magazin alimentar online cu livrare in toata tara

Magazin alimentar cu livrare si comanda online – dezvolta-ti afacerea la nivel national

În contextul pandemiei de coronavirus, multe afaceri s-au confruntat cu scăderea numărului de clienți și, implicit, cu scăderea profitului. Ce ai spune însă dacă ți-am oferi o variantă prin care magazinul tău poate deveni mai popular și poate câștiga cumpărători în toată țara? Cu ajutorul internetului, este mai simplu ca oricând să îți extinzi vânzările la nivel național, fără a cheltui pentru asta sume impresionante și fără a pierde timp și energie. 

Ți-am pregătit un scurt ghid al acțiunilor pe care le poți întreprinde pentru a începe să vinzi online produsele magazinului tău alimentar, ajungând astfel și în alte zone ale României.

Magazin alimentar online cu livrare în toată țara: Top 5 pași de urmat

1. Ia legătura cu o companie de curierat care să prezinte încredere și stabilește detalii legate de preț și livrare

Înainte de a începe să promovezi produsele din magazinul tău alimentar, este necesar să te asiguri că ai cum să livrezi comenzile sigur și rapid. De aceea, primul pas pe care îl ai de făcut este să verifici oferta firmelor de curierat care activează în zona ta. Cere cât ai multe informații concrete: în ce județe livrează, cât durează până ajung comenzile, cât costă trimiterea unui colet.

În funcție de aceste detalii, vei putea decide cu cine colaborezi, ce taxă de livrare aplici și care este zona în care poți trimite alimentele. Înainte de a face alegerea curierului, aruncă o privire și la comentariile de pe internet, pentru a opta pentru o firmă de livrări de încredere, care să nu te pună în situații neplăcute.

Citește și: Igiena magazinelor alimentare – ce masuri iei in vremea pandemiei

2. Pune la punct un site atractiv și ușor de utilizat, prin care clienții să comande produsele magazinului tău alimentar

La fel ca într-un magazin fizic, clienții care comandă online trebuie să poată vedea tot ce îi interesează cu privire la produsele tale: cum arată, care este gramajul, eventual ingredientele și proveniența alimentelor. 

Asigură-te că ai un magazin alimentar online ușor de accesat, cu un meniu clar și bine împărțit pe tipuri de produse. Pozele ar trebui să fie clare și descrierile să corespundă fiecărui produs în parte.

Procesul de comandă trebuie să fie facil și sigur, așa că e bine să alegi o platformă de plăți cunoscută și să pui la dispoziția clientului mai multe variante de a efectua tranzacția. Cea mai sigură și comodă opțiune de plată este cea cu cardul. Pentru un plus de flexibilitate, poți alege să oferi și plata prin card de masă Gusto Pass.

Dacă vrei o variantă simplă, rapidă și sigură de procesare a plăților, dar și de promovare a magazinului, poți alege să te înscrii pe platforma MobilPay. Îți vei putea astfel promova gratuit magazinul în aplicația MobilPay Wallet, iar clienții tăi vor putea efectua plata inclusiv prin cardul de masă. Descarcă aplicația MobilPay Wallet din App Store sau Google Play pentru a vedea direct unde va fi promovat magazinul tău alimentar.

3. Actualizează constant cantitatea produselor și descrierile acestora

Spre deosebire de un magazin fizic, într-un magazin alimentar online, clienții nu pot observa dacă un anumit produs se găsește sau nu la raft. Dacă nu ai pus la punct un proces prin care să actualizezi în timp real stocurile, poți primi comenzi pe care ulterior nu le vei putea onora. Evită astfel de situații, asigurându-te că verifici în mod constant că datele din magazinul online sunt de actualitate.

4. Specifică procesul de livrare și taxele de curierat percepute de magazinul tău alimentar, precum și modalitățile de contact

Orice client care comandă online este interesat de costul taxei de livrare și de termenul în care primește produsele magazinului tău alimentar. Nu uita să treci aceste informații pe site și să specifici dacă livrarea este gratuită pentru comenzi ce depășesc o anumită valoare.

Un alt aspect important este oferirea unor modalități de contact, cum ar fi un număr de telefon, o adresă de e-mail și un număr de contact. Clienții tăi trebuie să știe că au cum să îți adreseze întrebări sau să înregistreze eventuale sesizări - poate nu o vor face frecvent, însă datele de contact le vor da senzația de siguranță.

Citește și: Magazin de cartier vs supermarket – cum castigi batalia cu lanturile de magazine

5.  Apelează la reclame pe Google și Facebook și dezvoltă pagini de social media pentru magazinul tău alimentar



Pentru un magazin cu livrare la domiciliu, promovarea online este extrem de importantă. Magazinul tău alimentar trebuie să fie vizibil, iar acest lucru nu este posibil dacă nu investești măcar pentru început în promovarea afacerii. Poți colabora cu un specialist în marketing sau un expert în campanii PPC, care să îți creeze reclamele sau să te învețe să le faci chiar tu.

Pe lângă reclamele plătite, te poți promova și gratuit, acordând atenție paginii de Facebook și comunicând cu cei interesați de produsele tale. Așa cum într-un magazin clasic vânzătorii se străduiesc să comunice deschis cu clienții, procesul de vânzare online poate deveni mai personal atâta timp cât reușești să stabilești o relație cu consumatorii. Postează ofertele săptămânii, răspunde la întrebările adresate online și ține cont de sugestiile oferite.

Vei observa că vânzările online încep să crească odată ce magazinul tău alimentar e promovat pe Google și Facebook, oamenii având posibilitatea de a descoperi ce fel de produse comercializezi, chiar dacă se află la sute de kilometri distanță.

Ești pregătit ca magazinul tău alimentar online să livreze în toată țara?



Dacă ai urmat toate acțiunile din ghidul de mai sus, nu rămâne decât să lansezi magazinul tău alimentar online și în cele din urmă să livrezi oriunde în țară.

Pentru un plus de notorietate, alege să devii partener Sodexo, iar noi te vom adăuga pe harta magazinelor care acceptă plata cu cardul Gusto Pass. Tot mai mulți angajați primesc Gusto Pass ca beneficiu extrasalarial și aleg să își facă lunar cumpărăturile prin acesta, inclusiv online.

New call-to-action

Echipa editoriala Sodexo

Suntem o echipă de experți din diverse domenii. Contribuim la conținutului blogului Sodexo, ca să-ți oferim cele mai sigure informații și perspective, de la afaceri de succes – la vacanțe reușite. Colaborăm și cu specialiști externi ca să-ți putem oferi cel mai relevant conținut pe subiecte precum motivarea angajaților, wellbeing, digitalizare, legislație, finanțări, managementul banilor și tendințe în antreprenoriat.