Brandul de angajator de succes: ce este si cum il construiesti | Sodexo
Brandul de angajator de success: ce este si cum il construiesti.

Cum construiești brandul de angajator de succes

Îți dorești ca afacerea ta să fie un brand cunoscut și iubit în piață, însă de câte ori te-ai gândit la modul în care angajații tăi privesc compania în care lucrează? Un brand intern puternic și bine construit înseamnă o echipă motivată, loială și performantă, aspecte ce se observă la final și în experiența clienților. Descoperă în continuare ce strategii și resurse te pot ajuta să îți construiești brandul de angajator.

De ce este important să acorzi atenție brandului de angajator

În ziua de astăzi, când piața locurilor de muncă este una competitivă și flexibilă, e mai important ca oricând să fii un angajator cu o bună reputație. Candidații valoroși pe care vrei să îi atragi nu sunt interesați doar de joburile oferite sau de nivelul salarial, ci și de condițiile de lucru și atmosfera din companie.

Totodată, oamenii care deja lucrează în compania ta au nevoie să se simtă apreciați și integrați în echipă. Odată ce ți-ai creat un brand de angajator, vei atrage și vei păstra talentele, vei obține rezultate mai bune și vei fi promovat în piață de cei mai buni ambasadori: propriii tăi angajați. Chiar dacă până acum ai crezut că este esențial să creezi o experiență de nota 10 pentru clienții tăi, adevărul este că aceeași experiență trebuie oferită și persoanelor alături de care lucrezi zi de zi.

Strategii prin care construiești brandul de angajator

Există mai multe aspecte pe care trebuie să le iei în calcul atunci când vine vorba despre brandingul intern. Concentrează-te pe fiecare dintre ele și vei vedea cu siguranță diferența:  

1. Optimizează secțiunea de cariere din cadrul site-ului companiei

Persoanele care iau în calcul să aplice la un job în compania ta ar trebui să fie întâmpinate de un site prietenos și simplu de navigat, unde locurile de muncă disponibile să fie detaliate din punct de vedere al cerințelor și avantajelor. De asemenea, procesul de aplicare ar trebui să fie intuitiv și simplu de parcurs.  

2. Asigură un proces de selecție transparent

Candidații care aplică pentru un post în compania ta sunt atenți la fiecare detaliu și pun preț pe comunicarea cu tine, ca viitor angajator. Contactează-i cu promptitudine, discută deschis cu ei despre responsabilități, ofertă și condiții de lucru, răspunde-le la întrebări și, extrem de important, revino către ei cu feedback, chiar și în cazul în care ai ales să angajezi pe altcineva.  

3. Oferă un pachet atractiv și modern de beneficii extra salariale

Un angajator implicat știe cât de important este să răsplătească munca echipei sale cu salarii competitive și beneficii extra salariale adaptate la tendințele pieței. Pune pe primul loc nevoile angajaților tăi, iar acest lucru se va observa în imaginea companiei.  

4. Pune accent pe valorile interne, misiunea și viziunea companiei

Identitatea unei companii se construiește la fel ca personalitatea unui om, iar valorile, misiunea și viziunea organizației oferă umanitate și individualitate brandului. Identifică aceste componente esențiale și asigură-te că activitatea companiei se ghidează după ele. Discută cu angajații despre scopul final al muncii lor, despre importanța valorilor și despre modul în care le puneți zilnic în aplicare.  

5. Comunică deschis cu angajații

O companie cu o cultură internă puternică e un loc în care membrii echipei sunt ascultați cu adevărat, iar transparența nu este doar o vorbă goală. Implică echipa în tot ceea ce se întâmplă, discută cu angajații despre schimbările pe care vrei să le faci și explică deschis fiecare decizie care are impact asupra activității voastre. Încurajează-ți oamenii să îți ofere feedback oricând doresc, pentru a le demonstra că părerile lor contează.  

6. Organizează evenimente cu întreaga echipă

Fie că este vorba despre evenimente fizice sau virtuale, organizează întâlniri în care angajații au ocazia să se cunoască mai bine și să interacționeze cu echipa de management. Ajută-ți fiecare angajat să se simtă parte din ,,familie”, iar astfel vei reuși să crești nu doar gradul de motivație, ci și loialitatea oamenilor cu care lucrezi.  

7. Răsplătește performanța și comportamentele pozitive

Arată-ți aprecierea față de angajații tăi prin ceremonii de premiere a top performerilor - dacă ai posibilitatea, oferă și premii, chiar și simbolice. Ține cont de faptul că, pe lângă rezultate, o companie cu un brand intern puternic pune accent pe atitudine, comunicare și spirit de echipă. Premiază-i și pe angajații care demonstrează că se implică în ceea ce fac și care primesc frecvent aprecieri de la colegi sau clienți.  

8. Asigură un mediu de muncă sigur și confortabil

Poate că nu ai în plan să investești un buget considerabil în amenajarea biroului, însă poți oricând să te gândești la acele detalii care transformă un spațiu de lucru obișnuit într-unul cald, vesel și plin de personalitate. De la scaune confortabile, ce susțin spatele, la accesorii utile, cum ar fi un espressor în bucătărie, creează pentru angajații tăi un mediu de lucru în care se simt mereu în largul lor.   

Poți amenaja chiar și o sală de relaxare, dacă spațiul îți permite. De asemenea, nu uita că este necesar să pui mereu pe primul loc siguranța echipei - respectă, deci, recomandările specialiștilor cu privire la curățenia și dezinfectarea spațiilor comune și menținerea distanței între birouri.

 

9. Oferă posibilitatea muncii remote și a programului flexibil

În ultimii doi ani, tot mai multe persoane au început să caute locuri de muncă unde au posibilitatea de a lucra de acasă sau de a-și organiza programul după propriile nevoi. Demonstrează că ești un angajator modern și flexibil, oferind aceste variante, care pot contribui la satisfacția angajaților tăi și la atragerea candidaților valoroși.  

10. Implică-te în dezvoltarea angajaților

Știai că plafonarea reprezintă unul dintre principalele motive pentru care angajații aleg să își dea demisia? Evită ca oamenii cu care lucrezi să simtă că nu mai au perspective în cadrul companiei, oferindu-le posibilitatea de a învăța constant și de a crește din punct de vedere profesional.   

Aplică strategiile de mai sus și vei construi un brand de angajator puternic și recunoscut în piață. Vei reuși astfel să construiești o echipă puternică și să te bucuri de o reputație excelentă, care va influența inclusiv relația cu colaboratorii și clienții. Iar Sodexo rămâne în continuare alături cu un pachet de beneficii extra salariale adaptat la nevoile echipei tale.

Vezi mai multe