Cand apar si cum pot fi folosite noile tichete pentru 2019

Noile tichete de masa pentru 2019: ce trebuie sa stii daca esti afiliat

Tichetele de masa sunt un beneficiu pe care salariatii il pot primi de la angajator si care ii ajuta sa cumpere produse alimentare de la unitatile de alimentatie publica care au contract cu unitatea emitenta.

 

De la 1 ianuarie 2019 va intra in vigoare noua lege a tichetelor, Legea nr. 165/2018, care o va inlocui pe cea veche, Legea nr. 142/1998. Noul act normativ pastreaza toate principiile de functionare ale sistemului actual de tichete, dar unifica intr-o singura lege mai multe tipuri de bilete de valoare: de masa, de cadou, de cresa, culturale si de vacanta.

 

Tichetele cu valabilitate pe anul 2019 vor intra pe piata inca din luna noiembrie 2018, informatie utila pentru unitatile de alimentatie publica care trebuie sa fie constiente care este data limita pana la care le pot accepta.

 

E important de mentionat ca, desi vor intra in circulatie tichetele din 2019, pot fi folosite in continuare si tichetele de pe anul 2018. Conform legislatiei aplicabile in prezent , tichetele de masa,  emise in anul calendaristic 2018 sunt valabile pana în 31 decembrie.

 

Exista totusi si o exceptie. Tichetele de masa care au fost emise in perioada 1 noiembrie – 31 decembrie vor putea fi utilizate pana la data de 31 decembrie a anului urmator.

 

In privinta valorii maxime a unui tichet de masa, noua lege nu aduce nicio modificare. Astfel,  aceasta ramane la 15,18 lei, asa cum a fost reglementata de Ordinul 1618/2018 al Ministerului Muncii si Justitiei Sociale.

 

Care este data limita pentru utilizarea tichetelor de masa

 

Din anul 2019, toate categoriile de bilete de valoare vor fi emise in continuare, atat pe suport de hartie, cat si pe suport electronic. Noutatea este ca tichetele de masa in format electronic vor putea fi folosite si online.

 

Tichetele emise in anul curent, trebuie acceptate de unitatile de alimentatie publica pana pe 31 decembrie, cu exceptia celor emise dupa data de 1 noiembrie care sunt valide si anul urmator, pana la data de 31 decembrie.

 

Daca esti afiliat Sodexo, trebuie sa stii ca exista un tip special de tichete, Turist pass, care se supun altor reguli. Acestea au valabilitate 11 luni si pot fi rambursate in termen de 12 luni de la data emiterii. Spre exemplu, daca tu, ca afiliat, primesti un tichet Turist pass emis in octombrie 2018, trebuie sa stii ca va expira in septembrie 2019 si il poti rambursa pana in luna octombrie 2019. Tichetele Turist Pass nu pot fi acceptate in unitati alimentare. Acestea pot fi acceptate doar de catre unitati turistice si agentii de turism.

 

Cum se face rambursarea tichetelor de masa de catre afiliati

 

Pentru inceput, daca esti afiliat Sodexo, e important sa stii si mai apoi sa ii inveti pe angajatii tai cum arata un tichet valid; astfel, te vei asigura ca le poti rambursa fara sa suferi pierderi. Astfel, conform prevederilor legale, tichetul de masa trebuie sa aiba inscris numarul sub care a fost inseriat de catre unitatea emitenta si urmatoarele mentiuni:

 

  • numele si adresa emitentului;
  • valoarea nominala a tichetului de masa;
  • date referitoare la perioada de valabilitate;
  • interdictia de a fi utilizat pentru achizitionarea de tigari sau alcool;
  • spatiu pentru inscrierea numelui si a prenumelui salariatului care este in drept sa utilizeze tichetul de masa;
  • spatiu destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care tichetul de masa a fost utilizat.

 

In plus, afiliatii nu trebuie sa accepte tichete de masa care sunt expirate, deoarece conform legii nu pot fi decontate, precum si tichete care au fost deteriorate in vreun fel si nu au voie  sa ofere rest in bani daca valoarea cumparaturilor este mai mica fata de cea a tichetului pe suport de hartie. In cazul tichetului pe suport electronic, se debiteaza valoarea exacta a cumparaturilor.

 

Dupa receptionare, unitatea de alimentatie publica trebuie sa completeze urmatoarele informatii pe verso-ul fiecarui tichet de masa pe suport de hartie:

 

  • data primirii tichetului de masa;
  • stampila unitatii de alimentatie publica.

 

Pentru a recupera valoarea tichetelor de masa, afiliatii trebuie sa prezinte unitatii emitente tichetele de masa, respectand termenele stabilite prin contractul de afiliere. Decontarea intre cele doua unitati se face doar prin intermediul unitatilor bancare.

 

Important! Tichetele emise in anul 2018 trebuie sa fie acceptate de catre afiliati pana la data de 31 decembrie 2018, cand acestea expira. Rambursarea lor poate fi facuta in termen de o luna de la expirarea lor, deci, pe toata durata lunii ianuarie 2019.

 

Tichetele de masa reprezinta un avantaj fiscal pentru angajator si un beneficiu pentru salariati, de care ambele categorii se pot bucura atunci cand cunosc toate conditiile de utilizare si perioadele de valabilitate.

 

Te-ar putea interesa si Beneficiile tichetelor de masa atat pentru angajator, cat si pentru angajat.

Tichete de masa - scurt ghid legal pentru angajatori

Blog Sodexo

18.10.2018

Tichete de masa - scurt ghid legal pentru angajatori

Pentru multi angajatori, tichetele de masa (precum si alte bilete de valoare) reprezinta o modalitate eficienta pentru motivarea si loializarea unui numar cat mai mare de angajati. In acelasi timp, cadrul legislativ si procesele ce tin de contabilitate nu sunt intotdeauna clare. Acest articol va oferi un scurt ghid despre administrarea avantajelor in natura oferite angajatilor. Biletele de valoare: cadru legislativ In prezent, acordarea tichetelor de masa este reglementata de…
Browser-ul tau este vechi.

Actualizeaza-ti browser-ul pentru a putea vedea aceasta pagina corespunzator. Actualizeaza browserul acum.

×