Cum pui la punct un program de fidelizare a clientilor restaurantului

Cum pui la punct un program de fidelizare a clienților restaurantului

Îți dorești încasări mai mari și o creștere a popularității restaurantului tău? Secretul stă în a nu te limita la atragerea clienților noi, ci a te gândi și la strategii de fidelizare a clienților care vin în restaurant.

Pe lângă câștigurile financiare, un client care alege să îți frecventeze restaurantul zilnic sau săptămânal îți asigură o modalitate necostisitoare de promovare - orice persoană încântată de mâncarea și serviciile tale va recomanda localul și altor prieteni sau colegi.

Află în continuare pașii pe care îi poți urma pentru a alcătui un program de fidelizare a clienților restaurantului tău.

1. Ca prim pas al programului de fidelizare a clienților, concentrează-te pe atmosfera restaurantului tău

Mâncarea gustoasă atrage clienții, dar serviciile de calitate sunt cheia fidelizării. De aceea, este necesar să acorzi întotdeauna atenție servirii, pentru ca totul să se desfășoare fără cusur. Întâmpină clienții cu amabilitate și condu-i către masă, sfătuiește-i cu privire la specialitățile zilei și asigură-te că mâncarea este servită la timp.

Discută cu echipa ta despre cât de important este să stabilească o relație cu fiecare client. Un ton politicos și un zâmbet pot face minuni, iar o scurtă conversație îi poate ajuta pe clienți să se simtă de-ai casei.

Dacă vrei să le faci clienților o surpriză plăcută și de impact, servește-i înainte de masă cu un aperitiv sau o băutură gratuită.

Citește și: Planul de marketing al restaurantului: descoperă idei de promovare cu cheltuieli minime

2. Solicită clienților tăi feedback și implementează-l, ca parte a programului de fidelizare

Restaurantele cele mai populare nu se rezumă la a servi mâncarea și a încasa nota de plată la final, ci se arată interesate de părerea clienților, încercând să facă totul pentru a le asigura o experiență deosebită. Încurajează-ți ospătarii să întrebe dacă totul este în regulă cu comanda și, în cazul în care clienții se declară nemulțumiți, să își ceară scuze și să propună servirea unui alt preparat din partea casei.

Pune la dispoziția clienților un caiet cu sugestii sau o adresă de e-mail pentru a-ți povesti cum s-au simțit în restaurant și cum li s-a părut meniul. Poți apela chiar la tablete, pentru că un sondaj online este mai ușor de completat.

Odată ce primești o sugestie de îmbunătățire, fie că o citești doar tu sau este postată pe Facebook, încearcă să ții cont de aceasta și să o implementezi - aceasta este o parte importantă în programul de fidelizare a clienților care vin în restaurant. 

Clienții vor aprecia faptul că ții cont de părerea lor și că încerci astfel să îmbunătățești constant serviciile oferite.

3. Creează o bază de date pe care să o poți folosi în programul de fidelizare a clienților restaurantului

Pentru a le putea trimite clienților mesaje cu oferte sau urări de sărbători, ai nevoie de o bază de date cu numele, e-mailul și numărul de telefon al acestora. La fel ca în cazul oricărei relații, fidelitatea față de un brand se construiește prin comunicare și atenție constantă. 

Evident, va trebui să acorzi atenție frecvenței cu care trimiți e-mailurile sau sms-urile: dacă alegi să comunici prea des cu clienții restaurantului tău sau să îi contactezi la ore nepotrivite, efectul ar putea fi invers celui dorit.

Citește și: Creșterea profitului: 9 tehnici prin care îți determini clienții să revină în restaurant

4. Oferă carduri de loialitate și gândește-te la promoții speciale pentru clienții fideli ai restaurantului

Cardurile de membru sunt un instrument important de fidelizare a clienților, așa că ia în calcul această variantă și pentru restaurantul tău, iar rezultatele nu vor întârzia să apară. Poți institui un sistem de recompensare: în urma fiecărei mese, clienților li se scanează cardul și, în funcție de valoarea notei, li se acordă un anumit număr de puncte. Ulterior, punctele pot fi utilizate în cadrul restaurantului pentru reduceri sau chiar achitarea întregii consumații.

Dacă nu dorești să implementezi un sistem de loializare prin puncte, ai și posibilitatea de a oferi discounturi sau oferte de genul “O băutură gratuită pentru orice meniu comandat”, promoțiile fiind valabile pentru persoanele care dețin un card de membru.

5. Organizează evenimente speciale - degustări, concerte, seri tematice

În funcție de contextul social și de măsurile de prevenție Covid-19, poți organiza mici evenimente destinate clienților. Fie că este vorba de un concert pe terasă, o seară cu meniu specific unei anumite culturi sau o degustare de vinuri, evenimentele sunt un mijloc eficient de a fideliza clienții și de a-i face să revină în restaurantul tău.

Nu uita că Sodexo îți stă la dispoziție cu o metodă simplă de loializare a clienților: acceptă în restaurant plata prin cardurile Gusto Pass și vei câștiga mai mulți clienți fideli, încântați de faptul că își pot folosi beneficiile extrasalariale în localul tău. De asemenea, noi ne vom asigura că ești vizibil în lista partenerilor Sodexo și că ofertele tale ajung astfel mai ușor la clienții noi.

Vreau sa devin partener Sodexo