Magazin de cartier vs supermarket - cum câștigi bătălia cu lanțurile de magazine - Sodexo Romania

Magazin de cartier vs supermarket – cum câștigi bătălia cu lanțurile de magazine

Dacă în anii ‘90 magazinele de cartier erau unele dintre cele mai profitabile afaceri din România, anii 2000 au adus o schimbare de percepție, odată cu dezvoltarea lanțurilor de supermarketuri. În ziua de astăzi, tot mai multe persoane tind să frecventeze magazinele mari, unde găsesc rapid orice produs de care au nevoie, în timp ce magazinelor mici le este greu să țină pasul și să își crească sau chiar să își mențină cifra de afaceri.

Află în continuare cum îți poți promova magazinul, astfel încât să ieși învingător din lupta cu lanțurile de supermarketuri.

Promovează-ți magazinul în mediul online

Deși ai crede că mediul online e potrivit mai degrabă pentru promovarea marilor branduri, adevărul este că o afacere mică își poate crește spectaculos popularitatea dacă știe să comunice pe internet. Ține cont de următoarele aspecte, care te vor ajuta să devii un nume cunoscut online și să atragi astfel mai mulți clienți:

- Înregistrează-ți afacerea pe Facebook și Instagram și investește o sumă modică în promovarea paginii, astfel încât să ajungă la cât mai multe persoane din zona în care activezi
- Postează frecvent poze din magazin și oferte, dar și imagini cu angajații, astfel încât clienții să stabilească în timp o legătură emoțională cu aceștia, văzându-i aproape ca pe niște prieteni
- Păstrează o notă informală și prietenoasă în tonul postărilor. Creează-ți o imagine de afacere “de familie”, acel loc unde locatarii cartierului vor găsi mereu produse de calitate, vânzători amabili și o atmosferă relaxată
- Răspunde prompt întrebărilor primite pe social media
- Fă cunoscută povestea magazinului - cum a început totul, care sunt valorile în care crezi și cum le pui în practică zi de zi

Apropie-te de oamenii din cartier și devino parte din comunitate

Implică-te în viața cartierului, pentru ca oamenii să te perceapă ca parte a comunității. Organizează mici evenimente, încheie parteneriate cu alți comercianți, stabilind să vă promovați reciproc produsele în incinta magazinului, sponsorizează inițiativele care au loc în cartier.

Menține standardul calității cât mai ridicat

Supermarketurile vor avea mereu supremația prețurilor, dar tu poți avea de partea ta calitatea. Axează-te pe a vinde produse locale, de calitate superioară, care îi vor determina pe clienți să te aleagă. Asigură-ți cumpărătorii că fiecare produs din magazin este atent selecționat și că nu faci niciodată concesii când vine vorba de proveniența și valoarea mărfurilor vândute.

Răsplătește clienții fideli cu oferte speciale

Marile lanțuri de magazine oferă frecvent carduri de fidelitate și reduceri, iar tu nu trebuie să rămâi în urmă la acest capitol. Bazează-ți promoțiile pe nevoile reale ale cumpărătorilor și pe preferințele pe care le-ai remarcat de-a lungul timpului în procesul de vânzare.

Investește în aspectul magazinului

Asigură-te că ai o vitrină frumos aranjată, rafturi curate și produse bine sortate. Clienții care aleg magazinele de cartier o fac de multe ori și pentru că acestea au un aer mult mai familiar și mai personal decât un supermarket aglomerat și lipsit de culoare. Folosește în avantajul tău acest detaliu și transformă magazinul într-un spațiu plăcut și cald.

Acordă atenție atitudinii angajaților

Angajații unui supermarket nu au de cele mai multe ori timp să socializeze, iar din cauza flutuației de personal, aspectul comunicării vânzător-client tinde să fie neglijat. Câștigă-ți clienții prin atitudinea angajaților, care ar trebui să fie veseli, prietenoși și politicoși, să facă recomandări relevante și să poată purta o conversație plăcută cu cei care intră în magazin.

Nu te limita la a vinde, creează experiențe

Ce impresie îți lasă un magazin în care nu doar cumperi, ci ai și ocazia să participi la degustări, să încerci anumite produse sau să afli mai multe despre procesul de fabricație și proveniența acestora? Cu siguranță îți vei dori să revii într-un astfel de loc și îl vei prefera pentru cumpărăturile viitoare, ba chiar le vei povesti prietenilor despre el.

Oferă alternative moderne de plată

Tot mai multe persoane preferă să-și achite cumpărăturile altfel decât prin clasica variantă cash, alegând să plătească fie cu cardul de debit/credit, fie cu cardul primit ca beneficiu extrasalarial de la angajator. Companiile își răsplătesc în ziua de azi angajații cu carduri de masă sau cadou, ce pot fi folosite în supermarketurile din întreaga țară. Nu-ți limita clienții, ci oferă-le posibilitatea de a plăti așa cum le este mai ușor și mai avantajos, iar ei te vor frecventa mai des.

Acceptă plata prin beneficii extrasalariale Sodexo și intră și tu în rețeaua celor mai iubiți comercianți!

Vreau Oferta

Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×