În ziua de astăzi, tot mai multe restaurante aleg să se axeze pe livrările la domiciliu, pentru a-și putea păstra activitatea indiferent de circumstanțele externe. Dacă și tu iei în calcul mutarea restaurantului în mediul online, însă nu știi cum să pui la punct procesul de achitare a comenzilor, descoperă mai jos ce opțiuni ai și cum le poți oferi clienților tăi variante sigure și flexibile de plată.
Comenzi prin propriul site sau prin platformă de food delivery - ce metode de plată alegi
Atunci când vine vorba de primirea și procesarea comenzilor, poți să alegi să desfășori întregul proces pe cont propriu, prin intermediul website-ului tău și, eventual, a unei aplicații proprii de livrare, însă poți apela și la o platformă de food delivery. Unele dintre cele mai cunoscute astfel de platforme sunt Glovo, FoodPanda, Takeaway sau Tazz.
Chiar dacă parteneriatul cu o platformă de food delivery înseamnă un comision perceput pentru fiecare comandă, avantajele sunt multiple:- Restaurantul tău este promovat unui public larg și ai șanse să obții mai multe comenzi
- Livrarea se face prin curierii care colaborează cu platforma respectivă
- Plata se realizează prin intermediul platformei, cash sau cu cardul
Totuși, indicat este să nu te limitezi doar la acest sistem de plasare a comenzilor. O investiție în propriul sistem de livrare îți va aduce o bază stabilă de clienți și te va ajuta în multe situații să eviți comisioanele plătite unei terțe părți. Pentru a putea prelua comenzile și a realiza livrările, vei avea nevoie de câteva resurse esențiale: livratori și mașini disponibile, un site bine pus la punct și metode de plată flexibile pentru clienții care comandă.
Ce metode de plată poți pune la dispoziția clienților tăi
Clienții care își comandă mâncarea online sunt interesați de multe ori și de metoda de plată acceptată de restaurant. Astfel, pandemia Covid-19 a dus la o creștere a plăților prin intermediul metodelor contactless - card sau telefon mobil. Fie că este vorba despre plata cu cardul online sau la livrare, clienții tăi se vor bucura să descopere că le oferi alternative rapide și sigure de a-și achita comanda.
Iată care sunt cele mai întâlnite și populare metode de plată a comenzilor online:- Plata cu cardul pe site-ul restaurantului
- Plata cu cardul la livrarea comenzii
- Plata cu card de masă (cum ar fi Gusto Pass) pe site sau la livrare
Plata online nu presupune multe formalități din partea ta, ci necesită doar înscrierea pe o platformă sigură și ușor de folosit, precum MobilPay. Prin intermediul acesteia, poți opera plățile în condiții de maximă siguranță și îți promovezi gratuit restaurantul în aplicația MobilPay Wallet, disponibilă în Appstore sau Google Play. De asemenea, alegând MobilPay ca intermediar de plăți, poți accepta și plata online cu cardul de masă Gusto Pass.
Află cum poți folosi SodexoPay dacă deja plătești cu telefonul mobil, urmărind următorul video:Dacă le oferi clienților tăi metoda de plată cu cardul la livrare, este necesar să obții și POS-uri, pe care livratorii tăi să le aibă în momentul în care duc comanda. Poți intra în posesia aparatelor POS luând legătura cu banca preferată și stabilind de câte aparate ai nevoie. În general, consultanții bancari oferă și sprijin pentru utilizarea POS-ului, astfel încât tu și livratorii tăi să știți exact cum să realizați încasarea plăților.
Ești deja partener Sodexo, dar nu ai încă disponibilă varianta plății prin card Gusto Pass? Nu ai colaborat până acum cu Sodexo, dar îți dorești să intri în rețeaua noastră de parteneri și să primești cardurile de masă ca variantă de plată? Oricare ar fi varianta în care te regăsești, este necesar doar să iei legătura cu noi, pentru a-ți înregistra POS-urile în sistem și a ne asigura că ești promovat în aplicația MySodexo. De asemenea, pentru a le oferi clienților tăi posibilitatea de a-și achita online mâncarea comandată, prin cardul Gusto Pass, va trebui să iei legătura cu un procesator de plăți, precum MobilPay - Netopia, PayU sau EuPlătesc.