Promovare online: sfaturi, recomandari, tehnici
promovare afacere online - sodexo.ro

Promovarea afacerii online

Indiferent dacă îți desfășori activitatea online sau offline, nu mai poți ignora impactul puternic pe care îl are promovarea online asupra businessurilor, asupra volumului de vânzări și atragerii de noi clienți. Potrivit datelor făcute publice la începutul acestui an de către Institutul Național de Statistică, 6 din 10 români care au folosit internetul în 2020 au făcut și cumpărături online. Așadar, fie că îl folosesc pentru simpla informare despre produse și branduri, iar apoi cumpără din magazine, fie că îl folosesc chiar pentru a face achiziții propriu-zise de produse, internetul câștigă tot mai mult teren. 

Astfel, dacă nu ai făcut-o până acum, este momentul să începi să te promovezi online, să pui bazele unei strategii concentrate pe acest mediu.

Definește un plan de promovare online

Stabilirea unui plan de promovare online este esențială pentru a te asigura că eforturile tale te ajută să îți atingi obiectivele afacerii. Prezența online înseamnă mai mult decât o sarcină bifată și poate deveni un atu pentru a-ți întări brandul și pentru a crește vânzările. Mai jos sunt câteva lucruri de care să ții cont. 

Piața și competiția

Primul pas pentru a defini o strategie de promovare online este să înțelegi mediul în care activezi. Trebuie să te folosești de datele pe care le ai despre industrie, piață, tendințe și competitori. 

Audiența ta

Instrumentele de marketing îți oferă numeroase posibilități de segmentare a pieței. Pentru a te putea folosi cât mai bine de acestea, este esențial să știi care este publicul-țintă (vezi mai multe detalii mai jos). 

Obiectivele strategiei de promovare online

Odată ce ai stabilit care este piața, competiția și audiența, este momentul să stabilești ce obiective are strategia de promovare online. Obiectivele acestei promovări ar trebui să fie compatibile cu strategia de afaceri. 

Printre obiectivele companiei se pot afla generarea de noi clienți, îmbunătățirea loialității clienților cu un anumit procent, creșterea numărului de mențiuni favorabile a produselor/serviciilor, creșterea traficului pe site. Nu uita de metodologia cu acronimul SMART. Obiectivele tale ar trebui să fie Specifice, Măsurabile, Accesibile, Relevante și încadrate în Timp. 

Procesul de vânzare

Odată ce ai definit obiectivele acestei promovări online, este important să acorzi timp procesului de vânzare. Pentru stimularea vânzărilor va fi necesar să definești pașii pe care potențialul client îi va parcurge pentru a realiza o cumpărătură. Dacă nu vrei să vinzi online, va trebui să găsești noi modalități pentru a asocia departamentul de vânzări cu strategia de promovare online. 

Bugetul 

Pentru o mai bună organizare, este indicat să împarți bugetul de promovărare în funcție de canalele online pe care plănuiești să le folosești (motoare de căutare, social media, e-mail). Pentru a avea succes, ar trebui să alegi acele canale și platforme care au cel mai mare impact asupra audienței tale. 

Tehnologii și tehnici online

Când vine vorba despre instrumentele pe care ai putea să le folosești, mediul online este foarte generos. Cum alegi instrumentele potrivite pentru a implementa strategia de marketing? Nu există un singur răspuns corect. Însă, dacă ai un buget stabilit, ai obiective realiste și știi unde își petrece timpul publicul tău țintă, îți va fi mai ușor să alegi tehnologiile potrivite (citește mai departe câteva sugestii). 

Măsurare și ajustare

Este vital ca la intervale regulate de timp să testezi și analizezi rezultate obținute. Dacă tehnicile folosite nu dau rezultatele dorite de tine, poți și este chiar indicat să iei măsuri pentru a le adapta cerințelor și obiectivelor strategiei de promovare. 

promovare afacere online, social media - sodexo.ro

Stabilește care este publicul-țintă

Publicul-țintă este un grup specific de consumatori care este dispus să îți cumpere produsele/serviciile. Acesta este și grupul de persoane cel mai deschis la eforturile tale de promovare. Segmentarea audienței se poate face în funcție de vârstă, sex, venit, loc, pasiuni etc. 

