The Happiness Index, masoara fericirea angajatilor, femeie zambind

The Happiness Index, platforma bazată pe neuroștiință, ajută organizațiile să afle cât de implicați și fericiți sunt angajații lor

13 Septembrie 2022

O companie de succes se bazează pe o echipă motivată, loială și implicată. Te-ai întrebat până acum cât de fericiți sunt angajații tăi și cât de mult suflet pun în ceea ce fac zi de zi? Descoperă mai multe despre The Happiness Index, instrumentul inovator prin care măsori gradul de fericire și implicare a echipei, cu ajutorul neuroștiinței.

Anul 2022 devine din ce în ce mai mult despre lucrurile și activitățile care contează și care, dacă sunt făcute cu pasiune, provoacă schimbări în bine. Despre ceea ce contează cu adevărat pentru fiecare dintre noi, ce ne place şi ceea ne face fericiţi. Provocările din ultimii ani ne-au schimbat prioritățile, atât pe plan profesional, cât și personal. Conform unui sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs în lunile aprilie şi mai, aproape 70% dintre participanți au spus că simt că trăiesc mai intens atunci când sunt împliniți la job și în activitatea profesională, mai presus chiar de petrecerea timpului cu cei dragi (48%).

Potrivit sondajului, pe lângă împlinirea financiară, nivelul de satisfacție a angajaților la locul de muncă este influențat în foarte mare măsură de sentimentul că munca lor contează (41%), dar și de posibilitatea de dezvoltare profesională (18%).

Vedem astfel că din ce în ce mai mult satisfacţia personală şi sentimentul de împlinire câştigă teren în priorităţile românilor. Tocmai pentru ca organizaţiile să poată să ţină cont de aceste lucruri, Pluxee oferă acum companiilor The Happiness Index, un instrument prin care companiile pot afla în timp real, cu ajutorul neuroștiinței, datelor și tehnologiei, cât de implicați și fericiți sunt angajații la locul de muncă și ce pot face pentru a crește gradul de satisfacție al angajaților.

Fie că vorbim despre o organizație mică sau mare, fie că este vorba despre oameni care lucreaza in productie sau în birouri, de o companie românească, sau de una multinațională, provocările din zona de resurse umane au aproape același nivel de complexitate. Fiind la curent, în timp real, cu ceea ce se întâmplă în echipa lor îi va ajuta pe angajatori să ia măsuri mai rapide și să anticipeze situațiile care ar putea perturba activitatea.

O altă provocare pe care o întâlnim în zilele de azi, este cea legată de retenția angajaților. Aceasta reprezintă un factor extrem de important pentru companii mai ales luând în considerare că în România se înregistrează o puternică tendință de îmbătrânire a populației ceea ce înseamnă un raport disproporționat între numărul de angajați și cel al pensionarilor. De exemplu, în 2021 raportul dintre numărul mediu de pensionari şi cel al salariaţilor a fost de 9 la 10, conform datelor Institutului Național de Statistică - INS. Însă aceste date au variaţii importante la nivelul țării: de la 4 pensionari la 10 salariaţi în judeṭul Ilfov, la 16 pensionari la 10 salariaṭi în judeţul Teleorman, 14 la 10 în Giurgiu ṣi Vaslui ṣi 13 la 10 în Botoṣani, potrivit aceluiași raport INS.

De asemenea, din cauza îmbătrânirii populației și a exodului românilor în Europa de Vest, România înregistrează un deficit important de angajați în domenii precum servicii (mai ales IT), HoReCA, agricultură, construcții.

The Happiness Index îi ajută pe liderii de afaceri și profesioniștii în HR să devină mai eficienți și să aibă mai mult succes în ceea ce privește strategia lor de resurse umane, pe fondul creșterii interesului pentru neuroștiință și al unui grad tot mai înalt de sofisticare a zonei HR din organizații. Acest instrument aduce inovație în zona strategiilor de HR si în ceea ce privește măsurarea stării de bine în companii.

The Happiness Index folosește o metodologie bazată pe neuroștiință care le permite companiilor să înțeleagă modul în care gândesc, simt și se comportă angajații. Acest serviciu inovator creat de compania britanică de The Happiness Index – co-fondată de Matthew Phelan, Tony Latter şi Chris Hyland măsoară elementele care îi motivează pe angajați, care îi fac fericiți și susțin dezvoltarea lor la locul de muncă. Cu ajutorul datelor obținute și analizate în timp real, companiile pot să creeze planuri de acțiune specifice pentru a îmbunătăți satisfacția angajaților, a crește retenția și performanța echipei.

Printre companiile care folosesc deja The Happiness Index se numără Pluxee, Rocco Forte Hotels, Fitch Ratings, Unilever, Canary Wharf Group și altele.

Astăzi, organizațiile știu din ce în ce mai bine că prin impactul asupra stării de bine a angajaților influențăm starea de bine a întregii țări, în general, și, prin urmare, creăm premisele pentru un ecosistem de afaceri mai bun. Nu este nici mai mult, nici mai puțin decât un cerc virtuos pe care îl creăm împreună.