la o cafenea. Un avantaj clar îl reprezintă și faptul că, lucrând în mediul favorit și organizându-și individual programul, angajatul va fi mai motivat și mai inspirat. În plus, nu se va angaja în discuții cu colegii de birou și își va termina rapid treaba.

Pasul 9 - Recompensează-ți angajații

În final, nu uita că oamenii au nevoie și de un plus de motivație pentru a lucra cu eficiență. Un “mulțumesc” sau un e-mail cu felicitări pot face minuni, dar și mai bine este să recurgi la bonusuri prin care să recompensezi performanța și eficiența. Dăruiește, de exemplu, beneficii extrasalariale, pentru a le demonstra oamenilor din echipa ta că apreciezi efortul pe care îl depun lunar.
Cardurile de masă sunt variante excelente pentru un pachet lunar de beneficii, iar pe lângă acestea ai la dispoziție și multe alte soluții moderne și eficiente de motivare a angajaților, precum cardurile cadou și cele de vacanță sau abonamentele dedicate activităților sportive.

Descoperă cardul Gusto Pass, cel mai iubit beneficiu extrasalarial din România!

Solicită oferta!