În funcție de ceea ce vinzi, publicul-țintă poate fi general sau nișat. De exemplu, dacă vinzi încălțăminte de toate tipurile, publicul tău poate fi general, deoarece atât copiii, cât și femeile și bărbații au nevoie de pantofi. 

Pe de altă parte, lucrurile devin ceva mai așezate dacă vinzi doar pantofi sport pentru activități de performanță. În acest caz, audiența ta va fi reprezentată de sportivi de performanță cu vârsta cuprinsă între 14 și 35 de ani, pasionați de alergat sau care au parcurs deja un maraton. Pentru a determina publicul țintă pentru promovarea online, este indicat să urmezi pașii de mai jos:

  • Analizează datele clienților existenți - ce vârste au, unde locuiesc, ce pasiuni au. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este să apelezi la chestionare online.
  • Efectuează studii de piață pentru a identifica tendințele industriei - astfel vei vedea cum se pliază produsele/serviciile tale pe nevoile pieței, precum și ce strategii de promovare funcționează.
  • Analizează competiția - cum vând competitorii tăi de succes. Au un site de comerț online sau vând prin intermediari? Cum arată strategia de promovare pe rețelele sociale?
  • Definește buyer persona (publicul ideal) - te ajută să stabilești, cât mai detaliat, publicul tău. Acest lucru este cu atât mai important dacă ai mai multe categorii de produse. Dacă revenim la exemplul cu pantofii sport de mai devreme, putem împărți publicul în „persoanele care abia au început să alerge”, „participanți la maraton (amatori)”, „participanți la maraton (profesioniști)”; o altă segmentare utilă poate fi și în funcție de anotimp (alergare iarna vs alergare vara). Aceste profiluri se creează în funcție de informații disponibile online, chestionare, discuții online (inclusiv studii), informații despre hobby-uri, programe TV preferate, podcasturi etc. Este recomandat să ai 2-5 buyer persona.
  • Stabilește cine nu face parte din publicul tău - este posibil ca publicul-țintă să fie format din femei sau femei cu vârsta cuprinsă între 20 și 40 de ani (un exemplu). Dacă știi pe cine să excluzi din publicul tău țintă, vei economisi semnificativ din bugetul de promovare online.
  • Folosește datele oferite de Google Analytics - această platformă îți oferă numeroase informații cu privire la persoanele care îți accesează site-ul. Astfel, vei afla de unde îți accesează site-ul, de pe ce platformă (telefon, computer, tabletă) etc. și ce fel de informații accesează.
client multumit, unboxing - sodexo.ro

Investește în website-ul firmei

Foarte multe persoane se vor uita pe site-ul firmei înainte de a cumpăra. Înainte de o cumpărătură, chiar și offline mulți oameni vor dori să știe mai multe despre firmă. Un site bine realizat va inspira credibilitate, te va ajuta să ai mai multe vânzări pentru produsele/serviciile tale și este unul dintre elementele de bază ale unei promovări online. Iată de ce este indicat să investești în site-ul firmei:

  • Credibilitate - dacă businessul are un site web profesionist, crește și credibilitatea produselor oferite de tine. Există șanse mari să existe alte firme care oferă aceleași produse, însă, poți ieși în evidență dacă ai un site bine pus la punct.
  • Oportunități -  odată ce oamenii te descoperă online, vor fi interesați ce produse/servicii vinzi.
  • Trafic organic - dacă site-ul este bine optimizat SEO, vei avea mai multe șanse să apari printre primele rezultate la căutări, în funcție de cuvintele-cheie stabilite de tine. Cu alte cuvinte, atunci când oamenii vor căuta un produs/serviciu din categoria celor oferite de tine, sunt mai multe șanse ca site-ul firmei să apară printre rezultate. Drept urmare, te ajută să atragi mai mulți clienți.
design website, promovare online - sodexo.ro

