Cum crești gradul de ocupare a hotelului în Ianuarie? - Sodexo Romania

Cum crești gradul de ocupare a hotelului în Ianuarie?



După ce Decembrie aduce în unitățile de cazare un adevărat val de turiști, începutul anului nu este cea mai profitabilă perioadă pentru proprietarii de hoteluri și pensiuni. Cele mai multe persoane își folosesc bugetul și concediul pentru vacanțe în preajma sărbătorilor, așa că hotelierii trebuie să caute soluții inovatoare prin care să atragă clienții și în luna Ianuarie.

Iată în continuare câteva idei prin care vei reuși să crești gradul de ocupare a hotelului tău la începutul lui 2020:

Alcătuiește pachete speciale off-season

Știi deja cu siguranță că turiștii sunt mai puțin dispuși să cheltuiască sume mari pe cazare în afara sezonului. Sărbătorile au trecut, vremea nu e tocmai ideală pentru plimbări, iar dacă nu ai hotelul într-o stațiune montană sau nu s-a așternut zăpada, de turiști veniți la schi nu se mai pune problema. Prin urmare, cum poți convinge lumea că este o idee bună să petreacă totuși câteva zile într-un hotel cochet? Micșorezi prețurile și oferi pachete reduse, prin care clienții tăi să se poată bucura de o vacanță mai puțin costisitoare. Variantele sunt la latitudinea ta: cinci nopți de cazare la preț de trei, weekenduri la jumătate din costul obișnuit al camerei. Evident, nu uita că va trebui să oferi aceleași servicii și aceeași calitate ca în sezon, pentru a nu-ți dezamăgi oaspeții.

Răsplătește-ți clienții fideli

Dacă ai deja o bază de clienți, adică ai colectat din vara lui 2019 sau din anii precedenți numele și adresele oaspeților care ți-au trecut pragul, trimite-le e-mail-uri cu oferte speciale. O noapte gratuită, mic dejun din partea casei, o zi de spa sau 20% reducere la cazare îți pot aduce mai mulți clienți și în afara sezonului. Orice client se simte măgulit atunci când i se mulțumește pentru vizita anterioară și primește o promoție personalizată, așa că apropie-te de oaspeții tăi și răsplătește-i cu oferte - rezultatele se vor vedea cu siguranță în gradul de ocupare.

Promovează hotelul pentru organizarea conferințelor și a evenimentelor

Chiar dacă nu există atât de mulți amatori de vacanță la început de 2020, companiile au aceeași activitate ca în restul anului, iar unele pot lucra chiar mai intens, pentru că Ianuarie înseamnă și debutul unui nou an financiar. E momentul potrivit pentru a organiza evenimente în cadrul hotelului, fie că e vorba de ședințe, conferințe sau cursuri. Dacă nu ai o sală dedicată evenimentelor, însă ai un restaurant la parterul unității, îl poți reamenaja, astfel încât să se transforme într-un spațiu business. Nu uita să te ocupi și de partea de promovare, pentru ca orice companie interesată să știe că poate conta pe hotelul tău. Oferă toate detaliile necesare pe propriul site, dar nu te limita la asta. Folosește-te și de reclame plătite pe Google, Linkedin și Facebook.

Gândește-te la avantaje suplimentare pentru perioada de după sărbători

Imaginează-ți că nu ai legătură cu lumea hotelieră și pune-te în locul clienților tăi. De ce și-ar dori să meargă într-o vacanță la început de an? Cei mai mulți turiști o fac nu doar pentru prețurile reduse, ci și pentru că simt nevoia să se relaxeze după agitația din preajma sărbătorilor. Deși timpul petrecut cu familia și prietenii este minunat, un Crăciun și un Revelion pline de mâncăruri grele, alergătură după cadouri și petreceri zgomotoase pot fi destul de epuizante pentru organism. Oferă-le clienților tăi posibilitatea de a se bucura de câteva zile numai pentru ei: promovează de exemplu hotelul ca pe un loc unde se servește mâncare ușoară și sănătoasă, tocmai bună pentru a scăpa de kilogramele depuse de sărbători. Dacă nu ai un restaurant în locație, poți încheia un parteneriat cu alte restaurante din oraș, care să aibă reduceri speciale pentru clienții ce se cazează la tine, crescând astfel și gradul de ocupare a meselor din local. Aplică același principiu și pentru un sejur cu răsfăț la spa sau masaj. Toate acele persoane dornice să-și înceapă anul cu o porție de relaxare și sănătate își vor dori să te viziteze.

Ia în calcul și alte categorii de clienți

Există o categorie importantă de turiști la care mulți hotelieri nici nu se gândesc atunci când își promovează ofertele: oamenii din HoReCa. Angajații din restaurante, pensiuni și hoteluri nu se pot bucura din plin de vacanțe la finalul anului, ei fiind cei care asigură toate condițiile necesare pentru restul turiștilor. Ianuarie e luna în care și ei își pot lua o binemeritată vacanță, așa că este momentul perfect să le pregătești pachete speciale, pe care să le promovezi exact cu acest concept în minte.

Asigură și posibilitatea plății prin beneficii extrasalariale

Mulți angajați primesc salariul din Ianuarie la finalul lui Decembrie, ajungând ca până la jumătatea primei luni din an să nu mai aibă atât de mulți bani în cont, din cauza cumpărăturilor făcute de Crăciun și de Revelion. Astfel, dacă vor dori să plece într-o vacanță, multe persoane vor alege să-și achite sejurul prin beneficiile extrasalariale primite din partea companiei. Cardurile de vacanță Turist Pass au devenit bonusuri tot mai populare - asigură-te că și tu le primești ca metodă de plată.
Aplică metodele de mai sus și vei observa că începutul anului îți aduce mai mulți oaspeți ca de obicei!

Promovează-ți hotelul pe harta partenerilor Sodexo. Intră și tu în rețeaua noastră!
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×