Magazinele alimentare - masuri si reguli in pandemie

Igiena magazinelor alimentare – ce masuri iei in vremea pandemiei

Dacă deții un magazin alimentar, igiena este un aspect căruia cu siguranță îi acorzi atenție în fiecare zi. În perioada pandemiei, însă, este necesar să ai și mai multă grijă decât de obicei și să tratezi fiecare detaliu cu seriozitate maximă, astfel încât să eviți riscurile de infectare în rândul clienților și al angajaților. 

Află în continuare ce măsuri de igienă și ce reguli ar trebui să respecte magazinul tău alimentar pentru a rămâne un loc sigur:

Regula nr. 1 în magazin: Măsuri de protecție și distanțare

Prima regulă pe care trebuie să o adopți în magazinul tău alimentar în perioada de pandemie este legată de măsurile de protecție, de distanțare între angajații tăi și clienți.

Asigură-te că magazinul tău nu este supraaglomerat, astfel încât cumpărătorii să aibă întotdeauna un spațiu de mișcare de patru metri și să poată păstra distanța de doi metri între ei și alte persoane. 

Recomandat este ca la intrare să se afle un angajat responsabil cu paza, care să limiteze accesul în situația creșterii numărului de clienți în anumite intervale. Același angajat ar trebui să verifice dacă fiecare cumpărător are masca așezată corespunzător pe față, iar în caz contrar să nu permită intrarea în magazin.

Poți furniza la intrare măști gratuite pentru cumpărătorii care nu dețin un astfel de accesoriu. Pe lângă asta, e bine să apelezi la măsurarea temperaturii clienților, cu ajutorul unui termometru digital. În cazul în care măsori temperatura, ține cont de faptul că valoarea maximă pentru o persoană sănătoasă este de 37,3 grade Celsius.

Citește și: Vânzările online în timpul carantinei Covid-19: cum îți protejezi afacerea

Manipularea și servirea alimentelor în condiții maxime de igienă

Dacă angajații tăi servesc clienții cu alimente cu care intră direct în contact, precum mezelurile, brânzeturile vrac sau salatele, este necesar ca fiecare angajat să poarte mănuși și mască de protecție. În acest sens, este indicat să se țină cont de regulile de igienă stabilite pe întreaga perioadă de pandemie.

Alimentele trebuie protejate de o vitrină bine igienizată, iar pentru a evita contactul cu alimentele, îți recomandăm ambalarea produselor de panificație în pungi individuale de hârtie. Măslinele ar trebui de asemenea vândute în caserole preambalate. 

Oferă clienților un număr suficient de mănuși de unică folosință în zonele cu produse de panificație.

Dezinfectarea magazinului tău alimentar - o ”regulă de aur”

O regulă de bază este să acorzi atenție deosebită dezinfectării fiecărei suprafețe din magazin, de la pardosele și geamuri până la rafturi, depozit, vitrine, zona caselor de marcat și ușile de la intrare.  Folosește soluții biocide, pe bază de clor sau alcool și dezinfectează atât dimineața și seara, cât și pe parcursul zilei.

Amplasează la intrare și ieșire aparate cu dezinfectant pentru mâini și îndeamnă-ți clienții să le utilizeze cu încredere. Nu uita să cureți cu atenție și coșurile folosite de cumpărători, pentru că mânerele acestora pot reprezenta o sursă de infectare.

Citește și: Magazin de cartier vs supermarket – cum castigi batalia cu lanturile de magazine

Protecția angajaților - măsuri în timpul pandemiei

Nu uita că pe perioada de pandemie, toți angajații tăi ar trebui să poarte măști de protecție cât timp se află la serviciu. 

Mai mult, amintește-le cât de importante sunt regulile de bază în prevenirea îmbolnăvirii cu Covid-19: igienizarea mâinilor, evitarea atingerii feței, purtarea măștii și păstrarea distanței. Dacă ai posibilitatea, instalează la casa de marcat panouri transparente de plastic sau de sticlă.

Dacă te confrunți cu o posibilă infectare în magazin sau în depozit, informează de urgență Direcția de Sănătate Publică, care îți va oferi îndrumările necesare și va efectua ancheta epidemiologică.

Informarea clienților asupra noilor reguli și a măsurilor de protecție din magazinul alimentar

Clienții trebuie să fie bine informați cu privire la regulile noi și la măsurile aplicate în magazin, pentru a se simți în siguranță atunci când fac cumpărături. Folosește pentru asta afișe lipite la intrare, pe care să existe printate inclusiv regulile ce trebuie respectate.

Delimitează distanța de siguranță prin semnalizatoare la nivelul podelei și desemnează un angajat care să se asigure că măsurile sunt corect respectate. Sfătuiește clienții să achite cât mai des cu cardul, fie el de salariu sau de tichete de masă.

Succesul magazinului tău este condiționat de încrederea pe care le-o transmiți clienților. Pune sănătatea pe primul plan și fă tot ceea ce ține de tine pentru a-ți proteja echipa și cumpărătorii.

Sodexo îți pune la dispoziție cel mai sigur mod de a încasa plățile în magazin: cardurile de beneficii extrasalariale

Devino partener Sodexo și vei crește astfel numărul clienților mulțumiți de experiența oferită în magazin. New call-to-action