Metode de promovare a unui site 

Doar ce ai creat site-ul web al companiei și vrei să îl faci cunoscut lumii. Iată câteva modalități de promovare a unui site:

  • Definește și implementează elementele SEO ale site-ului - este una dintre cele mai bune modalități de a-ți promova site-ul. Prin implementarea elementelor care țin de SEO vei crește în ranking pe Google și pe alte motoare de căutare. Spre deosebire de reclamele plătite, SEO este gratuit. Locul în căutare depinde de calitatea conținutului oferit, de fluiditatea navigării pe site, de numărul de link-uri din surse externe. Optimizarea titlurilor, introducerea de cuvinte-cheie și optimizarea imaginilor (prin „alt text” sau „alt tag”).
  • Lansează un blog - separat sau în completarea site-ului, blogul te poate ajuta să obții un loc mai bun în topul motoarelor de căutare. Prin blog, potențialii clienți ajung să te descopere. Mai mult, acesta te ajută să te poziționezi ca o autoritate în domeniul tău și îți crești șansele de a transforma vizitatorii în cumpărători. Poți chiar invita alți bloggeri să scrie pe pagina companiei. De exemplu, dacă vinzi gadget-uri, poți invita un blogger de tehnologie să scrie. Astfel, audiența ta potențială se va extinde și există șanse mai mari să obții vânzări și din audiența sa.
  • Postează pe forumuri sau grupuri de Facebook - poți promova articole de pe blog sau chiar produse, însă doar acolo unde sunt relevante. Evită să postezi prea des pentru a evita spam-ul.

    Creează conținut de calitate

    Promovarea conținutului de calitate a devenit una dintre cele mai bune tehnici de a crește veniturile unei companii. Pentru a avea un impact asupra publicului, nu mai este suficient să ai o prezență pe site-urile de socializare sau să trimiți regulat e-mailuri. Companiile trebuie să se preocupe să ofere soluții la problemele publicului-țintă, precum și moduri în care produsele/serviciile vândute pot contribui la rezolvare. Mai jos sunt atributele de bază ale conținutului de calitate:

    • Conținutul de calitate trebuie să ofere valoare - după citirea unui articol de pe blog sau vizionarea unui video, utilizatorul trebuie să simtă că a obținut informații de valoare care îl pot ajuta să își rezolve problema.
    • Conținutul de calitate trebuie să fie relevant - acesta trebuie să fie practic și adaptat la situațiile din viața de zi cu zi a utilizatorului. În funcție de domeniu și de temă, conținutul de calitate ar trebui să îl ajute să avanseze în carieră, să îl distreze, să îl ajute să își decoreze casa etc. Toate aceste scenarii sunt exemple perfecte de conținut relevant.
    • Conținutul de calitate trebuie să fie constant - promovarea unui articol foarte apreciat pe blog, apoi abandonarea site-ului nu îți va aduce clienți. Un blog trebuie întreținut cu minimum 2-3 articole pe lună, eventual la intervale regulate de timp.

    Conținutul de calitate vine sub multe forme, de la postări pe Facebook sau fotografii pe Instagram (de exemplu, cu pașii necesari pentru a zugrăvi în baie) la filmulețe explicative (cum alegi schiurile?) și articole lungi (longform). 

    Înainte de a alege formatul, nu uita de publicul tău țintă. Conținutul de calitate este valoros, însă trebuie adaptat la nevoile și comportamentul publicului tău. De exemplu, dacă publicul tău țintă petrece mult timp pe TikTok, unde filmulețele au câteva secunde, probabil că acesta nu va petrece peste 30 de minute pentru a urmări un video pe YouTube. 

    Fă-ți afacerea cunoscută pe social media

    Prezența pe social media nu reprezintă garanția unei promovări online de succes, însă, te poate aduce în fața clienților potențiali și crește probabilitate ca produsele/serviciile tale să se vândă mai ușor. Vezi mai jos câteva elemente pentru a-ți face cunoscută afacerea pe social media.

