Metode de fidelizare a angajatilor in situatii de criza

Metode de fidelizare a angajatilor in situatii de criza

Succesul oricărei companii se bazează în primul rând pe loialitatea oamenilor care fac parte din ea. Pentru a oferi servicii și produse de calitate, angajații ar trebui să știe întotdeauna ce au de făcut din punct de vedere procedural și să poată păstra standardele ridicate în fiecare punct al interacțiunii cu clienții. Rezultatele sunt greu de obținut atunci când majoritatea oamenilor din echipă sunt foarte noi și au nevoie de timp de acomodare cu activitatea. Prin urmare, orice antreprenor e conștient de faptul că trebuie să își fidelizeze angajații valoroși, reducând pe cât posibil fluctuația personalului.

În momentele dificile, în care întreaga societate trece prin schimbări și trebuie să se adapteze la noi reguli de funcționare, este esențial să îți poți păstra aproape oamenii pe care te bazezi. 

De aceea, ți-am pregătit trei metode eficiente de fidelizare a angajaților, pe care le poți aplica și tu chiar de astăzi:

Prima metodă de fidelizare a angajaților: Cunoaște-ți mai bine echipa

Un prim pas în fidelizarea angajaților este să acorzi atenție fiecărei persoane pentru a te bucura de o echipă unită. Poate cunoști numele și atribuțiile fiecărei persoane care lucrează în companie, dar, dincolo de activitatea propriu-zisă, fiecare om din echipă își dorește să fie cu adevărat văzut și înțeles la locul de muncă. Poartă discuții individuale, în care să nu analizați doar rezultatele. Întreabă-ți angajații cum se simt la birou, ce îi motivează și ce și-ar dori să se schimbe. 

Află cât de bine reușesc să echilibreze viața personală cu cea profesională în această perioadă, dar și ce provocări cred că îi așteaptă în viitorul apropiat. Cunoscându-ți mai bine angajații, înțelegi de ce au nevoie și le poți preîntâmpina plecarea.

Citește și: Cum dezvolți un sistem de recompense pentru angajați pe timp de criză

Ajută-ți angajații să își creioneze un traseu profesional în companie

Un alt aspect pe care este necesar să-l iei în considerare în fidelizarea angajaților este dezvoltarea personală. 

Lipsa perspectivelor de viitor reprezintă una dintre principalele cauze pe care le invocă angajații atunci când aleg să își dea demisia. Evită situația în care pierzi oameni valoroși din acest motiv, mai ales dacă ai posibilitatea de a-i ajuta să se dezvolte. 

Orice plan de dezvoltare personalizat trebuie discutat cu angajatul pentru care îl realizezi, astfel încât să descoperiți împreună pe ce arii ar putea lucra pentru a evolua din punct de vedere profesional. 

Dacă planurile de viitor ale angajatului sunt legate de o funcție care există deja în companie sau de un rol mai complex față de cel deținut în prezent, asigură-l că îl vei sprijini și stabiliți pașii următori: poți alege să înființezi un program de back-up, în care angajații să învețe unii de la alții, sau te poți orienta către oferirea unor cursuri și atestate, care să fie integral sau parțial plătite de companie.

Citește și: Recrutarea angajaților în starea de alertă

Adaptează pachetul de beneficii extrasalariale pentru a-ți fideliza angajații cu mai puține cheltuieli pentru companie

Poate ți-ai dori ca în momentul de față să acorzi mai multe avantaje financiare angajaților tăi, însă contextul economic nu îți permite să te lansezi în cheltuieli consistente. Ai oricând posibilitatea de a apela la soluții eficiente și convenabile de fidelizare a angajaților, cum ar fi beneficiile extrasalariale

De exemplu, cardurile de masă Gusto Pass sunt o modalitate de a crește venitul echipei tale, fără a afecta bugetul companiei, fiind scutite de taxe salariale și patronale, precum și deductibile la plata impozitului pe profit. 

De asemenea, dacă până acum nu ai oferit angajaților tăi asigurări medicale sau abonamente la o clinică privată, momentele prin care am trecut cu toții în ultimele luni ți-au demonstrat cu siguranță cât de util este un astfel de beneficiu pentru orice persoană preocupată de propria sănătate. 

Prin acordarea unui pachet de beneficii extrasalariale, dovedești grijă față de angajați și te asiguri că aceștia nu vor alege să plece din motive financiare.

Cele trei metode de fidelizare a angajaților sunt simplu de aplicat, iar rezultatul final va fi pe măsura așteptărilor: angajații tăi vor căpăta mai multă încredere în companie, se vor simți protejați și respectați, iar pe termen lung vor rămâne fideli companiei. New call-to-action