Implicarea companiilor in reducerea amprentei de carbon

Cum pot companiile si angajatii sa beneficieze de pe urma reducerii amprentei de carbon

Problemele ecologice capteaza din ce in ce mai mult atentia publicului, in timp ce aspecte legate de durabilitate si sustenabilitate se indreapta rapid spre a fi topicurile numarul 1 pe agenda afacerilor, sub titlul de Responsabilitate Sociala Corporativa.

 

Implicarea angajatilor in ceea ce priveste reducerea energiei, a apei si a deseurilor poate aduce economii de pana la 26% din facturile la utilitati, potrivit Carbon Trust din Marea Britanie1. Rezultatele se potrivesc cu cele ale expertului american Andrew Savitz, care a constatat ca atractivitatea angajatorului, implicarea angajatilor si productivitatea pot fi toate marite prin cresterea sustenabilitatii2.

Implicarea sporita a angajatilor

Cu toate acestea, beneficiile sustenabilitatii depasesc controlul costurilor si asigurarea unei amprente reduse de carbon. Pentru intreprinderile mici si mijlocii, trustul a constatat ca prin oferirea de oportunitati personalului de a participa la activitati care aduc beneficii societatii si mediului se creeaza o echipa mai loiala, mai puternica si mai unita.

 

Deci, cum pot companiile sa ofere aceste oportunitati?

 

Un raspuns este crearea unui program care sa recompenseze angajatii pentru economisirea energiei si a resurselor, atat la locul de munca, cat si la domiciliu. Sistemele de genul <Vino cu bicicleta la birou> reprezinta o modalitate usoara de a reduce emisiile de CO2 si de a imbunatati sanatatea si conditia fizica personala. Angajatorii ar putea oferi, de asemenea, cadouri si recompense realizate din materiale reciclate sau pot furniza vouchere in forma digitala, mai degraba decat pe hartie. Alternativ, companiile pot alege sa acorde recompense sub forma unor experiente.

 

Avand in vedere ca angajatorii cauta noi optiuni, ideea de a transforma durabilitatea intr-un joc pentru angajati de asemenea castiga teren. In S.U.A., Lockheed Martin a creat Jocul de reducere a amprentei de carbon, unde angajatii castiga puncte pentru instalarea becurilor eficiente din punct de vedere energetic la domiciliu, pentru a invata cum sa seteze mai eficient un termostat la incalzirea centrala si pentru a viziona videoclipuri educationale despre modul de economisire a energiei3. Initiativele de acest fel sunt placute de angajati, iar punctele dobandite pot fi legate de beneficiile si sisteme de motivare ale unei companii.

 

Sustenabilitatea poate fi distractiva

Sodexo Benefits and Rewards Services joaca rolul sau prin cresterea gradului de constientizare la nivel intern si prin sprijinirea clientilor sa-si impulsioneze angajatii in aceasta directie. Initiativa „Transborde Atitudes” din Brazilia pentru a economisi apa si energia electrica este doar un exemplu al acestei politici in actiune. La cladirea sediului, pe fiecare etaj au fost instalate contoare de apa pentru a crea o competitie – cu angajatii de pe nivelul care a folosit cea mai mica cantitate de apa fiind recompensati cu Sodexo Premium Pass. In sediul central, apa uzata a fost reglata, in timp ce iluminatul si utilizarea ascensorului au fost reduse seara si in weekend. Exercitiul de trei luni din 2015 a dus la o reducere de 11% a apei, la 29% in energie si la eliminarea a 40 000 de sticle de plastic.

 

„Stimularile noastre sunt incercate mai intai de angajatii nostri, asa ca stim rezultatele si avem materiale gata sa le aratam clientilor”, explica Luciana Aoki, Manager de comunicare si produse. „In Brazilia a avut loc o criza a apei si am vrut sa aratam ca putem incuraja oamenii sa fie mai sustenabili. Este nevoie de timp pentru a schimba comportamentele, dar jocul intre etajele diferite a facut ca acest proces sa fie plin de distractie si a grabit lucrurile. „O alta miscare cheie a fost trecerea de la apa imbuteliata la utilizarea filtrelor de apa care au fost deja instalate – economisind 3.000 de euro pe luna.

 

O multitudine de oportunitati

Alte programe includ initiativa „Restaurantul responsabil” din Tunisia, unde uleiurile de gatit si deseurile de plastic sunt acum colectate de catre 800 de restaurante afiliate Sodexo. In Belgia, Sodexo Eco-Pass® permite posesorilor de carduri sa achizitioneze bunuri de consum cu consum redus de energie – o imbunatatire durabila a cardului de recompense pentru angajati. Varietatea acestor initiative subliniaza un fapt important. Exista multe oportunitati pentru a schimba amprenta de carbon a unei companii spre bine: cheia este aceea de a motiva oamenii sa faca aceasta schimbare.

 

Surse:

[1] https://www.carbontrust.com/resources/tools/empower/

[2] https://www.greenbiz.com/blog/2014/02/17/state-green-business-employee-engagement-becomes-strategic

[3] https://www.greenbiz.com/article/gamification-whats-your-next-move

Noile tichete de masa pentru 2019: ce trebuie sa stii daca esti afiliat

Blog Sodexo

01.11.2018

Noile tichete de masa pentru 2019: ce trebuie sa stii daca esti afiliat

Tichetele de masa sunt un beneficiu pe care salariatii il pot primi de la angajator si care ii ajuta sa cumpere produse alimentare de la unitatile de alimentatie publica care au contract cu unitatea emitenta.   De la 1 ianuarie 2019 va intra in vigoare noua lege a tichetelor, Legea nr. 165/2018, care o va inlocui pe cea veche, Legea nr. 142/1998. Noul act normativ pastreaza toate principiile de functionare…
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×