Cumparaturi online in vremuri de criza COVID-19 - ce isi doresc clientii

Cumparaturi online in vremuri de criza – ce isi doresc clientii

Dacă deții un magazin, cu siguranță te-ai întrebat ce strategii ar trebui să urmezi în această perioadă de criza COVID-19, astfel încât să îți păstrezi clienții fideli și să-i atragi pe cei noi. Primul pas pe care îl poți face pentru a-ți menține activitatea constă în mutarea magazinului în zona online, permițându-le clienților tăi să cumpere la fel ca înainte, fără a fi necesar să-și părăsească domiciliul.

Află în continuare de ce aspecte țin cont cumpărătorii în cazul achizițiilor de pe internet și asigură-te că vii în întâmpinarea nevoilor acestora.

Un site intuitiv și fără erori îți permite să faci mai simplu shopping online în carantină

Nimănui nu îi place să navigheze pe un site greoi, unde informația nu este clar prezentată sau procesul de cumpărare nu este unul facil și logic. Înainte de a-ți promova magazinul online, verifică dacă produsele sunt ușor de găsit și bine grupate pe categorii, apoi încearcă să dai chiar tu o comandă. Dacă ți se pare că tinzi să fii subiectiv, roagă o rudă sau un prieten să testeze site-ul și să-ți spună ce ai putea îmbunătăți.

Stocurile actualizate în timp real sunt esențiale pentru cumpărăturile online pe timp de criză

Stocurile sunt mai greu de realimentat în această perioadă, mai ales în cazul anumitor produse de bază, așa că îți recomandăm să ai mereu în vedere acest aspect, pentru a evita situațiile neplăcute în care nu poți onora o comandă.
Ține o evidență strictă a produselor și actualizează pe site statusul fiecărui produs.

Citește și: Sodexo introduce metoda de plată online a facturilor de afiliere

Comenzile online în timpul crizei Covid-19 ar trebui să poată fi achitate cu cardul

Siguranța clienților și a angajaților tăi ar trebui să fie pe primul loc, așa că urmează sfaturile specialiștilor și evită plățile cash, banii putând fi un factor de transmitere a Covid-19.

Sfătuiește-ți clienții să achite cu cardul, fie online, fie la curier. Nu uita, de asemenea, faptul că multe persoane primesc ca beneficii extrasalariale carduri de masă și carduri cadou - acceptă și tu astfel de variante de plată și specifică pe site acest lucru, astfel încât să încurajezi cât mai mulți clienți să cumpere de la tine.

Cumpărăturile online pe timp de carantină pot să difere de cele cu care erai obișnuit

În aceste momente, clienții tăi nu mai au aceleași priorități ca înainte, iar tu trebuie să înțelegi asta și să îți adaptezi gama de produse și modul în care îți promovezi ofertele. Alimentele sunt cele mai căutate, însă asta nu înseamnă că oamenii nu au și alte nevoi, pe care nu și le mai pot satisface așa cum o făceau de obicei și pentru care caută alternative. În lipsă de sală de fitness, multe persoane fac acum sport acasă și își caută online gantere, saltele și diverse accesorii dedicate sportului.

Cabinetele de cosmetică sunt înlocuite de creme, măști, aparate de ras și tuns, iar divertismentul își face și el loc în viața tuturor prin jocuri și device-uri de tot soiul. Chiar dacă hainele de oraș nu își găsesc utilitatea, cele de casă vor avea cu siguranță vânzare. Florile pot fi și ele un produs vandabil, pentru că înveselesc orice locuință și aduc ceva din natura pe care nu o putem admira încă așa cum ne-am dori.

Prin urmare, lucrurile nu stau chiar atât de rău: identifică nevoia clienților tăi și pliază-te pe ea, adaptându-ți produsele unui alt stil de viață.

Citește și: Magazin de cartier vs supermarket – cum câștigi bătălia cu lanțurile de magazine

Reducerile online pot fi un factor de decizie în timpul crizei de coronavirus

Având în vedere contextul economic actual, clienții tăi se pot dovedi mai puțin dispuși să cheltuiască la fel de mult ca înainte. Vor căuta oferte pe mai multe site-uri și se vor opri cel mai probabil asupra acelor variante care să le ofere un raport preț-calitate cât mai tentant.

Nu ezita să acorzi din când în când promoții și chiar facilități precum livrarea gratuită sau un produs oferit din partea casei pentru alte două cumpărate.

Termenul de livrare pentru comenzi online trebuie comunicat înainte de plasarea comenzii

Transporturile funcționează în aceste zile mai greu decât de obicei, factorii fiind multipli: importurile se realizează cu întârziere, cererea fiind foarte mare și multe țări având restricții cauzate de carantină. Curierii sunt și ei supraaglomerați și se văd nevoiți să crească termenul de livrare.

Pentru a le demonstra clienților tăi că îi respecți și a evita reclamațiile cauzate de întârzieri, ia-ți o marjă de eroare în ceea ce privește livrarea și comunică un termen realist.