Rata de retentie a angajatilor: cum o cresti in perioadele de criza
retentia angajatilor, sodexo

Rata de retentie a angajatilor: cum o cresti in perioadele de criza

Păstrarea angajaților valoroși este o adevărată provocare în zilele noastre, când piața muncii este una variată și ofertantă. Totuși, în perioadele dificile din punct de vedere social și economic, precum cea pe care o traversăm în prezent, instrumentele pe care le ai la dispoziție pentru a-ți reține oamenii valoroși pot fi mai puține. Descoperă în continuare cum poți crește rata de retenție a angajaților în contextul pandemiei Covid-19.

Ce îi determină pe angajații tăi să plece în această perioadă?

Deși ofertele de angajare sunt mai puține în momentul de față, este bine să știi că anumite domenii funcționează la fel ca înainte sau au chiar o tendință de creștere, ceea ce înseamnă că oamenii cu experiență sunt în continuare căutați. Printre acestea se numără IT-ul, zona de online și firmele de curierat, companiile ce comercializează bunuri pe internet sau industria de bunuri de larg consum.

Iată ce motive ar putea avea angajații tăi să aleagă un alt loc de muncă:

  • Obținerea unui salariu mai mare sau a unui pachet mai atractiv de beneficii extrasalariale
  • Dorința de a evolua profesional
  • Nesiguranța locului de muncă actual
  • Nemulțumiri legate de atmosfera/cultura internă a companiei în care lucrează
  • Stresul sau încărcarea, imposibilitatea de a aloca suficient timp proiectelor personale
Vestea bună este că, atâta timp cât îți dorești să îți păstrezi angajații, există metode pe care le poți aplica în acest sens. Important este să identifici exact cauzele care stau la originea demisiilor, astfel încât să înțelegi unde se află loc de îmbunătățire.

Citește și: 3 metode prin care să-i stimulezi pe angajați să-și iubească locul de muncă

Prin ce metode crești rata de retenție a angajaților

Chiar dacă măsurile luate în contextul Covid-19 ți-au afectat activitatea, ai în continuare la îndemână câteva instrumente prin care să îți asiguri loialitatea angajaților. Nu uita că o echipă puternică poate traversa mai ușor perioadele de criză, iar oamenii valoroși și capabili nu sunt întotdeauna simplu de găsit. 

Folosește metodele de mai jos și vei observa creșterea ratei de retenție a angajaților:

Discută deschis cu echipa ta

La fel ca într-o relație personală, o echipă unită se bazează pe comunicare și pe transparență. Angajații tăi ar trebui să fie la curent cu tot ce se întâmplă în companie și să își poată expune punctul de vedere. Vorbește cu ei despre rezultatele companiei, despre modul în care pandemia a afectat domeniul și activitatea voastră, dar scoate în evidență și părțile pozitive: planurile de viitor și alternativele la care te-ai gândit pentru a face față acestei perioade. 

De asemenea, poți să-ți încurajezi echipa să vină cu idei. Oamenii se vor simți mai uniți ca niciodată și se vor strădui să nu te dezamăgească.

Citește și: Cum comunici cu angajații pentru a crește performanța echipei

Pune siguranța angajaților pe primul plan

În aceste momente, fiecare persoană se gândește la siguranța sa și a celor dragi. Demonstrează-le angajaților tăi că îți pasă, luând toate măsurile necesare pentru a-i proteja: asigură un spațiu de lucru curat și bine aerisit, montează aparate cu dezinfectant, permite pe cât se poate munca de la distanță sau programul flexibil și mută ședințele în mediul online. Dacă oferi beneficii extrasalariale, precum tichetele de masă, alege să le acorzi pe card, pentru un plus de siguranță.

Preocupă-te de dezvoltarea angajaților tăi 

Poate că în prezent este mai dificil ca înainte să organizezi traininguri interne sau să îți promovezi cei mai buni angajați, dar asta nu înseamnă că nu îi poți ajuta să se dezvolte profesional. Există nenumărate platforme și companii românești sau străine care organizează traininguri online, într-o multitudine de domenii. Cercetează piața și caută cele mai bune oferte - trainingurile online au tot mai mult succes în această perioadă, așa că sigur vei găsi și promoții de care poți profita.

Citește și: Metode de perfecționare a angajaților

Acordă beneficii extrasalariale

Atunci când cauți modalități de a-ți răsplăti și motiva echipa, iei în calcul și bugetul companiei. Dacă ultimele luni au fost o provocare pentru cifra de afaceri a companiei tale, poți apela la beneficiile extrasalariale ca soluție de a le oferi angajaților tăi mai multe avantaje, optimizând totodată bugetul și reușind astfel să îți echilibrezi cheltuielile. Chiar și companiile care au micșorat salariile sau au renunțat la anumite bonusuri pot alege această metodă pentru a-și fideliza  angajații.

Noi îți suntem în continuare alături cu pachetul de beneficii extrasalariale Sodexo, acum mai simplu și mai sigur de acordat ca niciodată - prin intermediul cardului.

New call-to-action