Decizia de a creste veniturile angajatilorar putea sa tina cont, printre alti factori, si de nivelul de performanta de care dau dovada acestia. Cele mai multe companii au instrumente de evaluare bine puse la punct, prin care urmaresc diferiti indicatori de performanta (KPIs), insa cresterea nivelului recompenselor poate veni si pe alt fond, cum ar fi:
• cresteri salariale la nivelul intregii economii sau al industriei in care activeaza angajatorul;
• aparitia in piata a unui nou competitor si chiar existenta unor contraoferte adresate angajatilor;
• nevoia de a creste nivelul de implicare si de satisfactie a angajatilor, dupa ce evaluarile au indicat o productivitate scazuta;
• o cota de retentie a personalului slaba;
• nevoia de a atrage noi talente si de a creste reputatia companiei in piata;
• negocierea directa angajat-angajator; in cazul in care solicitarea angajatului vine devreme, in comparatie cu rezultatele demonstrate, angajatorul ii poate oferi acestuia posibilitatea sa isi imbunatateasca performantele, in decurs de cateva luni.
Sistemele de bonusare
Acordarea tichetelor de masa si a tichetelor cadou
Recompensarea angajatilor prin acordarea de actiuni
Acordarea unor comisioane
De cele mai multe ori, negocierile salariale se poarta direct. Potrivit unui studiu realizat in 2017 de compania de recrutari online Jobvite,
71% dintre angajati nu cer o marire de salariu, ci asteapta ca angajatorul sa faca primul pas, ratand astfel oportunitati.