Top 9 tehnici de atragere a clientilor in domeniul hotelier
hotel - tehnici de atragere a clientilor

Creșterea profitului – tehnici de atragere a clienților în domeniul hotelier

Când conduci un hotel, știi foarte bine că fiecare zi este o provocare. Camerele trebuie să aibă mereu un aspect impecabil, personalul trebuie să fie întotdeauna amabil, iar, dincolo de aspectele practice, afacerea nu poate funcționa fără un flux constant de clienți. Pe măsură ce apar tot mai multe variante de cazare, cum ar fi apartamentele rezervate direct de la proprietar, proprietarii și managerii hotelurilor se văd nevoiți să caute noi tehnici de atragere a clienților. Dacă și tu îți dorești să crești profitul hotelului tău și să atragi mai mulți clienți, aplică metodele de mai jos, testate deja de unități de cazare din întreaga lume:

1. Asigură-te că ai un sistem de rezervări bine pus la punct

O bună tehnică de atragere a clienților este un sistem de rezervări pus la punct și actualizat. Clienților trebuie să le fie cât mai ușor să verifice disponibilitatea camerelor din hotelul tău și să poată face ulterior o rezervare. În cazul în care întâmpină dificultăți în finalizarea acesteia, este posibil să își mute atenția către o altă unitate de cazare. Este necesar să te asiguri că rezervările pot fi făcute simplu atât telefonic, cât și online.

2. Investește într-un site de calitate

Site-ul afacerii tale reprezintă un prim indiciu pe baza căruia clienții își vor crea o părere despre produsele și serviciile pe care le oferi. Chiar dacă este necesar să cumperi un domeniu și să angajezi un web developer să te ajute, merită să investești în imaginea site-ului. Clienții ar trebui să poată naviga ușor și intuitiv prin meniu, să nu primească erori la efectuarea rezervărilor și să poată admira poze cu interiorul și exteriorul hotelului. Imaginile ar trebui să fie clare și relevante, iar aspectul general simplu și totodată stilat. O astfel de investiție trebuie să o privești ca pe o tehnică de atragere a clienților.

3. Verifică periodic condițiile de cazare

Privește-ți hotelul ca și cum ai fi chiar tu clientul. Verifică fiecare cameră cu atenție și asigură-te că nu există probleme legate de curățenie sau de starea mobilierului și instalațiilor. Mulți manageri și proprietari de hotel se bazează exclusiv pe aspectul inițial al unității de cazare sau pe informațiile primite de la angajați, omițând să verifice personal dacă hotelul se ridică la standardele clienților săi. Citește și: 12 hoteluri si pensiuni unde te cazezi cu cardul de vacanta

4. Oferă-le clienților experiențe personalizate

Personalizarea este cheia unei bune relații cu clienții, iar o persoană pentru care ai făcut ceva în plus va avea întotdeauna lucruri bune de spus despre hotelul tău și va reveni atunci când are ocazia. O bună tehnică de atragere a clienților este să întrebi clienții, pe durata sejurului, cât sunt de mulțumiți de condițiile din hotel și ce anume i-ar ajuta să se simtă și mai bine. Oferă-le din partea casei o sticlă de vin, o cafea la prima oră sau o reducere la un spectacol sau o activitate de timp liber din zona în care se află hotelul.

5. Fii prezent în social media și promovează-te online

Mediul online e un teren perfect în care îți poți promova hotelul, pentru a găsi viitorii clienți. În afară de conturile de Facebook și Instagram, pentru care ar trebui să angajezi o persoană care să modereze comentariile și să posteze statusuri și poze, ocupă-te și de anunțurile plătite. Promovându-te pe Google și Facebook vei reuși cu siguranță să atragi persoane interesate de o vacanță, care poate nici nu auziseră de hotelul tău. O mică investiție inițială se va vedea cu siguranță în creșterea numărului de clienți.

6. Ține cont de feedback-ul clienților

Nu ignora părerile oaspeților care au stat în hotelul tău și privește acest aspect ca o bună tehnică de a atragere a clienților în hotelul tău. Citește recenziile de pe Booking și Trip Advisor, precum și comentariile de pe Facebook. Nu îi ataca pe cei care au păreri negative, ci mulțumește-le pentru feedback. Remediază problemele semnalate, fie că sunt legate de curățenie, atitudinea personalului sau orice alt aspect. Citește și: Industria hoteliera in contextul crizei Covid-19: cum iti salvezi hotelul

7. Oferă un tur VR al hotelului

Noul trend în materie de turism este realitatea virtuală: posibilitatea ca persoanele interesate de hotelul tău să facă un tur virtual al locației pe internet . Un scurt clip de prezentare, care să poată fi accesat pe pagina ta, îi poate permite oricărui potențial client să se plimbe prin camere și pe holurile hotelului, chiar din fața calculatorului de acasă. Turul Virtual Reality poate impresiona un turist care încă nu știe ce hotel să aleagă, ajutandu-l să ia decizia.

8. Încurajează organizarea evenimentelor

O altă tehnică de atragere a clienților este legată de organizarea evenimentelor, fie și într-un cadru mai restrâns (datorită perioadei de pandemie Covid-19). De aceea, nu te limita să le oferi cazare doar turiștilor, mai ales dacă hotelul are și cel puțin o sală în care se pot organiza cursuri și conferințe. Promovează-ți unitatea de cazare ca pe un loc potrivit și pentru oamenii de afaceri sau companiile care doresc să organizeze evenimente. Citește și: Promovare hotel: prin ce metode ajungi în topul celor mai apreciate hoteluri?

9. Promovează pachete speciale și metode alternative de plată

Nu în ultimul rând, asigură-te că ai prețuri aliniate cu piața și oferă cât mai des pachete pentru turiștii interesați de promoții: trei nopți la preț de două, demipensiune inclusă în preț, gratuități pentru copii, evenimente în preajma sărbătorilor sau reduceri de Black Friday. De asemenea, nu uita de toți turiștii care primesc din partea angajatorului beneficii extrasalariale. Cardul Turist Pass de la Sodexo reprezintă pentru mulți români o variantă perfectă de a-și plăti vacanțele de vară și iarnă, așa că e bine să accepți și tu plata prin această metodă.

Devino si tu partener Sodexo si te ajutam sa-ti promovezi hotelul!