Cu ce putem să te ajutăm?
Ai o întrebare sau dorești informații suplimentare? Spune-ne mai multe despre tine că să îți putem oferi soluția potrivită.
Ce este MID-ul (Merchant ID)?
MID, pe scurt, sau Merchand ID, pe lung, este codul unic, oferit de o bancă, care identifică o afacere în procesarea cardurilor bancare la plata la POS. Cu alte cuvinte, dacă ești comerciant, prin MID se procesează tranzacțiile făcute cu cardul în magazinul tău.
Dacă ești deja comerciant partener Sodexo, că să poți încasa plățile efectuate cu cardurile Pluxee, este important să înregistrezi MID-ul, dacă ai un POS, sau MID-urile, dacă deții mai multe aparate POS în locație, în sistemul Pluxee.
Ce fac daca nu identific MID-ul si am POS de la BCR / Viva Wallet?
Dacă POS-ul dvs. este de la BCR (Global Payments) sau Viva Wallet, trebuie să solicitați la firmele respective codul MID în scris, pe e-mail și să atașați un prinț screen cu mesajul primit de la acestea în locul copiei de bon de la POS.
Cum obțin MID-ul (Merchant ID)?
MID-ul (Merchant ID) este oferit de banca cu care ai semnat un contract pentru POS-ul prin care încasezi plățile cu cardul în locație. Îl poți găși pe chitanța emisă de POS-ul tău. Dacă deții mai multe aparate POS în magazinul tău, fiecare va afea un MID diferit. Atenție! Codul unic îl poți găsi și sub o altă denumire: MID, Comerciant ID, Comerciant, Merchant, Vânzător ID sau Terminal ID.
Cum pot identifica codul MID pentru locația mea?
Găsești MID-ul pentru locația ta chiar pe chitanțele emise de POS, în contractul semnat cu banca de care aparține POS-ul sau în procesul verbal de instalare al acestuia. În funcție de banca cu care ai contractul, MID-ul poate avea diferite denumiri: MID, Comerciant ID, Comerciant, Merchant, Vânzător ID sau Terminal ID.
Că să îți fie mai ușor să identifici care este numărul unic MID pentru POS-ul sau POS-urile tale, găsești mai jos câteva exemple de poziționare a codului MID pe diferite bonuri fiscale/chitanțe POS.










Cum rambursez tichetele catre Pluxee?
Primul pas este să verifici dacă tichetele sunt emise de Pluxee sau alt emitent.
Apoi sortează tichetele. Criteriile de sortare sunt următoarele:
-
Tipul tichetelor (Pluxee Viva, Pluxee Social - Tichete sociale de grădiniță).
-
Asigura-te că tichetele sunt așezate cu bandă albastră pe aceeași parte, indiferent de tipul acestuia sau valoare.
Se adaugă borderoul descărcat din Interaktiv, completat și ștampilat;
Pachetul se expediază prin modalitatea preferată de afiliat (cu firma de curierat, Poștă Română la adresa Pluxee trecută pe borderou sau se aduce personal la Pluxee – Departamentul Rambursare Afiliați).din câte știu nu se mai primesc la ghișeu
Cum și când voi fi facturat?
Factură de încărcare a cardurilor cu valoarea nominală va fi plătită în avans, iar factură pentru servicii operaționale se emite la sfârșitul lunii.
De unde descarc borderoul de rambursare?
Intră în contul tău de Platforma Pluxee pentru clienți și comercianți
și acesează secțiunea Profilul tău -> Cont Afiliere. De acolo alege tipul tichetelor (Pluxee Viva, Pluxee Social - Tichete sociale de grădiniță) pe care vrei să le rambursezi și poți descarcă borderoul personalizat cu datele corespunzătoare fiecărui punct de lucru.
Pentru fiecare tip de tichete trebuie să completezi un borderou de rambursare separat.
Jumătate din borderou rămâne la ține, iar cealaltă jumătate se trimite către Pluxee împreună cu tichetele.
Există o diferența între numărul de tichete pe care le-am trimis către Pluxee și banii rambursați.
Informația despre numărul de tichete (Pluxee Viva, Pluxee Social - Tichete sociale de grădiniță) declarate și numărul de tichete citite se vizualizează în contul de Interaktiv (Rambursări-Alege serviciul-Rambursări în perioada-Caută- Nr rambursare);
Motivele pentru care pot există diferențe la numărul de tichete decontate pot fi:
-
Tichetele nu sunt emise de Pluxee;
-
Tichetele nu mai sunt valabile (au depășit termenul de 30 de zile de la expirare);
-
Tichetele sunt deteriorate;
-
Tichetele nu au fost numărate corect.
Ce se întâmplă dacă nu plătesc facturile primite de la Pluxee?
În cazul în care nu plătești facturile până la dată scadență, Pluxee poate recurge la blocarea accesului societății pe care o reprezinți la rețeaua de afiliere prin inactivarea MID-ului/terminalelor POS din locația ta. Astfel, clienții care dețin carduri Pluxee nu le vor mai putea folosi în locațiile tale, iar tranzacțiile vor fi refuzate cu motivul „comerciant invalid”.
