Restaurant cu livrare mâncare la domiciliu - solutie in criza Covid-19
restaurant - mancare cu livrare la domiciliu, sodexo

Restaurant cu livrare mâncare online – cum îți menții afacerea activă în perioada carantinei Covid-19

Dacă deții un restaurant, cu siguranță îți faci griji în momentul de față pentru afacerea ta, mai ales în contextul în care nu știi încă o posibilă dată la care vei putea redeschide localul. Totuși, trebuie să păstrezi în minte faptul că afacerile care supraviețuiesc în astfel de momente sunt acelea care reușesc să se reinventeze și să găsească noi moduri de a merge mai departe.

În cazul restaurantelor, singura soluție viabilă este în prezent mutarea activității în zona de livrări la domiciliu - cu integrarea posibilității de comandă online pentru mâncare. 

Descoperă în continuare cum îți pui la punct un sistem eficient de livrare a comenzilor pentru mâncare la domiciliu și cum comunici online cu clienții, pentru a-ți putea menține afacerea activă și profitabilă.

 

1. Fii prezent online și crește vizibilitatea restaurantul tău cu livrare de mâncare la domiciliu

Imaginează-ți că întregul tău restaurant se mută online, iar fiecare aspect de care aveai grijă în realitate trebuie să se regăsească și pe internet (un site propriu ori o pagină de Facebook sau de Instagram), de la atmosferă și meniu, până la atitudinea prietenoasă a personalului. 

Vei avea nevoie, prin urmare, de un site plin de culoare, care să atragă atenția clienților printr-un discurs prietenos, poze de calitate cu fiecare fel de mâncare și o descriere detaliată a produselor. Întâmpină clienții așa cum ai face-o și la restaurantul fizic, cu o primă impresie de bun gust și profesionalism. 

Pune la punct funcționalitățile de comandă online a mâncării - selecția preparatelor în listele de meniuri, ingredientele și alte preferințe, testează funcționarea coșului de comandă, precum și procesarea comenzii, de la plasarea pe site, preluarea de către un operator și confirmarea duratei de livrare la client.

Pagina de Facebook și cea de Instagram trebuie întreținute frecvent cu poze și postări cu cele mai tentante feluri de mâncare, precum și cu ofertele săptămânii. De asemenea, pagina de Facebook poate permite integrarea datelor de comandă online și a meniurilor, dar și comunicarea directă cu clienții sau plasarea comenzilor pentru livrarea de mâncare la domiciliu.

E momentul perfect pentru a-ți prezenta și echipa pe care o ai alături, arătându-le clienților cine se ocupă zi de zi de preparatele delicioase.

Nu uita să specifici faptul că fiecare persoană care lucrează la prepararea și livrarea mâncărurilor la domiciliu respectă întocmai măsurile de siguranță care se impun în această perioadă de carantină. Asigură-ți clienții că standardele de curățenie au fost întotdeauna o prioritate în restaurantul tău.

2. Decide-te asupra modalităților de livrare a comenzilor de mâncare la domiciliu

Ai pus la punct mecanismele și funcționalitățile de ‘comandă mâncare online’ sau de ‘mancare la domiciliu‘ pentru restaurantul tău? Trebuie să te gândești acum și la modalitățile de livrare a mâncării la domiciliu. 

Dacă nu ai deja o persoană care poate prelua rolul de curier, ia legătura cu companii de livrare precum Uber Eats, Glovo, Food Panda sau Takeaway. Stabilește o zonă în care poți livra comenzile de mâncare și specifică pe site-ul restaurantului acest lucru, pentru a nu îngreuna procesul de comandă.

Citește și: Creșterea profitului: 9 tehnici prin care îți determini clienții să revină în restaurant

3. Aplică tehnici și idei de promovare pentru un restaurant online

Folosește-te de cele mai eficiente instrumente de promovare, adică reclamele online pentru a-ți face vizibil restaurantul și posibilitatea de a comanda mâncare cu livrare la domiciliu. 

În cazul tău, cele mai bune tipuri de anunțuri sunt cele afișate pe Google și pe Facebook. Vei găsi pe internet foarte multe site-uri care te învață cum să creezi un astfel de anunț, dar poți ruga și un specialist în PPC să te ajute pentru început.

4. Asigură-te că mâncarea comandată online este livrată la domiciliu în maximă siguranță

Întreaga echipă trebuie să fie conștientă de importanța respectării măsurilor de siguranță în această perioadă. Spală cu atenție fiecare produs adus de furnizori. Folosește măști și mănuși atât la prepararea mâncărurilor, cât și atunci când le livrezi. 

Dacă vreunul dintre angajații tăi are simptome de răceală sau gripă, recomandă-i să rămână acasă și să ia legătura cu medicul de familie. Siguranța echipei și a clienților trebuie să fie întotdeauna pe primul loc.

Citește și: Restaurante cu specific românesc unde poți achita cu cardul de masă

5. Ești gata să primești comenzi online și să livrezi mâncare la domiciliu? Încurajează plata cu cardul!

Plata cu cardul este cea mai sigură variantă în momentul de față, deoarece nu presupune contactul direct sau atingerea bancnotelor. Clienții tăi ar trebui să poată achita fie pe site, fie la sosirea preparatelor, caz în care este necesar să faci rost de POS-uri mobile, pe care să se poată plăti contactless cu carduri de debit și de credit și carduri de masă.

Nu uita că Sodexo este alături de tine și în această perioadă. Devino partenerul nostru și te vom ajuta să îți promovezi restaurantul online, în aplicația Card Sodexo, astfel încât persoanele care au card de masă să te aleagă cu prioritate.

Vino și tu în rețeaua partenerilor Sodexo. Împreună suntem mai puternici.

Devino partener