Munca de acasa in 2020: motivarea angajatilor in perioada carantinei.

Munca de acasa in 2020: cum iti motivezi angajatii in perioada carantinei

Pana de curand, munca de acasa era pentru majoritatea dintre noi un vis frumos, care ne ducea cu gandul la mai mult confort si mai putin timp pierdut pe drumul spre birou. In prezent, insa, cand suntem nevoiti sa ramanem in locuinte si sa limitam contactul social, lucrurile stau cu totul altfel: lipsa de miscare si de interactiune cu prietenii si colegii isi spun cuvantul, demoralizandu-ne si facandu-ne sa ne simtim apatici.

Cu siguranta ca tu insuti, ca angajator, ti-ai facut in aceste zile griji pentru afacerea ta si pentru oamenii cu care lucrezi. In definitiv, motorul din spatele oricarei afaceri sunt angajatii, iar de ei depind in mare masura rezultatele companiei. In plus, dincolo de rezultate, echipa ta iti este ca o a doua familie, iar oamenii dragi trebuie protejati si incurajati atunci cand este nevoie. Gandindu-ne la asta, ti-am pregatit un mic ghid de motivare a angajatilor in aceasta perioada.

Iata ce poti face pentru a-ti motiva angajatii sa ramana in forma si optimisti, cand lucreaza de acasa:

1. Pastreaza echipa unita si motivata: comunica online cu angajatii

Izolarea sociala este un fenomen periculos pentru psihicul uman, putand sa duca intr-un interval destul de scurt la anxietate sau depresie. Fiind rupti de mediul obisnuit, de la birou, angajatii tai s-ar putea simti debusolati si singuri. Pana si cei care locuiesc cu familia au nevoie de varietate si vor sa stie ca pot schimba doua vorbe cu colegii de-a lungul zilei. Prin urmare, stabileste sa va auziti/vedeti in continuare si sa puteti discuta zilnic sau saptamanal pe aplicatii precum Skype sau Whatsapp. O echipa poate ramane unita chiar si cand singurul mod de a comunica este ecranul unui calculator, iar discutiile de la birou se pot muta cu succes in mediul online.

Citeste si: Cum cresti eficiența angajatilor tai in 9 pasi simpli

2. Comunicarea online cu angajatii trebuie sa urmeze programul obisnuit

In perioadele de criza, rutina nu mai este nicidecum un element negativ, ci un factor binevenit, care-i determina pe oameni sa se simta ancorati in ritmul obisnuit al vietii. Asa ca, daca in anumite zile aveai sedinte de echipa sau prezentari, nu renunta la ele doar pentru ca acum lucrati de acasa. Trimite in continuare e-mailuri cu rezultatele, discutati despre asta la o cana de cafea pe Skype si pastrati pe cat posibil orarul si planificarea de care tineati cont si pana acum.

3. Vorbeste deschis cu angajatii, chiar si atunci cand lucreaza de acasa

Se poate intampla ca pentru cateva luni activitatea companiei sa fie restransa, acest lucru avand impact asupra situatiei financiare a intregii echipe. Angajatii tai sunt cu siguranta ingrijorati de acest lucru, iar tu esti cel care trebuie sa ii asigure ca veti gasi solutii chiar si in aceasta perioada. Explica-le ca, atata timp cat va veti da toti interesul si veti cauta alternative, veti putea limita impactul negativ al saptamanilor de carantina. Vorbeste deschis cu echipa ta si accepta ideile fiecarei persoane. Istoria ne arata ca in momentele de criza s-au nascut cele mai bune si inovatoare initiative, fie ca vorbim de un produs nou sau un nou mod de lucru.

Citeste si: Simplifica procesele interne ale companiei in 5 pasi

4. Limiteaza discutiile zilnice despre virus

Internetul si posturile TV sunt pline de stiri si imagini dramatice, care, dincolo de a informa populatia, pot induce stari de anxietate si atacuri de panica. Ofera-le angajatilor tai un respiro, propunandu-le sa discutati despre alte lucruri: ce fac in aceste zile, cum isi petrec timpul liber si ce site-uri sau filme interesante au descoperit. Vorbiti despre pasiunile voastre, despre hobby-urile care pot fi usor practicate de acasa: dansul, muzica, pictura, scrisul, cititul, confectionarea de produse handmade.

5. Trimite-le angajatilor linkuri pentru biblioteci, muzee, concerte online

Tot mai multe site-uri ofera in aceste zile evenimente virtuale, care pot fi accesate gratuit sau contra cost din siguranta propriei case: concerte, tururi de muzee, spectacole de teatru, balet sau opera si multe altele. De fiecare data cand gasesti o astfel de initiativa, impartaseste-o si cu angajatii tai si ajuta-i sa petreaca astfel timpul intr-un mod placut, uitand de stres si de ganduri negative.

Citeste si: 7 tehnici prin care motivezi un angajat dificil

6. Organizeaza activitati distractive impreuna cu angajatii

Munca de acasa nu te limiteaza sa organizezi activitati distractive cu angajatii. Iesire la film sau la cocktailuri cu colegii? Karaoke cu echipa? Toate aceste activitati se pot face si de acasa, chiar daca pana acum nu credeai. Organizeaza o seara de filme si urmariti online aceeasi pelicula pe Netflix. Preparati acasa cocktailuri si beti-le impreuna, pe Skype, ca si cum ati fi fata in fata. Faceti concursuri sau cantati impreuna, imaginatia si activitatile nu au limite atunci cand vrei sa te simti bine alaturi de oamenii dragi.

Sodexo te sprijina si in aceasta perioada, oferindu-ti beneficii extrasalariale care pot fi de un real ajutor echipei tale.

In conformitate cu legea in vigoare, poti acorda tichete de masa angajatilor tai, pentru fiecare zi lucrata remote. Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare spune ca se acorda tichete de masa pentru fiecare zi lucrata de angajat si nu se face referire la "prezenta angajatului in unitate".

De exemplu, cardurile de masa Gusto Pass reprezinta o varianta excelenta de a optimiza bugetul lunar si a-ti motiva in acelasi timp angajatii. In plus avand si varianta de a plati contactless sau cu telefonul, prin Sodexo Pay si Apple Pay, cardurile de beneficii contribuie la siguranta angajatilor tai.

New call-to-action