Pentru a reactivă MID-ului/terminalelor POS, efectuează plata și în 24 de ore MID-urile terminalelor POS vor fi activate.
Există o ordine a oferirii tichetelor? – Pluxee Gusto
Nu există nicio ordine impusă în ceea ce privește oferirea tichetelor electronice. Fiecare companie decide, în funcție de propriile priorități și bugete, ce tichete începe să acorde mai întâi.
Există un termen de trimitere a tichetelor?
Este important că tichetele să fie în termenul de valabilitate și să ajungă la Pluxee pentru a fi citite în primele 5 zile din luna următoare pentru a putea fi decontate.
Există o suma minimă sau maximă de trimitere tichete rambursare?
Nu există limitare la suma, se pot trimite oricând și oricâte tichete dorești.
Până când pot rambursa tichetele?
Pentru a putea opera cu rapiditate și a-ți rambursa suma aferentă tichetelor trimise, pachetul cu tichete trebuie să ajungă la noi în maxim 5 zile lucrătoare de la dată expirării.
Acordă atenție voucherelor de vacanță și a tichetelor culturale, întrucât acestea se supun altor reguli de valabilitate. Sunt valabile un an de la dată emiterii și trebuie acceptate inclusiv în ultima zi a lunii de expirare.
Nu uită să verifici valabilitatea tichetelor înainte de a le primi și să nu le accepți pe cele expirate – în caz contrar acestea nu se vor deconta, conform legislației.
Când primesc banii aferenți tichetelor rambursate?
Decontarea către afiliat se face doar prin intermediul unităților bancare, conform termenelor stabilite în contractul de afiliere; Informații despre rambursare le poți găși în contul Platforma Pluxee pentru clienți și comercianți
, la rubrica Rambursări.
Vei primi automat un e-mail de confirmare de primire pachet și ulterior cu suma pe care urmează să o primești.
Am un nou cont IBAN
Trebuie să trimiți la adresa comerciant.ro@sodexo.com o copie a unui extras de cont (importante sunt datele firmei și contul IBAN), alături de o cerere scrisă, semnată și ștampilată în care se menționează noul cont. Un agent va prelua cererea ta și va actualiza datele în sistem.
Care sunt pașii de la semnarea contractului până la acceptarea în locație a plății cu cardurile Pluxee?
Sunt trei pași simpli de parcurs de la semnarea contractului până în momentul în care se vor activă plățile în locația ta. Așadar, vezi mai jos cei trei pași:
Pasul 1
Semnezi contractul online.
Pasul 2
Activează plățile în locațiile tale prin trimiterea documentelor aferente punctelor de lucru unde vrei să accepți cardurile Sodexo.
Înainte de a semna, trebuie să ai o chitanță de POS din care se preia codul de vânzător/comerciant. Acesta este menționat în antetul chitanței. În cazul în care POS-ul este la Global Payment, va trebui să soliciți la banca codul MID.
Pasul 3
Acceptă plata.
Activarea POS-ului de către echipa Sodexo se realizează în termen de 24 ore.
Ce trebuie să fac pentru a mă asigura că clienții pot plăti cu cardurile Pluxee în locația mea?
În secțiunea de Profil, în contul tău de pe site-ul www.sodexoonline.ro, poți adaugă noi puncte de lucru și asocia datele POS-urilor tale. În aproximativ 24 de ore tranzacțiile vor fi funcționale, dacă ne oferi toate informațiile necesare. Poți de asemenea să trimiți la adresa comerciant.ro@sodexo.com o poză cu un bon de plata emis de fiecare dintre POS-urile existente în locațiile tale, pentru a fi incluse în sistemele Pluxee. Dacă nu ai un contract încheiat pentru acel produs de card Sodexo, accesează link-ul următor pentru a ne solicită o oferta: accesezi www.sodexo.ro Meniu -> Pentru comercianți -> Vreau să devin afiliat -> Semnează online -> și Introduci toate datele solicitate.
Voucherele de vacanță pot fi folosite pentru excursii în străinătate?
Nu, voucherele de vacanță pot fi utilizate doar pentru plata serviciilor turistice de pe teritoriul României și doar în perioada de valabilitate.
De ce nu primesc notificare primire tichete la Pluxee?
Toate informațiile legate de circuitul tichetelor trimise la Pluxee sunt postate în timp real pe Platforma Pluxee pentru clienți si comercianți la secțiunea rambursări. Dacă s-a modificat persona de contact responsabilă de contractul de afiliere și/sau responsabilă de contul de Platforma Pluxee pentru clienți și comercianți, te rugăm să ne informezi la adresa de mail comerciant.ro@sodexo.com.
Cum completez borderoul de rambursare?
Pe borderou se trece numărul tichetelor trimise (că un monetar), valoarea nominală aferentă fiecărui grup de tichete și varianta aleasă pentru expedierea acestora către Pluxee România. Se completează ambele părți ale borderoului și se ștampilează. Jumătate din borderou rămâne la afiliat și jumătate se trimite către Pluxee împreună cu tichetele.