1. În munca de acasă, stresul poate afecta capacitatea de organizare - discută despre asta cu echipa ta și dă dovadă de flexibilitate
Până și cele mai organizate și calculate persoane pot avea probleme în momentul de față, în contextul pandemiei Covid-19, din cauza faptului că se confruntă cu o situație neobișnuită și dificil de gestionat. Unii dintre angajații tăi sunt nevoiți să împartă spațiul de lucru cu partenerii și copiii, alții cu părinții, iar programul zilnic le poate fi afectat de acești factori. În plus, o persoană care nu a mai lucrat până acum la domiciliu poate avea dificultăți în a se adapta din punct de vedere al pauzelor și al ritmului de lucru. De aceea, dacă observi că unii membri ai echipei rămân în urmă cu proiectele, poartă o discuție individuală cu aceștia și încearcă să găsești soluții de compromis - de exemplu, permite-le să lucreze în alt interval orar sau acordă-le câteva zile de acomodare, în care să aibă mai puține proiecte de finalizat.2. În perioada de criză Covid-19, comunicarea este mai importantă ca oricând - indiferent de canalul prin care se realizează
Angajații tăi au nevoie mai ales acum în această perioada, să se simtă conectați și parte din echipă, de aceea este bine să te asiguri că țineți constant legătura. Fie că folosești aplicații destinate apelurilor video, fie că te rezumi la un telefon, ia pulsul oamenilor cu care lucrezi. Chiar și în zilele în care nu aveți un subiect important de dezbătut, pur și simplu stați de vorbă despre ce ați mai făcut nou pe-acasă sau cum vă simțiți. Nu renunța nici la ședințele cu echipa - folosește-te de aplicații precum Skype sau Zoom, care te vor ajuta să compensezi lipsa interacțiunii de la birou. Citește și: Cum ne deplasăm și cum muncim în contextul pandemiei COVID-193. Modul în care alegi să tratezi situația nu trebuie să urmeze o rețetă - ascultă-ți intuiția și adaptează-te la angajații tăi care muncesc de la distanță
Fiecare companie funcționează după propriile reguli, iar o schimbare totală de perspectivă ți-ar putea debusola angajații în această perioadă, de criza. Vei găsi pe internet sfaturi de la mulți antreprenori și oameni de HR, iar fiecare va avea abordarea sa cu privire la modul în care se desfășoară managementul angajaților. Alege acele metode care se potrivesc deja cu mediul de lucru și cultura internă: dacă până acum atmosfera era una relaxată și fiecare angajat își desfășura activitatea cu un maxim de autonomie, nu te va ajuta cu nimic să controlezi prea mult situația și să impui brusc reguli stricte.4. În munca la domiciliu, lipsa motivației afectează eficiența - asigură-te că îți păstrezi echipa motivată
Încurajează-ți angajații și reamintește-le că au în tine o persoană pe care se pot baza. Felicită-i pentru fiecare proiect dus la bun sfârșit, mulțumește-le pentru munca depusă și, pe cât se poate, acordă-le bonusuri și beneficii extrasalariale. Un beneficiu precum cardul de masă Gusto Pass poate reprezenta un sprijin real, mai ales în astfel de momente. Nu uita că oamenii mulțumiți de locul lor de muncă pun întotdeauna suflet în ceea ce fac și obțin rezultate mai bune. Citește și: Munca de acasa in 2020: cum iti motivezi angajatii in perioada carantinei5. Toți trecem prin această situație împreună - aplanează conflictele, acceptă slăbiciunile și nu pune etichete
Știm că nu îți este întotdeauna ușor să îți păstrezi optimismul, însă angajații tăi se află în aceeași postură. Cariera lor și jobul din care își câștigă existența depind acum nu doar de cât de mult și bine lucrează, ci și de starea generală a economiei. Pe lângă planul profesional, situația personală poate fi și ea mai delicată decât de obicei: cu toții ne facem griji pentru sănătatea celor dragi, izolarea la domiciliu nu este tocmai simplă, iar tensiunea tinde să nască uneori conflicte inutile. Păstrează-ți calmul și discută cu echipa ta deschis despre nemulțumiri și soluții deopotrivă. Nu învinovăți persoanele care au un moral mai puțin ridicat sau care nu reușesc să gestioneze foarte bine criza din punct de vedere emoțional. Indiferent de așteptările tale, oamenii sunt diferiți, iar persoanele ce îți par acum dificile sunt aceleași care au obținut în trecut rezultate excelente.Fii alături de angajații tăi. Motivează-i cu cardul de masă Gusto Pass