Modalități de fidelizare a clienților în domeniul turistic - Sodexo
Modalitati de fidelizare a clientilor in domeniul turistic

Cele 5 modalități de fidelizare a clienților în domeniul turistic

Când spunem vacanță, ne gândim automat la confort. Vrem să ne putem relaxa, să ne odihnim, să ne bucurăm de preparate delicioase și, dacă este posibil, să nu avem parte de situații neprevăzute. Totul pentru ca, la finalul concediului, să fim plini de energie pentru a ne relua activitatea. 

Amintește-ți de momentele când tu însuți erai turist: cu siguranță te așteptai să ai parte de o experiență reușită și să te simți confortabil pe tot parcursul sejurului. 

Așa că, este important să dedici timp pentru a analiza experiența pe care le-o oferi oaspeților care se cazează în unitatea ta și să îți faci o strategie de fidelizare a clienților în domeniul turistic. Poți compara așteptările tale ca turist cu lista de mai jos. 

Flexibilitatea rezervărilor, element cheie în loializarea și fidelizarea clienților în turism

În contextul actual, în special după un an plin de evenimente neașteptate, este natural ca turiștii să își dorească flexibilitatea rezervărilor. Cazarea flexibilă se află pe lista de așteptări pe care turiștii români le au de la unitățile de cazare. Oferind această variantă, câștigi încrederea oaspeților și ai posibilitatea de a crește numărul de rezervări.

Curățenia impecabilă, condiție esențială pentru a avea clienți fericiți și loiali

Potrivit unui studiu realizat pentru Honeywell, pentru 48% dintre respondenți, curățenia este unul dintre factorii cei mai importanți în luarea deciziei de a se caza sau nu într-un hotel. 

Așadar, în continuare, conceptul de siguranță este în strânsă legătură cu cel de curățenie și de igienă. Când turiștii ajung să se cazeze, unul dintre aspectele la care vor fi cel mai atenți va fi gradul de igienizare al locației. Dacă hotelul sau pensiunea oferă curățenie desăvârșită, oaspeții tăi se vor acomoda ușor și se vor putea bucura de toate celelalte experiențe pe care le-ai pregătit pentru ei. 

Servicii de relaxare incluse, un plus care va conta în fidelizarea clienților 

Oferă-le oaspeților tăi posibilitatea de a se relaxa și a se răcori la piscină! Fie că este interioară, fie că este exterioară, dacă piscina va fi încălzită, ei se vor simți cu atât mai bine. Ciubărul este și el la mare căutate, oferindu-le o experiență diferită.

De asemenea, chiar dacă nu dispui de un spațiu ofertant pentru a amenaja un spa, poți transforma o cameră într-o sală de masaj și poți găsi un terapeut din zonă care să vină la cerere și la unitatea ta de cazare.

Experiențele personalizate - o modalitate de eficientă de fidelizare a clienților în turism

Din același studiu menționat mai sus, a reieșit faptul că peste jumătate dintre respondenți vor călători alături de familie. O informație utilă dacă îți dorești să le oferi o experiență completă oaspeților tăi. 

Astfel, dacă unitatea ta de cazare nu are încă un loc de joacă, este momentul să începi să îl amenajezi. În plus, un detaliu care îi va impresiona pe părinți este să ai un angajat dedicat pentru supravegherea copiilor aflați la locul de joacă. În acest fel, părinții pot avea câteva momente de tihnă sau își pot lua masa în liniște, în cazul în care copiii nu sunt dornici să se bucure de preparatele delicioase pe care le-ai pregătit. 

Este, într-adevăr, un cost suplimentar, însă va cântări semnificativ în decizia acestor oaspeți de a reveni.

Mai poți acorda atenție și altor mici detalii cum ar fi:

  • Să oferi un pat suplimentar pentru bebeluși
  •  Să pregătești o limonadă sau un fresh de portocale în cameră, pentru un bun venit răcoritor și plăcut
  • Să oferi un coș cu fructe de sezon, cu atât mai mult cu cât, dacă deții o pensiune în mediul rural, acesta ar fi un cost aproape de neglijat
  • Să decorezi fiecare cameră cu flori proaspete

Toate aceste lucruri necesită doar să acorzi mai multă atenție turiștilor care urmează să se cazeze, pentru a le cunoaște din timp nevoile. Vei fi surprins de cât de mult contribuie aceste facilitățil la fidelizarea clienților în turism.

Modalități de plată variate și discounturi pentru următoarea rezervare

Oferă-le oaspeților tăi mai multe posibilități de a face plata, pentru a nu-i pune într-o situație inconfortabilă, mai ales la plecare. 

În primul rând, asigură-te că vor putea plăti cu cardul și încheie parteneriate pentru a putea accepta plata și cu tichetele electronice de vacanță, cum este, de exemplu, cardul Turist Pass de la Sodexo. Astfel, ei se vor putea bucura de beneficiul primit de la angajator.

În plus, înainte de plecare le poți oferi fie fizic, fie în format electronic, un cod de discount pentru următoarea rezervare. Vor avea, astfel, un motiv în plus să revină.

Dacă vei fi atent la aceste detalii, experiența pe care le-o vei oferi turiștilor va fi una memorabilă, prin faptul că vor reuși să se deconecteze de la cotidian și se vor simți confortabil. Oferindu-le această stare, cresc șansele ca ei să îți lase recenzii pozitive online, iar recomandările lor să îi determine și pe alții să îți calce pragul. 

Este important ca unitatea ta de cazare să aibă o prezență bună în online. Potrivit unui studiu realizat de site-ul de rezervări online, Travelminit.ro, majoritatea românilor se documentează și își rezervă vacanța online, iar înainte de a lua o decizie, accesează între 2 și 5 site-uri de profil. 

New call-to-action