Automatizare procese companie si optimizare costuri prin digitalizare
Automatizare procese companie si optimizare costuri prin digitalizare- Sodexo

Optimizarea costurilor în companie prin digitalizare

Evoluția tehnologiei aduce nu doar procese mai simple pentru companii, ci și optimizarea costurilor interne. De la procedurile HR până la zona de producție, digitalizarea te poate ajuta să obții rezultate mai bune, cu un buget mai mic. Descoperă în continuare o serie de avantaje pe care ți le poate aduce tehnologia din punct de vedere al optimizării costurilor.

Beneficii rezultate din automatizarea proceselor HR

Departamentul de Resurse Umane are un rol central în funcționarea oricărei companii. De cele mai multe ori, HR-ul se ocupă de recrutări, concedii, eliberare acte, traininguri interne sau rapoarte legate de activitatea angajaților.

Prin implementarea unui software HR, ai posibilitatea să câștigi timp, dar și să simplifici o mare parte din procedurile interne. De exemplu, softurile moderne automatizează pontajul, permițând echipei de management să aibă acces rapid la informații utile ce țin de rentabilitatea și costurile proiectelor desfășurate în companie, eliminând totodată erorile umane.

Pe lângă aspectul de centralizare a datelor, platformele de HR permit trimiterea și aprobarea cererilor de concediu, eliberarea actelor, vizualizarea fluturașului de salariu sau stabilirea și transmiterea calificativelor de performanță. Se elimină astfel procesele greoaie și suplimentarea numărului de angajați HR.

Avantaje ce țin de automatizarea proceselor de marketing și promovare

Orice companie care își dorește să aibă succes și să își crească vânzările are nevoie de un plan eficient de promovare. Pentru a înțelege comportamentul clienților tăi, precum și preferințele potențialilor clienți, apelează la platforme online care te ajută să ai o imagine clară asupra acestor aspecte, prin intermediul datelor colectate online. În ziua de astăzi, poți afla în doar câteva momente ce produse și servicii se caută prin intermediul motoarelor de căutare sau ce zone ale website-ului tău sunt vizitate mai des de clienți.

Tot cu ajutorul instrumentelor online poți realiza reclame personalizate, pe care să le afișezi exact acelor persoane care se încadrează în publicul țintă. La final, poți obține rapoarte care să îți ofere concluzii importante cu privire la performanța și impactul reclamelor tale. O promovare eficientă înseamnă un mai bun control asupra bugetului de marketing, dar și vânzări mai mari.

Beneficii rezultate din folosirea sistemelor de tip CRM

Prin instalarea unui sistem CRM, poți să centralizezi datele despre clienți și potențialii clienți, poți urmări interacțiunile consumatorilor cu compania și ai posibilitatea de a pune aceste informații la dispoziția tuturor angajaților interesați. O aplicație de tip CRM este utilă în mai multe departamente: marketing, sales, customer support sau management.

Avantajele folosirii CRM-ului sunt multiple: integrezi date pe care le-ai fi avut în aplicații separate, accesezi mai simplu și mai rapid informațiile de care ai nevoie și urmărești în mod eficient procesul de vânzare și orice interacțiune a clienților cu compania ta. Astfel, beneficiile în materie de costuri se fac simțite, iar angajații tăi simt și ei diferența în materie de productivitate și simplificare a activității.

În afară de exemplele de mai sus, există și multe alte zone din companie și procese unde poți folosi digitalizarea pentru a obține mai multă eficiență și costuri scăzute. Dacă vrei să afli mai multe detalii despre avantajele și provocările digitalizării, ți-am pregătit un ebook gratuit în acest sens. Descarcă-l și vei avea la dispoziție o sursă valoroasă de informații și bune practici pentru compania ta.

New call-to-action