Managementul echipei in munca de la distanta. Sodexo
managementul echipei, munca de la distanta - sodexo

Cei 4 pasi pentru managementul eficient al echipei in munca de la distanta

Munca remote a devenit o variantă tot mai populară și în țara noastră, în special în contextul pandemiei Covid-19, când angajatorii și-au dorit să își mențină activitatea și totodată să își protejeze angajații. Totuși, pe lângă multiplele avantaje, munca de la distanță vine și cu provocări pe partea de organizare și de motivare a angajaților. Descoperă în continuare ce metode poți aplica pentru a-ți organiza cât mai bine echipa chiar și de la distanță.

Primul pas în organizarea și managementul echipei: discută cu angajații tăi despre noul mod de lucru

Munca de la distanță presupune o mai mare flexibilitate decât cea desfășurată la birou, însă în lipsa unor minime reguli, este posibil ca unii dintre angajați să aibă probleme în a-și stabili singuri o rutină pe care să o respecte. Dacă îți dorești ca echipa ta să își păstreze productivitatea și eficiența, stabilește din timp cu angajații tăi aspectele organizatorice:

Care va fi programul după care veți lucra

Nu este rău ca fiecare persoană să muncească în ritmul său, însă acest lucru nu ar trebui să afecteze procesele interne. De aceea, este bine să discuți cu angajații legat de începerea și terminarea programului, astfel încât să păstrați structura zilei de muncă de la birou.

Ce obiective aveți și care e termenul în care trebuie atinse

Pentru ca echipa ta să rămână productivă, îți recomandăm să pui la punct un sistem cât mai clar de alocare și organizare a proiectelor. Stabilește împreună cu angajații tăi în cât timp trebuie finalizate acestea, apoi alocă fiecărui proiect obiective pe termen scurt și mediu, cu scopul de a observa progresul și a păstra ritmul de lucru.

Citește și: Telemunca vs. munca la domiciliu: Cum te adaptezi la contextul actual ca mod de lucru

Al doilea pas în managementul echipei: alege aplicațiile potrivite pentru organizarea activităților

Atunci când echipa ta lucrează în afara biroului, ți se poate părea dificil să păstrezi o evidență a activităților desfășurate și a rezultatelor obținute la nivelul fiecărei persoane. Din fericire, există aplicații care te pot ajuta din punct de vedere al organizării interne, permițându-ți să le aloci angajaților tăi sarcini precise și să estimezi timpul necesar realizării acestora.

Trello, Basecamp sau Teamwork sunt doar câteva exemple de site-uri prin care poți asigura o bună organizare a activităților. Folosindu-le, vei putea monitoriza statusul proiectelor și orele lucrate, iar angajații vor reuși să urmărească mai ușor ceea ce au de făcut în fiecare zi.

Pasul trei: menținerea contactului cu echipa - cheia pentru o bună comunicare internă

În cazul muncii remote, comunicarea cu angajații poate avea de suferit, dar tehnologia îți vine în ajutor și îți oferă o multitudine de variante prin care să rămâi aproape de echipa ta. Fixează zilnic sau săptămânal ședințe în cadrul cărora să discutați aspecte precum:

  • Organizarea activităților și alocarea proiectelor
  • Oportunități și provocări
  • Rezultatele obținute
  • Obiectivele și planurile de viitor ale companiei
  • Feedback-ul primit de la clienți
Nu uita să pui pe listă, alături de ședințele business, întâlniri virtuale destinate exclusiv socializării. Aceste “ieșiri cu echipa” sunt cel mai bun antidot pentru sentimentul de înstrăinare, ce poate apărea frecvent între colegi în cazul muncii de acasă.

Citește și: Cum comunici cu angajații pentru a crește performanța echipei

Al patrulea pas: evaluarea și recompensarea angajaților 

Cum îți motivezi echipa de la distanță? Pentru ca angajații tăi să lucreze cu aceeași energie și în afara biroului, asigură-te că le reamintești frecvent cât de importanți sunt pentru companie. Faptul că nu ai cum să le spui „bravo” față în față nu înseamnă că nu le poți lăuda virtual reușitele. De la e-mailuri sau mesaje de felicitări până la nominalizarea în cadrul ședințelor de echipă, ai la îndemână diferite metode prin care să demonstrezi aprecierea față de persoanele valoroase.

Beneficiile extra salariale sunt și ele un mod excelent de a-ți răsplăti și motiva angajații, dându-le de înțeles că distanța nu schimbă nimic în relația dintre voi și că munca lor este apreciată din plin.

Descoperă cardul Gusto Pass