Social Plus

Instrumentul prin care Guvernul Romaniei ofera alimente si mese calde pentru sustinerea romanilor cu venituri reduse, prin programul „Sprijin pentru Romania”

Vezi reteaua de parteneri

Tichete sociale pentru produse alimentare si mese calde

Instrumentul prin care Guvernul Romaniei ofera alimente si mese calde pentru sustinerea romanilor cu venituri reduse, prin programul "Sprijin pentru Romania"

Sursa de finantare: Programul Operational Incluziune si Demnitate Sociala (POIDS) si prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD)

3.000.000 de destinatari finali

Principalii destinatari finali sunt cetatenii romani cei mai defavorizati, care au nevoie de sprijin pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde.

Un sprijin la nevoie
  • CE SUNT TICHETELE ELECTRONICE SOCIAL PLUS

    Tichetele sociale sunt oferite prin programul Sprijin pentru Romania, finantat din bugetul de stat si din fonduri europene prin Programul Operațional Incluziune si Demnitate Sociala (POIDS) si prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD).

    Un sprijin din partea Guvernului Romaniei pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, pentru aproximativ 3.000.000 de persoane din categorii sociale defavorizate. Tichetele sunt emise si distribuite numai pe suport electronic.

  • CE VALOARE AU SI CUM SE POT FOLOSI?

    Valoarea nominala a unui tichet social, pe suport electronic, pentru produse alimentare si mese calde este de 250 lei. Tichetul va fi acordat la interval de doua luni, in perioada 2 iunie – 31 decembrie 2022.
    Acesta valoare nu este impozabila, iar valabilitatea tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare si mese calde este de 1 an de la data alimentarii acestuia pe suportul electronic.

  • UNDE SE POT FOLOSI?

    Cardul de tichete sociale Social Plus poate fi utilizat numai pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Utilizarea cardului pentru achiziționarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Cum se folosesc tichetele pentru produse alimentare si mese calde?

Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Social Plus - Intrebari frecvente
  • Identifica in lista locatia/unitatea de la care doresti sa cumperi produse alimentare sau o masa calda.
  • Ajuns la locatie, informeaza ca doresti sa faci plata cu cardul Social Plus.
  • Introdu cardul in aparatul de validare (POS).
  • Introdu codul din 4 cifre (codul PIN) pentru a finaliza cumparaturile.
  • Cardul va ramane in aparat (POS) pana la eliberarea bonului fiscal.

Dupa prima tranzactie, vei putea plati suma de pana la 100 de lei per plata fara introducerea codului PIN. Va fi suficienta simpla apropiere a cardului de aparatul de validare (POS). De asemenea, vei putea folosi cardul si pentru cumparaturi online, in reteaua de parteneri afiliati Sodexo.

Cardul de tichete sociale Social Plus poate fi utilizat numai pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Locatiile acestora pot fi consultate in aplicatia MySodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru aflarea sumei disponibile pe card, fa-ti un cont gratuit in aplicatia MySodexo Romania, disponibila in Google Play sau App Store.
Poti de asemenea sa afli suma disponibila din meniul interactiv, sunand la numarul de pe spatele cardului.

Tichetele (sumele) disponibile pe card pot fi utilizate in termen de un an de la data alimentarii pe card.

Pentru aflarea codului PIN, poti accesa aplicatia MySodexo. In cazul in care ai solicitat livrarea fizica a codului PIN, termenul de livrare poate dura pana la 60 de zile.

Pentru blocarea unui card sau pentru alte informații, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Cardul Social Plus are drept scop acoperirea unor cheltuieli pentru hrana ce asigura traiul zilnic, pentru achizitionarea de produse alimentare si/sau pentru asigurarea de mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru a afla conditiile de eligibilitate din cadrul programului  „Tichete sociale pentru produse alimentare si mese calde”, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Te rugam sa trimiti un mesaj scris la: card.sprijin@mfe.gov.ro, cu urmatoarele informatii: nume, prenume si numarul proxy pe care il gasesti pe spatele cardului, format din 12 cifre.

Verifica la cel mai apropiat oficiu postal deoarece exista posibilitatea ca in momentul distribuirii sa nu te fi aflat la domiciliu.

De asemenea, te rugam sa verifici daca obtii venituri si din alte activitati care ar putea duce la depasirea sumei limita (de 1500 lei, in cazul pensionarilor si personalor cu handicap, sau de 600 lei, in cazul familiilor cu copii).

Pentru orice intrebare referitoare la eligibilitate, te rugam sa te adresezi:

  • Pensionar – Casa Nationala de Pensii
  • Familie Monoparentala – ANPIS
  • Pers cu handicap- ANPIS
  • Venit minim garantat– ANPIS
  • Fara adapost – ANPIS
  • Familiile cu copiii care nu sunt beneficiare de alocatie pentru sustinerea familiei depun cerere la Primaria de care apartin.

