Vânzările online în timpul carantinei Covid-19 [Ghid]

Vânzările online în timpul carantinei Covid-19: cum îți protejezi afacerea

Dacă ai un magazin, iar vânzările sunt principala ta sursă de venit, în clipa de față ești cu siguranță îngrijorat nu doar de efectele pandemiei de gripă, ci și de soarta afacerii tale. În privința sănătății iei măsurile adecvate, însă ce poți face pentru a-ți păstra afacerea pe linia de plutire? 

Ghid de afacere online: cum să-ți muți vânzările în zona online 

Ți-am pregătit un mic ghid care te va ajuta să îți muți vânzarea în zona online, astfel încât să ieși cu bine din această perioadă dificilă:

 

1. Pune-ți la punct site-ul, pagina de Facebook și de Instagram ale afacerii tale

Indiferent de produsele pe care le vinzi, gândește-te la faptul că tot mai mulți clienți vor prefera să cumpere online în lunile care vin. Fie că este vorba de cosmetice, alimente, cărți sau obiecte de menaj, comerțul online este mult mai sigur, eliminând riscurile provocate de aglomerație și de manevrarea banilor. Totuși, ca să fii popular pe internet, va fi necesar să ai un site atractiv și ușor de folosit, unde să îți expui produsele. În afară de site, pentru dezvoltarea afacerii tale și în online, ai nevoie și de pagini pe rețelele de socializare, fiindcă de acolo vei atrage mai multe persoane și tot acolo vei reuși să comunici rapid cu potențialii clienți. 

Dacă nu te pricepi foarte bine la crearea unui site, mai întâi ia legătura cu un specialist în marketing digital, care te va ajuta să-ți construiești strategia de vânzare pentru dezvoltarea unui magazin online. Cum să-ți găsească utilizatorii business-ul online? Ține cont de următoarele aspecte:

  • Fotografiile de pe site și de pe Facebook trebuie să fie clare și atractive.
  • Descrierile produselor ar trebui să fie cât mai complete, iar stocurile ar trebui verificate din când în când, pentru a te asigura că ai la dispoziție mărfurile pe care le promovezi.
  • Comunicarea pe Facebook/Instagram/site ar trebui să fie unitară, adică să păstreze același ton, de preferință prietenos și apropiat de clienți.
  • Este necesar ca pe site să apară datele complete de comandă și de contact: cum decurge procesul de livrare, ce metode de plată sunt acceptate, care e termenul de livrare, adresa de e-mail a magazinului și un număr de telefon.

2. Gândește-te la un sistem de livrare sigur și rapid pentru vânzările tale online

Pasul următor ține de livrarea produselor. Dacă ai de gând să livrezi personal comenzile, e bine să specifici că o faci doar într-o anumită zonă, unde să ai acces facil cu mașina. Nu vei avea cum să onorezi comenzi din alte colțuri ale țării sau din străinătate. 

În cazul în care vei colabora cu o firmă de curierat, interesează-te cu privire la costuri și termen de livrare. Poți adăuga o mică taxă de transport la comenzile sub o anumită sumă, pentru a amortiza cheltuielile.

3. Ia în calcul metode alternative de plată online Mulți oameni nu au bani cash în casă în această perioadă și preferă să  plătească online, la fel cum si curierii recomandă plata prin card. De aceea, e bine ca pe site-ul tău să se poată face plata online, cu card sau paypal. Nu neglija nici segmentul care dorește să plătească direct la livrare cu cardul - în cazul în care te ocupi personal de livrări, vei avea nevoie de un POS mobil, pe care clienții tăi să poată achita cu orice tip de card, inclusiv de beneficii extrasalariale.

4. Ia legătura cu principalele platforme de vânzare online Platformele de e-commerce sunt extrem de utile pentru comercianții care nu au un site propriu bine pus la punct sau au nevoie de ajutor atât cu promovarea cât și cu operațiunile (logistică, plăți online etc.). 

Acestea au un trafic uriaș și se ocupă cu promovarea unei game vaste de produse, deci cu siguranță îți vei găsi și tu nișa.

5. Investește în anunțuri și reclame pe Facebook și Google

Afacerea ta nu este încă populară pe internet și vrei să îți faci magazinul online cunoscut într-o perioadă scurtă de timp? Apelează la cea mai eficientă formă de publicitate din ziua de azi: anunțurile plătite pe internet. Poți citi informații despre Facebook Ads și Google Ads, pentru a încerca să te ocupi chiar tu de acest aspect, dar poți colabora și cu un specialist PPC, care să te învețe cum compui anunțurile și cum alegi audiența potrivită, ținând cont de sexul și vârsta clienților tăi, precum și de zona în care aceștia locuiesc.

Încearcă să vezi perioada următoare ca pe o oportunitate de a-ți promova magazinul online unui număr mai mare de clienți. E posibil să descoperi chiar că preferi acest mod de a vinde și să apelezi la vânzarea online pe termen lung, crescându-ți cifra de afaceri. Noi îți suntem alături și te ajutăm în continuare să ai o vizibilitate extinsă și o mai mare flexibilitate a metodelor de plată acceptate.

  Află mai multe!