Cum dezvolti un sistem de recompense pentru angajati pe timp de criza

Cum dezvolți un sistem de recompense pentru angajați pe timp de criză

În perioadele de criză, motivația angajaților tinde să scadă, iar acest lucru se observă și în scăderea eficienței la nivel de companie. Îți dorești să ai o echipă motivată și plină de energie, care să traverseze cu bine aceste momente? Chiar dacă îți faci griji pentru vânzări și fluctuația clienților, nu ar trebui să renunți la a-ți recompensa echipa. 

Iată câteva metode prin care îți poți răsplăti angajații, economisind în același timp bugetul companiei.

Recunoaște performanța la nivelul întregii companii 

Atunci când unul dintre angajații tăi obține rezultate foarte bune sau este felicitat de clienți, asigură-te că îi mulțumești și că îl faci astfel să se simtă special. 

Pentru ca gestul să aibă un impact și mai mare, poți povesti despre succesul angajatului tău în newsletter-ul intern, pe grupul de Whatsapp/ Slack/ Skype al companiei sau prin intermediul unui e-mail pe care să îl trimiți către întreaga echipă. Performanța merită recunoscută și sărbătorită.

Acordă recompense angajaților tăi pentru atitudine pe timp de criză

În această perioadă, de criză, atitudinea fiecăruia dintre noi poate face o mare diferență în societate. De la o donație pentru o cauză umanitară, până la ajutorul acordat colegilor sau grija față de client, un gest mărunt la prima vedere cântărește mult și îi poate ajuta pe cei din jur să vadă lumea în culori mai vesele. 

Atunci când afli că unul dintre angajații tăi a dat dovadă de un comportament ce merită lăudat și încurajat, acordă-i o recompensă, chiar și simbolică: o mulțumire, un obiect branduit sau un card de cumpărături pe care să îl poată folosi în magazinele preferate.

Citește și: 5 calități ale unui lider de succes pe timp de criză Covid-19

Asigură-le angajaților o masă din partea companiei

Stresul, sedentarismul și alimentația nesănătoasă pot avea un impact negativ asupra sistemului imunitar, așa că, dacă vrei angajați plini de energie și de putere de muncă, este bine să te asiguri că echipa ta trăiește sănătos și nu duce lipsă de nimic. 

Le poți face o surpriză angajaților tăi, comandând și plătind mâncarea care să li se livreze la prânz acasă sau - mai comod, mai ușor și mai sigur - le poți oferi carduri de masă Gusto Pass, pe care să le încarci lunar cu o sumă din care să își permită un prânz gustos și sănătos în fiecare zi de muncă.

Apelează la vouchere și carduri, în loc de recompense în bani

Când te gândești la un sistem de recompense pentru angajați în vreme de criză, încearcă să găsești o variantă convenabilă din punct de vedere al bugetului, dar și atractivă pentru angajat. 

În loc de a recurge la bonusuri financiare, care sunt văzute de multe ori ca fiind impersonale, poți oferi carduri cadou, precum Cadou Pass, cu care angajații își pot achiziționa produsele preferate de la o gamă extinsă de magazine din întreaga țară.

Nu-ți face griji pentru perioada de valabilitate - sumele de pe card pot fi utilizate timp de un an de la încărcare.  Dacă vrei să vezi și alte variante de carduri potrivite pentru a-ți recompensa angajații, alege unul din cardurile de beneficii Sodexo.

Recompensează-ți angajații cu experiențe care să îi scoată din rutină

Rutina poate fi plăcută până la un punct, dar odată ce petreci o lungă perioadă de timp în casă, fără a putea participa la spectacole și evenimente, zilele pot deveni apăsătoare. 

Caută pe internet reprezentații de balet, teatru sau film, concerte, expoziții virtuale și orice alt tip de eveniment care crezi că le-ar plăcea angajaților tăi. Oferă-le link-urile sau, dacă spectacolele costă, achiziționează-le câte un bilet.

Citește și: Cum ne deplasăm și cum muncim în contextul pandemiei COVID-19

Investește în dezvoltarea angajaților tăi 

O altă modalitate de recompensare a angajaților tăi pe timp de criză este să investești în dezvoltarea lor. Înscrie-ți angajații la cursuri sau workshop-uri în cadrul cărora să poată învăța lucruri noi și să deprindă abilități pe care și le doreau de mult. 

Fie că este vorba de un curs de pictură, unul de Excel, project management, social media sau yoga, gestul va fi cu siguranță apreciat de echipa ta, mai ales dacă iei în seamă preferințele și planurile de viitor ale fiecărui angajat.

New call-to-action