Demisiile după 1 ianuarie - cum te pregătești din timp pentru a le evita
demisii in companii ianuarie

Demisiile după 1 ianuarie – cum te pregătești din timp pentru a le evita

Se apropie din nou acea perioadă din an în care oamenii se gândesc la noi începuturi și își fac planuri ambițioase. Evident, începuturile reprezintă în general un aspect pozitiv, însă este bine să ții cont de faptul că angajații tăi pot lua în considerare mult mai ușor o schimbare în carieră în acest context. Află în continuare de ce tind angajații să își schimbe jobul la început de an și cum poți evita demisiile acestora.

De ce este Ianuarie o lună propice pentru schimbarea locului de muncă

Dacă te întrebi de ce ar alege angajații tăi să plece imediat după sărbători, iată care sunt sunt principalele motive pentru care te poți confrunta cu un val de demisii în Ianuarie:
  • Realimentarea bugetelor - foarte multe companii depind în procesul de angajare de bugetul pe anul în curs. De aceea, odată cu un nou an fiscal, se dă și startul celui financiar, iar angajările se pot face cu mai multă libertate. Vei observa că pe site-urile de joburi apar mai multe oportunități, ce li se pot părea tentante și oamenilor din echipa ta, mai ales dacă aceștia au ajuns într-un punct al carierei în care simt că se plafonează
  • Dorința unui nou început - e o tradiție ca la final de an să te gândești la ceea ce ți-ar plăcea să schimbi în perioada următoare, la lucrurile pe care vrei să le lași în urmă și la aspectele pe care le poți îmbunătăți. Locul de muncă poate intra ușor în categoria schimbărilor binevenite, în cazul în care acesta nu îi mai aduce angajatului satisfacții profesionale
  • Nemulțumirile de natură emoțională sau financiară - în general există două mari motive ce determină un angajat fidel să își dea demisia: fie nu se mai identifică din punct de vedere moral cu valorile și cultura locului în care lucrează, fie își dorește mai multe beneficii pe planul salarial și extra-salarial. În ceea ce privește cultura locului de muncă, un cuvânt greu de spus îl au și relațiile cu superiorul direct și cu colegii.
Citește și articolul Ce moral are impactul angajaților asupra companiei tale

Cum poți evita demisiile angajaților valoroși

Angajații sunt adevăratul motor din spatele oricărei companii, motiv pentru care tot mai mulți antreprenori pun accentul pe motivarea și fidelizarea acestora. Îți dorești să ai și tu o echipă mulțumită și să te confrunți cu cât mai puține demisii? Iată ce tehnici poți folosi:
  • Discută deschis cu fiecare angajat în parte - pentru a ști ce să le oferi angajaților tăi și de ce au ei cu adevărat nevoie, trebuie inițial să îi înțelegi foarte bine. Pentru asta, încearcă să porți discuții sincere cu fiecare sau să delegi superiorul direct să facă acest lucru. Află mai multe despre oamenii care lucrează pentru tine: ce aspirații și talente au? Ce visează de la viitor? Unde se văd peste câțiva ani din punct de vedere al carierei? Există aspecte care îi nemulțumesc sau îi frustrează la locul actual de muncă, ce ar schimba ca să fie mai fericiți și să vină cu plăcere și energie la birou?
  • Solicită feedback în mod regulat - angajații ar trebui să își poată da cu părerea cel puțin o dată pe an în legătură cu șeful lor, comunicarea cu alte departamente, salariile și beneficiile și procesele interne. Trimite-le periodic un sondaj de satisfacție pe care să îl poată completa în mod anonim. Odată ce vei centraliza rezultatele, îți vei da mai simplu seama ce trebuie îmbunătățit în companie. Nu uita că moralul angajaților influențează și experiența clienților
  • Oferă bonusuri de sărbători - răsplătește-ți angajații la final de an cu cadouri simbolice, care să le demonstreze că sunt importanți pentru tine. Poți alege să le dăruiești prime în bani, obiecte personalizate sau carduri cadou. Cardul Cadou Pass, de exemplu, e o variantă ideală pentru sărbători: este scutit de taxe salariale și neimpozabil și poate fi folosit într-un număr mare de magazine din întreaga țară, astfel încât angajații își pot alege personal obiectele de care au nevoie
  • Organizează evenimente cu echipa înainte de Crăciun - evenimentele în care implici toată echipa, de la mic la mare, au un deosebit impact în moralul angajaților, făcându-i să vadă compania ca pe o a doua familie. Organizează o petrecere de Crăciun, ce poate avea loc într-un club sau chiar la sediul firmei, unde veți avea mai multă intimitate. Poți, de asemenea, să înlocuiești petrecerea cu o cină festivă, în care vă va fi mai ușor să comunicați și să vă cunoașteți. Secret Santa, deși este un obicei adoptat din afara țării, este o ocazie în plus de distracție și socializare cu colegii. Pregătește bilețele cu numele fiecărei persoane, roagă-ți angajații să extragă câte unul și să păstreze numele secret, iar înainte de Crăciun alocați-vă un interval în care să faceți schimb de cadouri. Rezultatul va fi amuzant și plăcut!
  • Investește în dezvoltare și wellbeing - acest detaliu este important pentru orice sezon al anului, pentru că îți dorești să ai alături de tine oameni sănătoși, echilibrați și convinși că își ating adevăratul potențial. Wellbeingul presupune tot ceea ce ține de sănătatea echipei tale: oferă asigurări de sănătate sau abonamente la clinici private, abonamente pentru activități sportive sau carduri destinate activităților de timp liber, precum Cultura Pass. Din punct de vedere al dezvoltării, ajută-ți angajații să participe la traininguri și cursuri - le poți achita cursurile sau le poți pune la dispoziție zile libere. De asemenea, oferă-le șansa de a promova profesional atunci când apare o poziție care li se potrivește.
  • Mulțumește la final de an pentru rezultate - nu uita să le spui angajaților tăi că ești mândru de munca lor, că au o contribuție importantă la rezultatele companiei și că îl prețuiești pe fiecare dintre ei. Bineînțeles, de preferat este să acorzi cât mai des acest feedback pozitiv.
  • Solicită angajaților care pleacă să completeze exit interviews - unii membri ai echipei tale vor alege inevitabil să plece, chiar dacă le oferi mai mulți bani decât concurența sau aplici metodele de loializare. Există uneori factori neașteptați, însă e bine să afli ce i-a făcut pe angajați să își dea demisia. În ultimele zile de activitate, îndeamnă-ți respectivii angajați să completeze un scurt chestionar în care să explice ce i-a determinat să facă acest pas.

Autor: Echipa editoriala Sodexo

Suntem o echipă de experți din diverse domenii. Contribuim la conținutului blogului Sodexo, ca să-ți oferim cele mai sigure informații și perspective, de la afaceri de succes – la vacanțe reușite. Colaborăm și cu specialiști externi ca să-ți putem oferi cel mai relevant conținut pe subiecte precum motivarea angajaților, wellbeing, digitalizare, legislație, finanțări, managementul banilor și tendințe în antreprenoriat.