Recrutarea angajatilor in starea de alerta. Noi masuri.

Recrutarea angajaților în starea de alertă

Recrutarea angajaților este de multe ori o provocare în sine, iar în perioada de față, când deplasările și interacțiunile sociale sunt încă subiecte sensibile, mulți antreprenori și specialiști HR se întreabă ce măsuri să ia pentru a putea intervieva candidații în deplină siguranță. 

Află în continuare ce măsuri poți aplica pentru o recrutare rapidă și fără riscuri în contextul stării de alertă:

Filtrează eficient candidații - oferă în anunțurile de recrutare a angajaților detalii complete 

Asigură-te că anunțurile tale de recrutare a angajaților sunt clare din toate punctele de vedere, pentru a evita să primești un număr mare de CV-uri irelevante. Specifică în anunț nu doar denumirea postului, ci și responsabilitățile, abilitățile pe care le cauți și beneficiile pe care le oferi. În acest mod, chiar dacă vei reduce numărul candidaților, vei avea interviuri doar cu acele persoane potrivite pentru poziția vacantă.  Un anunț de recrutare vag sau incomplet poate determina prelungirea perioadei de recrutare a angajaților. 

Într-un context precum cel al stării de alertă, e bine ca lucrurile să decurgă ușor și rapid, pentru a nu te expune unui stres suplimentar și a nu pierde timp și bani până găsești persoana potrivită.

Folosește platformele de recrutare potrivite pentru a atrage mai ușor oamenii de care ai nevoie

Nu mai este un secret faptul că platformele de recrutare au de obicei o audiență specifică, de care este bine să ții cont înainte de a posta anunțul. De exemplu, dacă ai nevoie de angajați în domeniul hotelier sau în construcții, îi vei găsi mai greu pe o platformă precum Linkedin, potrivită  mai degrabă pentru recrutări în finanțe, IT, marketing și publicitate sau resurse umane.

Pentru a reuși să ai un proces de recrutare simplu și eficient, publică-ți anunțul în funcție de specificul postului și nu uita că și paginile de social media pot fi un loc excelent de a găsi candidați. Înscrie-te în grupuri dedicate anunțurilor de angajare din domeniul tău, fiindcă vei avea șanse mai mari să găsești rapid oamenii de care ai nevoie.

Citește și: Cum crești eficiența angajaților tăi în 9 pași simpli

În procesul de recrutare a angajaților organizează preponderent interviuri telefonice sau online 

Siguranța trebuie să fie întotdeauna pe primul loc, așa că este bine să eviți în această perioadă contactul direct cu un număr mare de candidați.

În procesul de recrutare a angajatilor, interviurile telefonice sau online le pot înlocui cu ușurință pe cele clasice, demonstrând totodată faptul că ești o persoană flexibilă și ții la sănătatea celor din jur. 

Mediul online s-a dovedit a fi în ultimele luni un spațiu eficient și sigur pentru colaborarea cu colegii și partenerii de afaceri, prin urmare nu ezita să programezi interviurile prin aplicații precum Skype sau Zoom. 

Dacă îți dorești ca și alți membri ai echipei tale să participe la interviu, nimic mai simplu: organizează totul din timp, trimite invitațiile pe e-mail și asigură-te că fiecare persoană are linkul necesar pentru a intra în conversație.

Citește și: 7 tehnici prin care motivezi un angajat dificil

Pentru întâlnirile directe cu candidații, respectă toate măsurile de siguranță recomandate de specialiști

În cazul în care stabilești ca un candidat să vină direct la sediul companiei pentru un interviu final, asigură-te că iei toate măsurile necesare pentru ca întâlnirea să se desfășoare în deplină siguranță:
  • Poartă mască și solicită-i și candidatului să respecte această măsură de siguranță.
  • Discută în prealabil cu candidatul și informează-te cu privire la starea acestuia de sănătate. Dacă prezintă semne de îmbolnăvire - tuse, febră sau o stare generală proastă - recomandă-i să reprogramați întâlnirea și îndrumă-l către medicul său de familie.
  • Ține cont de faptul că triajul  epidemiologic și dezinfectarea mâinilor la intrarea în sediu, pentru angajați și vizitatori, sunt reguli obligatorii.
  • Nu strânge mâna candidatului la sosire sau la plecare și păstrează o distanță de cel puțin un metru și jumătate, pentru a evita eventuala transmitere a virusului, în cazul în care unul dintre voi este purtător asimptomatic.
  • Interviul ar trebui să se desfășoare într-un spațiu bine aerisit. Înainte de sosirea candidatului și după plecarea acestuia, dezinfectează camera și obiectele de mobilier.
Recrutarea angajaților poate fi realizată fără probleme și în timpul stării de alertă, atâta timp cât iei măsurile necesare pentru ca totul să decurgă fără niciun risc. 

De asemenea, pentru a atrage și păstra cât mai ușor oamenii valoroși de care ai nevoie, nu uita că te poți baza oricând pe un pachet atractiv de beneficii extrasalariale.

New call-to-action