Amenajarea magazinului: tehnici utile prin care atragi mai multi clienti
amenajarea magazinlui - sodexo romania

Amenajarea magazinului: tehnici prin care atragi mai multi clienti

Știai că modul în care alegi să îți amenajezi magazinul joacă un rol important în atragerea și fidelizarea clienților? Dacă dorești să îți crești vânzările nu este de ajuns să te gândești la produsele și promoțiile oferite, ci și la atmosfera din locație, punând accent pe orice detaliu, de la imaginea vitrinei până la așezarea obiectelor în rafturi. Iată în continuare aspectele care te vor ajuta să atragi mai multe persoane în magazin și să le transformi în clienți fideli:

Păstrează-ți magazinul curat, luminos și bine zugrăvit

Un prim pas pe care merită să-l iei în considerare în amenajarea magazinului este aspectul. Zugrăvește pereții magazinului în culori luminoase și vesele, care să dea o stare de bine clienților tăi. De asemenea, nu uita de faptul că un spațiu plin de lumină invită trecătorii să intre și să îți admire produsele. Dacă beneficiezi de lumină naturală, cu atât mai bine, iar dacă nu, montează un sistem de iluminat care să permită fiecărui colț al magazinului să fie vizibil.

Ține cont de toate simțurile clienților: olfactiv, auditiv și tactil, în amenajarea interioară a magazinului tău

O altă tehnică pe care ai putea să o adopți în amenajarea interioară a magazinului tău este legată de simțuri. Comercianții de succes știu că pentru a crea o experiență de cumpărare desăvârșită trebuie să apeleze la toate simțurile clienților. Pe lângă modul în care amenajezi magazinul și așezi produsele în rafturi, gândește-te și la detalii precum muzica și mirosul din încăpere. Alege stilul muzical în funcție de ceea ce vinzi și de publicul țintă. De exemplu, dacă ai o florărie, poți opta pentru muzică instrumentală, clasică sau jazz, în surdină. Magazinele cu obiecte sportive se orientează către piese ritmate, iar cele care vând preponderent haine pentru tineri aleg muzică underground. Mirosul este și el esențial: ai remarcat cum marile branduri te întâmpină de fiecare dată cu același parfum? Nu este deloc întâmplător, pentru că astfel nu doar că se stimulează dorința de a cumpăra, ci se și creează în subconștientul clienților o imagine completă, ușor de asociat cu magazinele respective. Simțul tactil este și el important în amenajarea magazinului tău: clienții ar trebui să poată atinge produsele - evident, nu în cazul alimentelor și altor obiecte ușor de contaminat - pentru a simți calitatea. Citește și: Magazin de cartier vs supermarket – cum câștigi bătălia cu lanțurile de magazine

În amenajarea interioară a magazinului tău, asigură un culoar de trecere prin dreptul rafturilor

Chiar dacă magazinul tău nu este foarte mare, amenajează-l astfel încât să fie cât mai organizat. Fiecare client ar trebui să se poată deplasa lejer printre rafturi și să aibă acces facil la produse. Dacă nu există un culoar de trecere prin toate zonele magazinului, clienții s-ar putea lăsa păgubași înainte de a ajunge la produsul căutat și ar putea părăsi magazinul fără a face vreo achiziție.

Amenajează magazinul astfel încât să nu te izolezi de clienții tăi

Foarte multe magazine pun accentul în amenajarea interioară doar pe așezarea produselor într-un mod plăcut și un spațiu bine delimitat pentru persoana care vinde. Totuși, e bine de știut că ai șanse mai mari să îți păstrezi clienții și să îi convingi să cumpere dacă nu dai impresia de izolare a vânzătorului. Clientul ar trebui să se poată simți apropiat de vânzător, să îi poată vorbi firesc și să nu simtă că este pur și simplu ignorat sau observat de la distanță. La extrema opusă se află vânzătorii care par să nu îi lase spațiu personal clientului, însoțindu-l cu întrebări și recomandări la fiecare pas. Alege o soluție de echilibru atunci când amenajezi interiorul magazinului tău: păstrează o atitudine deschisă și amabilă, nu sufoca persoana care a intrat în magazin, dar nici nu te izola în spatele unui birou care te acoperă aproape în totalitate. Citește și: Ce obligatii au comerciantii care lucreaza cu publicul in stare de alerta?

Acordă atenție amenajării exterioare a magazinului și intrării

Intrarea și exteriorul magazinului sunt primele aspecte cu care clientul tău ia contact. Din acest motiv, este necesar să ții cont de câteva reguli simple atunci când vrei să amenajezi magazinul:

Păstrează curățenia în fața magazinului

Dacă e o locație stradală, mătură zilnic. Zugrăvește fațada și asigură-te că firma magazinului este vizibilă, că scrisul se înțelege și că logo-ul ales este atractiv. Semnalizează intrarea, mai ales dacă aceasta e greu de observat de cei care trec prin fața magazinului.

Așază în dreapta intrării produsele pe care vrei să pui accent

Atunci când intră într-un magazin, cei mai mulți clienți sunt tentați să meargă spre partea dreaptă a acestuia. Psihologii motivează comportamentul prin faptul că majoritatea persoanelor sunt dreptace, iar acest aspect le influențează și modul de a se orienta în spațiu și a observa lucrurile din jur. De aceea, în amenajarea interioară a magazinului tău e bine să așezi în partea dreaptă a magazinului acele produse pe care le consideri a fi cele mai atrăgătoare sau cărora vrei să le crești volumul de vânzări.

Amenajează cu grijă vitrina magazinului

Vitrina unui magazin este cea mai bună carte de vizită, așa că trebuie să îi acorzi o atenție sporită. Decoreaz-o cu bun gust, păstrând un design simplu, și permite-i clientului să admire în tihnă produsele pentru care merită să viziteze magazinul. Alege să amenajezi și să plasezi și prețul lângă fiecare produs expus, pentru a nu-i induce clientului ideea că magazinul tău este prea scump pentru a-și permite să cumpere.   De asemenea, e bine să afișezi cât mai vizibil metodele de plată acceptate în magazin, aici intrând plata în rate și tipurile de carduri - inclusiv cele de beneficii extrasalariale, cum ar fi cardul Cadou Pass de la Sodexo.