    Creează-ți o strategie de promovare pe social media

    Înainte de a posta pe Facebook sau Twitter, dezvoltă o strategie de promovare agreată atât de echipele de marketing și vânzări, cât și de oamenii din executiv și legal. Gândește-te cum te pot ajuta aceste platforme și ce impedimente pot exista. De exemplu, industrii precum domeniul financiar sau de sănătate trebuie să respecte anumite legi. O strategie de social media ar trebui să răspundă, cumulat, la următoarele întrebări:

    • Ce obiective are strategia de social media și cum le vei măsura
    • Ce fel de conținut este relevant pentru publicul-țintă
    • Când vei posta acest conținut
    • Ce platforme sau canale vor fi folosite
    • Cine va crea și distribui conținutul
    • Cum vei încuraja angajații să distribuie conținutul companiei

    Alege un instrument pentru a ține sub control activitatea pe social media

    Există numeroase soluții în acest sens care pot ajuta persoanele ce se ocupă de menținerea conturilor de social media. 

    Încurajează angajații să adopte politicile de promovare pe social media

    Odată ce ai dezvoltat o strategie de social media ca parte a unei promovări online și ai ales instrumentele necesare, este momentul să treci la încurajarea angajaților să adopte tehnici de promovare online. 

    Acest lucru se poate realiza prin citirea strategiei de social media și participarea la workshop-uri sau webinarii. Angajații trebuie să știe la ce să se aștepte. În manualul de social media al firmei nu uita să treci regulile și modalități pentru a atrage atenția potențialilor clienți. 

    Folosirea social media necesită timp pentru acomodare. Odată ce angajații se obișnuiesc cu modul de funcționare a instrumentelor de administrare, ajung să înțeleagă importanța sa în promovarea produselor/serviciilor. 

    ?Vrei să administrezi mai ușor beneficiile extra salariale. Folosește cu încredere platforma MyBenefits de la Sodexo. Astfel, te poți bucura de personalizarea gratuită a beneficiilor și simplificarea activității echipei de HR.

    Creează un calendar de conținut

    Un element esențial al unei strategii de social media este organizarea și atenția la detalii. Pentru a publica regulat conținut de calitate, echipa care se ocupă de social media ar trebui să aibă un calendar de conținut. Având acest calendar, persoanele care administrează rețelele sociale ale companiei pot programa conținut săptămânal și lunar. Pe lângă termenele-limită, calendarul va oferi informații legate de tipul de conținut, obiectiv, autor, platforma recomandată. 

social media incons - sodexo.ro

Beneficiile prezenței unei firme pe social media

Stabilirea unei strategii de social media îți va lua ceva timp, însă rentabilitatea investiției va fi meritat. Iată care sunt câteva dintre beneficiile prezenței unei firme pe social media:

Generezi noi oportunități

Conversațiile de pe rețelele sociale care apar prin postarea de videoclipuri, știri din industrie, articole relevante, tendințe etc. te vor ajuta să îți construiești credibilitate și chiar să obții noi venituri. 

Dezvolți autenticitatea brandului

Activitatea pe social media, postările și interacțiunea cu potențialii clienți îți oferă oportunitatea de a încuraja legătura cu potențialii clienți, parteneri de afaceri și chiar și viitori angajați. 

Lucrurile devin și mai optimiste dacă oamenii ajung să îți promoveze produsele/serviciile în mod organic. Asta deoarece 81% dintre oameni au mai multă încredere în recomandările prietenilor și familiei. 

Dezvolți audiența

În anul 2021 aproximativ 4,26 de miliarde de oameni foloseau rețelele sociale la nivel global. Lumea social media îți oferă o fereastră spre cea mai mare piață și îți oferă șansa de a vedea despre ce vorbesc oamenii. Odată ce dezvolți conținut de calitate care ofera solutii pentru problemele cu care se confrunta potentialii clienti, relația publicului cu brandul și cu produsele/serviciile firmei se va dezvolta aproape de la sine. 

Investește în publicitatea online

Un site optimizat și o strategie de publicitate online îți permit să ai o creștere organică pe termen scurt și lung. Vezi mai jos care sunt avantajele promovării online, care sunt cele mai folosite platforme de promovare și ce modalități de promovare se aplică pentru servicii. 