Te poti adresa si Ministerul Fondurilor Europene la: card.sprijin@mfe.gov.ro daca nu ai primit raspuns de la institutiile abilitate.

In aplicatia MySodexo poti obtine mai usor informatii despre soldul cardului, istoricul tranzactiilor, codul PIN si locatiile care accepta plata cu acest card. Aplicatia MySodexo poate fi descarcata din Google Play, pentru Android sau din App Store, pentru iOS.

Alaturi de cei vulnerabili
  • CINE ACORDA TICHETELE?

    Tichetele sociale sunt oferite prin programul Sprijin pentru Romania, finantat din bugetul de stat si din fonduri europene prin Programul Operațional Incluziune si Demnitate Sociala (POIDS) si prin Programul Operational Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD).

  • CINE EMITE TICHETELE?

    Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde pot fi emise doar de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice. Sodexo este una dintre aceste unitati autorizate.

  • CINE DISTRIBUIE TICHETELE?

    Partenerii Guvernului in acest proiect sunt Posta Romana si Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale. Ei intocmesc listele cu destinatarii finali, le certifica eligibilitatea pentru a beneficia de tichete si se ocupa cu distribuirea acestora.

Cum se folosesc tichetele pentru produse alimentare si mese calde?

Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Social Plus - Intrebari frecvente
  • Identifica in lista locatia/unitatea de la care doresti sa cumperi produse alimentare sau o masa calda.
  • Ajuns la locatie, informeaza ca doresti sa faci plata cu cardul Social Plus.
  • Introdu cardul in aparatul de validare (POS).
  • Introdu codul din 4 cifre (codul PIN) pentru a finaliza cumparaturile.
  • Cardul va ramane in aparat (POS) pana la eliberarea bonului fiscal.

Dupa prima tranzactie, vei putea plati suma de pana la 100 de lei per plata fara introducerea codului PIN. Va fi suficienta simpla apropiere a cardului de aparatul de validare (POS). De asemenea, vei putea folosi cardul si pentru cumparaturi online, in reteaua de parteneri afiliati Sodexo.

Cardul de tichete sociale Social Plus poate fi utilizat numai pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Locatiile acestora pot fi consultate in aplicatia MySodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru aflarea sumei disponibile pe card, fa-ti un cont gratuit in aplicatia MySodexo Romania, disponibila in Google Play sau App Store.
Poti de asemenea sa afli suma disponibila din meniul interactiv, sunand la numarul de pe spatele cardului.

Tichetele (sumele) disponibile pe card pot fi utilizate in termen de un an de la data alimentarii pe card.

Pentru aflarea codului PIN, poti accesa aplicatia MySodexo. In cazul in care ai solicitat livrarea fizica a codului PIN, termenul de livrare poate dura pana la 60 de zile.

Pentru blocarea unui card sau pentru alte informații, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Cardul Social Plus are drept scop acoperirea unor cheltuieli pentru hrana ce asigura traiul zilnic, pentru achizitionarea de produse alimentare si/sau pentru asigurarea de mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru a afla conditiile de eligibilitate din cadrul programului  „Tichete sociale pentru produse alimentare si mese calde”, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Te rugam sa trimiti un mesaj scris la: card.sprijin@mfe.gov.ro, cu urmatoarele informatii: nume, prenume si numarul proxy pe care il gasesti pe spatele cardului, format din 12 cifre.

Verifica la cel mai apropiat oficiu postal deoarece exista posibilitatea ca in momentul distribuirii sa nu te fi aflat la domiciliu.

De asemenea, te rugam sa verifici daca obtii venituri si din alte activitati care ar putea duce la depasirea sumei limita (de 1500 lei, in cazul pensionarilor si personalor cu handicap, sau de 600 lei, in cazul familiilor cu copii).

Pentru orice intrebare referitoare la eligibilitate, te rugam sa te adresezi:

  • Pensionar – Casa Nationala de Pensii
  • Familie Monoparentala – ANPIS
  • Pers cu handicap- ANPIS
  • Venit minim garantat– ANPIS
  • Fara adapost – ANPIS
  • Familiile cu copiii care nu sunt beneficiare de alocatie pentru sustinerea familiei depun cerere la Primaria de care apartin.

Te poti adresa si Ministerul Fondurilor Europene la: card.sprijin@mfe.gov.ro daca nu ai primit raspuns de la institutiile abilitate.

In aplicatia MySodexo poti obtine mai usor informatii despre soldul cardului, istoricul tranzactiilor, codul PIN si locatiile care accepta plata cu acest card. Aplicatia MySodexo poate fi descarcata din Google Play, pentru Android sau din App Store, pentru iOS.

Masa calda, asigurata lunar
  • CINE SUNT DESTINATARII FINALI ?

