Ce asteptari au turistii de la unitatile de cazare ? I Sodexo Romania
ce asteptari au turistii de la unitatile de cazare

Ce așteptări au turiștii de la unitățile de cazare

Anul 2021 este, pe de o parte, anul în care antreprenorii din HoReCa își doresc o revenire în forță, iar pe de altă parte, este anul în care oamenii vor să revină la viața de dinaintea pandemiei care includea negreșit și vacanțe și relaxare. Pentru a fi pregătit să răspunzi așteptărilor turiștilor și pentru a-ți crește șansele să te bucuri de o revenire în adevăratul sens al cuvântului, ți-am pregătit o serie de recomandări bazate pe tendințele internaționale în turism, punctate de specialiști în domeniu. 

Conexiune foarte bună la internet

Da, poate părea ciudat că încă menționăm conexiunea la internet în topul facilităților pe care trebuie să te asiguri că le oferi oaspeților tăi însă, dincolo de a avea internet, este necesară o conexiune extrem de bună. De ce? Pentru că, odată cu explozia numărului românilor care lucrează la distanță înregistrată începând cu anul trecut, a crescut și numărul angajaților care simt nevoia să mai schimbe peisajul și cum o pot face mai bine dacă nu printr-o așa-zisă vacanță. În prima parte a zilei pot munci din unitatea ta de cazare, iar apoi se pot bucura din plin de împrejurimi. Astfel, îmbină utilul cu plăcutul. 

Care este potențialul de noi clienți din această categorie? Imens! Potrivit unor date oferite de către reprezentanții Inspecției Muncii publicației online economedia.ro, la finalul anului trecut, peste 300.000 de români angajați în mediu privat și peste 31.000 de salariați la stat făceau telemuncă. Astfel, punându-le la dispoziție aceste facilități de cazare, vei reuși nu doar să îi atragi, ci și să îți fidelizezi turiștii.

Experiențele digitalizate, pe lista facilităților de cazare dorite de turiști

Rămânem în zona de digitalizare, însă mergem un pas mai în față. Aplicațiile sunt din ce în ce mai importante în modul în care hotelierii gestionează serviciile pe care le oferă clienților lor. Ele pot controla acum multe aspecte ale ciclului și experienței oaspeților. 

Tu le folosești? Cum ar fi ca oaspeții tăi să își poată face rezervare la restaurantul din incinta unității tale de cazare folosind o aplicație? Sau să te anunțe când este necesar să li se schimbe așternuturile sau prosoapele din cameră? Orice astfel de instrument digitalizat le oferă lor o experiență mai bună, mai simplă și îi va determina atât să revină, cât și să recomande locația apropiaților lor.

Relaxarea, cuvântul cheie al turismului în 2021

Anul 2020 a fost un an dificil pentru toată lumea. Fie că este vorba despre persoane solitare care, văzându-se singure într-un apartament, au preferat să se adâncească în muncă, fie că este vorba despre familii care au petrecut extrem de mult timp împreună, iar delimitarea clară între diversele aspecte ale vieții a devenit inexistentă, toată lumea simte nevoia de o pauză, de relaxare, de ceva care să îi scoată din acest ritm. Astfel, când în sfârșit ajung în vacanță, cu o zi la spa, cu un masaj, cu o saună, deconectarea de cotidian este garantată. Toate aceste facilități ale hotelului tău vor oferi turiștilor o experiență de neuitat și, cu siguranță, îi vor determina să își dorească să îți mai treacă pragul.

Posibilitatea de a avea la îndemână diverse modalități de plată

Pentru a fi sigur că nu îți vei pune oaspeții într-o situație neplăcută atunci când trebuie să facă plata, asigură-te că le oferi diferite modalități de a achita. 

De ce? Pentru că libertatea de a alege cum să îți plătească îi va face fericiți, iar fericirea lor înseamnă profitul tău. Adaugă plata cu cardul în unitatea ta de cazare și în restaurant și începe să accepți cardurile de vacanță cum este Turist Pass de la Sodexo. Nu este deloc dificil să implementezi acest tip de plată.  

O astfel de facilitate inclusă în oferta ta de cazare te va ajuta atât să atragi noi clienți, cât și să crești gradul de fidelizare al turiștilor.

Sustenabilitatea, în rândul așteptărilor turiștilor de la ofertele de cazare

Oamenii devin din ce în ce mai atenți la problemele sociale și de mediu. Astfel, sustenabilitatea se regăsește pe această listă, inclusiv atunci când vine vorba de luarea deciziei de a se caza într-un anumit loc. Evitarea folosirii materialelor plastice de unică folosință, eliminarea consumului inutil de hârtie, reducerea risipei de mâncare - toate sunt deja în atenția turiștilor din întreaga lume, dar și din țara noastră.

Dacă ești atent deja la aceste aspecte, începe să comunici activ acest lucru pe website, dar și pe rețelele de social media. Astfel, potențialii tăi oaspeți vor cunoaște aceste demersuri, iar, dacă pentru ei aceste aspecte joacă un rol important, cu siguranță te vor ajuta să câștigi noi clienți și, de ce nu, te vor ajuta să îi transformi în oaspeți care revin.

Vacanța, aproape de casă. Ajută-i să ajungă la tine

După experiența anului trecut, românii preferă să își petreacă vacanța nu foarte departe de casă. O analiză realizată de infraspeak.com arată faptul că, la nivel european, gradul de ocupare în cursul verii lui 2020 a crescut semnificativ mai mult în zonele rurale, între 40-60%, față de cel din zonele urbane. Turiștii preferă totuși să fie mai aproape de casă, unde se simt în siguranță, iar specialiștii consideră că această tendință nu se va schimba curând. Tocmai de aceea, nu uita ca ofertele tale turistice să se adreseze și acestui public țintă. Și, de ce nu, poate poți include pe lista de facilități pe care le oferi în unitatea de cazare transportul turiștilor. Nu ți-ar plăcea și ție o astfel de facilitate?

Sperăm că aceste recomandări îți sunt folositoare și te vor ajuta să ai clienți fericiți și fideli. Astfel, afacerea ta va crește și te vei putea bucura din plin de toată energia și resursele investite în ea, cu atât mai mult cu cât ai reușit să supraviețuiești uneia dintre cele mai dificile perioade pentru domeniul HoReCa.