Avantajele promovării online

Publicitatea tradițională este restricționată geografic, iar o campanie internațională poate fi dificil de creat, costisitoare și ia mult timp. Pe de altă parte, publicitatea online te poate ajuta să ajungi mai ușor și mai repede la oamenii care chiar sunt interesați de produsele/serviciile tale. Chiar și o afacere locală poate avea o audiență globală folosindu-se de un site de comerț electronic. Iată care sunt alte avantaje ale promovării online:

  • Reach local - SEO local și reclamele pot ajuta tot mai multe companii să obțină clienți. Este mult mai ușor să implementezi tehnici de promovare online pentru un singur cartier sau oraș decât să împarți flyere pe stradă pentru ca oamenii să îți descopere noile produse/servicii.
  • Costuri mai mici - indiferent dacă vrei să te descopere oamenii din cartier, cei de la celălalt capăt al țării sau chiar al lumii, promovarea online prin SEO, social media sau content marketing este eficientă și accesibilă.
  • Ușor de învățat - deși este necesar să înveți anumite lucruri pentru a înțelege promovarea online, odată ce ai deprins noțiunile de bază, este destul de ușor. Bineînțeles că este necesar să ai o echipă de marketing sau să soliciți ajutor extern pentru campanii ample de promovare, pe măsură ce obiectivele de afaceri și de promovare devin tot mai complexe.
  • Targeting (țintire) eficient - chiar dacă nu știi exact care este publicul tău țintă, instrumentele de promovare online îți vor oferi informațiile de care ai nevoie pentru a vedea ce segment din audiență răspunde la campaniile tale. Folosirea de cuvinte-cheie, publicitatea PPC (pay-per-click) sau informațiile demografice rezultate din social media sunt doar câteva modalități de targetare a audienței. Cu alte cuvinte, ai uneltele necesare pentru a te asigura că fiecare campanie ajunge la publicul dorit.

Platforme de promovare online

Îți poți face cunoscute conținutul de calitate și produsele/serviciile folosindu-te de platformele de promovare online. Vezi mai jos câteva dintre cele mai folosite platforme de promovare online:

  • Blogul - poți discuta cu anumiți blogger care ajung la audiența dorită de tine pentru guest blogging. Ca expert în domeniul tău, poți realiza un articol pentru acest blogger în care să îți promovezi și produsele/serviciile. Bineînțeles că articolul trebuie scris pentru a veni în ajutorul cititorului și nu doar pentru a vinde. În plus, acest lucru te va ajuta și să crești în clasamentul Google Search.
  • Asigură-te că ai un cont pe YouTube, Facebook, Instagram și/sau TikTok - prezența pe rețelele sociale crește șansele ca publicul potențial să audă de produsele/serviciile tale. Alege rețeaua sau rețelele care sunt folosite de publicul tău țintă.
  • Creează un profil Google My Business - astfel, îți vei asigura prezența în Google Search și Google Maps. Este o modalitate gratuită de promovare și te aduce mai aproape de clienții potențiali. Google My Business este o mini platformă integrată în Google Search care îți oferă șansa de a-ți dezvolta colțul tău virtual așa cum dorești. Poți scrie o scurtă descriere a businessului și a produselor/serviciilor, adresa magazinului fizic (dacă este cazul), linkul site-ului, număr de telefon, fotografii și/sau filmulețe video, program (dacă este cazul). 

Metode de promovare a serviciilor

Dacă majoritatea tehnicilor de promovare sunt indicate pentru vânzarea de produse, în cazul serviciilor există o serie de particularități:

  • Oferă acces exclusiv clienților fideli - dacă lansezi un nou serviciu, poți oferi exclusivitate clienților fideli. De exemplu, pentru un salon de hair styling introducerea unei noi tehnici de vopsire a părului reprezintă o oportunitate pentru persoanele care se vopsesc și sunt deschise la nou. Poți oferi acest serviciu nou în mod gratuit pentru 3-5 persoane în schimbul feedback-ului. În plus, aceste persoane vor spune și cunoscuților despre noile servicii și cât de mulțumite sunt. Mai mult, persoanele care primesc acces exclusiv vor simți cât de mult înseamnă pentru tine, iar astfel îi vei fideliza.
  • Folosește o ofertă specială de lansare - în loc să anunți noile servicii, le poți introduce ca parte a unei oferte speciale de lansare. Această ofertă poate include discount-uri, un serviciu clasic + 50% la cel nou, dacă acesta este complementar, promoție cu o altă companie (de exemplu, un magazin de produse sport și 60% reducere la două cursuri de fitness la sala ta), cadouri pentru fiecare recomandare. Toate aceste exemple de oferte de lansare vor fi promovate prin reclame online, pe social media, blogul firmei și e-mail.
  • Realizează concursuri pe social media - sunt ușor de realizat și atrag noi urmăritori și clienți. În mod ideal, ar trebui să oferi un serviciu premium sau în premieră pentru câștigătorul concursului.
  • Ține evenimente virtuale - poți susține o sesiune de Facebook live profesionistă pentru a vorbi despre beneficiile folosirii unui anumit serviciu (de exemplu, de ce este indicat masajul). De asemenea, poți interacționa cu publicul printr-o sesiune de Q&A (întrebări și răspunsuri), iar la final să premiezi cele mai bune întrebări cu vouchere de reducere la salon/sala, de exemplu.
prezenta social media - sodexo.ro

Folosește-te de e-mail marketing

E-mail marketing reprezintă o altă modalitate de promovare online. Poți îndemna potențialii clienți să se aboneze printr-o postare pe social media sau atunci când intră pe site-ul firmei. Odată ce s-au înscris, le poți trimite e-mailuri cu promoții, lansări de produse/servicii și conținut de calitate. Iată câteva sfaturi pentru a beneficia cât mai mult de avantajele e-mail marketing:

  • Segmentează baza de abonați - poți folosi e-mail marketing pentru multe lucruri, de la întâmpinarea noilor clienți la anunțarea unor oferte speciale, evenimente și multe altele. În acest sens este indicat să împarți abonații în funcție de date demografice (de exemplu, în funcție de loc sau vârstă), interacțiune (poți trimite mesaje diferite clienților fideli și clienților ocazionali), stadiul de cumpărare (când vor doar să se informeze vs când vor să cumpere).
  • Personalizează e-mailurile - evită să trimiți oferte care nu se adaptează la nevoile clienților, ai grijă la greșeli despre datele biografice ale clienților. Prin personalizare ai mai multe șanse ca e-mailurile tale să fie citite; mai mult, există o probabilitate mai mare de a-ți crește vânzările dacă oferi e-mailuri personalizate cu oferte promoționale de ziua clientului.
  • Optimizează pentru mobil - dacă e-mailurile tale se încarcă greu pe mobil sau experiența este dificilă, există un risc mai mare ca cititorii să nu mai dorească să afle despre produsele/serviciile tale. E-mailul trebuie să poate fi citit ușor fără a trebui să mărești textul, trebuie să se încarce repede; dacă folosești butoane în e-mail, acestea trebuie să fie vizibile și funcționale. Culorile, fontul și mărimea textului trebuie să fie ușor tolerate de ochiul uman.
  • Testează, testează, testează pentru a avea e-mailul perfect, adaptat companiei tale - testează titlul e-mailului (linia de subiect), aspectul textului, șablonul e-mailului, butoanele, culorile, imaginile. Pentru a vedea ce efect au schimbările, realizează câte una pe rând. De exemplu, dacă promovezi un ghid pentru a atrage trafic pe site, poți încerca mai multe variații de titlu precum „5 moduri în care poți genera trafic pe site”, „5 sfaturi simple prin care poți atrage trafic pe site (Ghid gratuit)”. Astfel, poți vedea care cuvinte rezonează cu potențialii clienți.