    Tichetele in valoare de 250 de lei vor fi incarcate pe card (tichet electronic), la interval de 2 luni, pentru urmatoarele categorii de persoane:
    • pensionari din sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 1500 lei;
    • persoanele, copii si adulti, incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1500 lei;
    • familiile cu cel putin 2 copii in intretinere ale caror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
    • familiile monoparentale ale caror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
    • familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social in conditiile Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare.
    • persoanele fara adapost astfel cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale in vigoare.

  • UNDE POT BENEFICIA DE MASA CALDA?

    Destinatarii finali pot utiliza Cardul de tichete sociale Social numai pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, la unitatile afiliate Sodexo.

Cum se folosesc tichetele pentru produse alimentare si mese calde?

Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Doar la unitatile partenere

Tichetele sociale pot fi folosite doar la unitatile afiliate pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, in baza buletinului de identitate.

Ce sunt tichetele sociale pentru produse alimentare si mese calde?
Nu se ofera rest

Unitatilor partenere le este strict interzisa acordarea de rest de bani la tichetele electronice pentru masa calda.

Nu se scot banii de pe card

Tichetele electronice pentru mese calde nu permit efectuarea de operatiuni de retragere de numerar sau de preschimbare in numerar.

Social Plus - Intrebari frecvente
  • Identifica in lista locatia/unitatea de la care doresti sa cumperi produse alimentare sau o masa calda.
  • Ajuns la locatie, informeaza ca doresti sa faci plata cu cardul Social Plus.
  • Introdu cardul in aparatul de validare (POS).
  • Introdu codul din 4 cifre (codul PIN) pentru a finaliza cumparaturile.
  • Cardul va ramane in aparat (POS) pana la eliberarea bonului fiscal.

Dupa prima tranzactie, vei putea plati suma de pana la 100 de lei per plata fara introducerea codului PIN. Va fi suficienta simpla apropiere a cardului de aparatul de validare (POS). De asemenea, vei putea folosi cardul si pentru cumparaturi online, in reteaua de parteneri afiliati Sodexo.

Cardul de tichete sociale Social Plus poate fi utilizat numai pentru achizitionarea de produse alimentare si mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Locatiile acestora pot fi consultate in aplicatia MySodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru aflarea sumei disponibile pe card, fa-ti un cont gratuit in aplicatia MySodexo Romania, disponibila in Google Play sau App Store.
Poti de asemenea sa afli suma disponibila din meniul interactiv, sunand la numarul de pe spatele cardului.

Tichetele (sumele) disponibile pe card pot fi utilizate in termen de un an de la data alimentarii pe card.

Pentru aflarea codului PIN, poti accesa aplicatia MySodexo. In cazul in care ai solicitat livrarea fizica a codului PIN, termenul de livrare poate dura pana la 60 de zile.

Pentru blocarea unui card sau pentru alte informații, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Cardul Social Plus are drept scop acoperirea unor cheltuieli pentru hrana ce asigura traiul zilnic, pentru achizitionarea de produse alimentare si/sau pentru asigurarea de mese calde, la unitatile afiliate Sodexo. Utilizarea cardului pentru achizitionarea de alte produse decat cele mentionate mai sus, constituie contraventie si se sanctioneaza conform legilor in vigoare.

Pentru a afla conditiile de eligibilitate din cadrul programului  „Tichete sociale pentru produse alimentare si mese calde”, ne poti contacta la numarul de telefon 021 204 46 64.

Te rugam sa trimiti un mesaj scris la: card.sprijin@mfe.gov.ro, cu urmatoarele informatii: nume, prenume si numarul proxy pe care il gasesti pe spatele cardului, format din 12 cifre.

Verifica la cel mai apropiat oficiu postal deoarece exista posibilitatea ca in momentul distribuirii sa nu te fi aflat la domiciliu.

De asemenea, te rugam sa verifici daca obtii venituri si din alte activitati care ar putea duce la depasirea sumei limita (de 1500 lei, in cazul pensionarilor si personalor cu handicap, sau de 600 lei, in cazul familiilor cu copii).

Pentru orice intrebare referitoare la eligibilitate, te rugam sa te adresezi:

  • Pensionar – Casa Nationala de Pensii
  • Familie Monoparentala – ANPIS
  • Pers cu handicap- ANPIS
  • Venit minim garantat– ANPIS
  • Fara adapost – ANPIS
  • Familiile cu copiii care nu sunt beneficiare de alocatie pentru sustinerea familiei depun cerere la Primaria de care apartin.

Te poti adresa si Ministerul Fondurilor Europene la: card.sprijin@mfe.gov.ro daca nu ai primit raspuns de la institutiile abilitate.

In aplicatia MySodexo poti obtine mai usor informatii despre soldul cardului, istoricul tranzactiilor, codul PIN si locatiile care accepta plata cu acest card. Aplicatia MySodexo poate fi descarcata din Google Play, pentru Android sau din App Store, pentru iOS.