Profilul consumatorului ideal pentru afacerea ta - Sodexo
Cum construiesti profilul consumatorului ideal

Cum și de ce să creezi profilul consumatorului ideal pentru afacerea ta

Indiferent de domeniul în care activezi sau de tipul de afacere pe care îl deții, produsele și serviciile tale se adresează unui anumit tip de public. Este vorba despre potențialii tăi clienți, persoane fără de care business-ul tău nu ar funcționa. 

Așadar, atunci când îți construiești o strategie de marketing, ar trebui să pornești de la întrebarea “Cine este clientul meu?”. Astfel apare nevoia de a-ți construi profilul consumatorului, cunoscut în limbajul de specialitate și ca buyer persona.

Cum te ajută identificarea profilului consumatorului ideal

Identificarea profilului clientului tău ideal te va ajuta să-ți adaptezi serviciile și produsele la nevoile lui. De asemenea, acest profil va fi de ajutor pentru colaboratorii sau angajații tăi care se ocupă de promovarea afacerii

Dacă știi exact cui te adresezi, ai șanse semnificativ mai mari să îi oferi ceea ce își dorește, dar și să-l identifici mai ușor în mediul online, ca apoi să îi afișezi reclamele sau materialele informative care să îl determine să devină clientul tău.

Iată, pe scurt, câteva avantaje ale identificării profilului clientului ideal:

  •   Vei ști exact caracteristicile lui, ce caută și ce servicii sau produse îl atrag.
  •   Vei putea construi un brand puternic - felul în care va comunica brandul tău va fi mult mai clar, deci mai ușor de reținut și înțeles de către potențialii clienți.
  •   Îți vei putea adapta produsele și serviciile, astfel încât să vină în întâmpinarea nevoilor reale ale clienților.
  •   Îți vei folosi mai eficient bugetul de promovare, știind exact cui te adresezi și unde este audiența ta principală.

Cum se construiește profilul consumatorului

Atunci când începi să conturezi profilul consumatorului ideal, trebuie să pornești de la ideea că rezultatul va trebui să semene mult cu descrierea unei persoane reale. De aceea, este nevoie să stabilești următoarele detalii:

  •       Ce vârsta are? Nu este nevoie să identifici una exactă, ci un interval.
  •       Ce sex are? Te adresezi unui public feminin sau unuia masculin.
  •       Unde locuiește? Poți porni de la identificarea țării, în cazul în care vizezi piața internațională, apoi să stabilești dacă locuiește în mediul rural sau urban, în ce regiune a țării etc. Toate aceste elemente te vor ajuta mai ales în crearea ulterioară a audienței pentru reclamele pe care le vei face în mediul online. 
  •       Cu ce se ocupă? Este angajat, antreprenor cu putere de decizie, ce funcție are?
  •       Ce studii are?
  •       Ce venituri are? Acestea vor determina puterea de cumpărare a clientului, în funcție de care îți vei crea strategia de servicii sau produse.
  •       Ce obiceiuri de consum are deja? Este mult mai ușor să vii în întâmpinarea obiceiurilor existente ale potențialilor clienți, decât să-i convingi să-și schimbe comportamentul pentru a se putea bucura de oferta ta.
  •       Ce îl pasionează? Ce experiențe îi aduc bucurie și împlinire?
  •       Ce așteptări ar avea de la produsele sau serviciile oferite de tine?
  •       Unde îl găsești? Petrece sau nu timp online? Dacă da, pe ce platforme? De unde se informează? Aceste aspecte sunt esențiale dacă vrei să ai o strategie de promovare eficientă, deoarece îți vor permite să-ți concentrezi eforturile de marketing pe canalele prin care ai cele mai mari șanse să ajungi la clientul ideal (și să-l convingi să cumpere).

Odată ce vei avea răspunsurile la aceste întrebări, vei putea identifica un profil complet al consumatorului ideal și vei putea, ulterior, să îți adaptezi produsele și serviciile la nevoile lui și să pui bazele unei strategii de afaceri care să-ți aducă rezultatele dorite.

cum construiesti profilul consumatorului idealȘtiai că: 

  • 90% dintre companiile care și-au identificat profilul consumatorului ideal au o înțelegere mai bună asupra clienților? 
  • 65% dintre companiile care și-au actualizat profilul consumatorului ideal au reușit să își depășească obiectivele de business? 
  • 36% dintre companiile care și-au construit o strategie pornind de la identificarea profilului consumatorului ideal au obținut cicluri de cumpărare mai scurte? 

   Sursa: stephenzoeller.com

Nu uita că identificarea consumatorului ideal este doar un prim pas. Va fi nevoie ulterior să iei toate măsurile necesare pentru a le oferi viitorilor tăi clienți o experiență pozitivă. De la modul în care gestionezi relațiile cu clienții sau modalitățile de plată pe care le pui la dispoziție, fiecare aspect va contura imaginea brandului tău. În final, clientul va decide dacă va mai cumpăra de la tine sau nu, în funcție de experiența pe care i-o oferi.

New call-to-action