Promovează-te prin parteneri

Îți poți crește șansele de a atrage noi clienți dacă îți promovezi afacerea prin partenerii potriviți. Vezi mai jos care sunt aceștia:

  • Influenceri - dacă unul sau mai mulți influenceri menționează sau folosesc produsele/serviciile tale, acest lucru se va traduce printr-o promovare masivă a brandului unui public interesat.
  • Parteneri non-competitivi - poți alege să te asociezi unor afaceri complementare pentru a-ți promova businessul la nivel local sau național. Odată ce ați căzut de acord, vă puteți promova produsele/serviciile pe e-mail, social media, vouchere etc.
  • Angajați - o cultură organizațională sănătoasă și un leadership performant vor face ca angajații să îți promoveze afacerea în mod natural prin articole pe blog, social media, evenimente locale, printre prieteni și familie. Îi poți chiar încuraja să posteze pe social media noutățile firmei, acolo unde este cazul (de exemplu, lansarea unui produs nou sau atunci când un nou post este disponibil).

? Cardul cadou alături de beneficiile Sodexo pe care le poți oferi ca angajator, precum Cardul Cultural,7Card sau Cardul Turist, reprezintă modalități de a-ți motiva angajații la locul de muncă, asigurându-te că sunt fericiți și mulțumiți. 

Folosește oferte speciale pentru atragerea de noi clienți

Ofertele speciale cu termen limită stimulează comenzile de la clienți. Alege-le cu grijă și asigură-te că sunt relevante. Le poți chiar lega de anumite evenimente (Dragobete, Black Friday, aniversarea firmei). Promovează-le pe social media, e-mail și site, însă, nu abuza de ele pentru nu-ți pierde din relevanță. Mai jos sunt câteva forme de oferte speciale:

  • Discount procentual - reducere de 30%, 50% etc. este una dintre cele mai populare tipuri de oferte speciale. Cele mai eficient sunt cele care se aplică tuturor produselor, însă au succes și reducerile pe anumite categorii. De exemplu, poți oferi reducere de 40% la categoria de geci de iarnă.
  • 1+1 - poți aplica tehnica „cumperi un produs îl primești pe al doilea gratis” sau „cumperi un produs, iar la al doilea ai o reducere de x%”. Are rezultate bune mai ales dacă dorești să scapi de marfa de pe stoc.
  • Multi-cumpărături - ofertele de tipul „două/trei la preț de una”. Este o altă formă de a scăpa rapid de marfa de pe stoc. Funcționează cel mai bine în cazul unor produse care se cumpără într-un număr mai mare, precum șosetele sau sticlele de lapte bătut. Dar nu se aplică, de exemplu, în cazul saltelelor; „Cumperi o saltea primești una gratis” nu sună foarte bine.
  • Transport gratuit - dacă ai un site de comerț electronic, transportul gratuit poate fi un avantaj. Poți oferi transport gratuit la comenzile de peste x lei.
  • „Încearcă înainte de cumpărare” - această tehnică devine din ce în ce mai populară, mai ales pentru site-urile de comerț electronic. Clienții solicită să încerce un produs, precum o pereche de ochelari de soare, iar după aproximativ 3-5 zile, dacă nu îl returnează, în mod gratuit, vor plăti pentru el. Tehnica este recomandată mai ales pentru produsele foarte căutate. Dacă oamenii sunt mulțumiți de produs, vor fi mai puțin dispuși să îl returneze.
  • Abonarea pe email - deși pare o metodă învechită obținerea adresei de email a cumpărătorilor te ajută să crești vânzările și să construiești o relație de loialitate. Poți încuraja oferirea adresei de email și/sau abonarea la newsletter prin oferirea unui mic discount (5-15%) pentru prima achiziție în schimbul adresei de email.
  • Răsplătirea clienților fideli - peste 90% dintre persoanele care aderă la programele de loialitate o fac din dorința de a beneficia de oferte speciale și discounturi exclusive pentru membri.
  • Transformarea procesului de achiziție într-un joc (gamification) - un mod simplu de încorporare este să creezi lunar o listă cu produsele bestseller și să organizezi un mic joc în care acestea să fie în rolul principal. Trecerea la o nouă etapă va aduce cu sine un discount la produsul ales de client. O altă idee este să oferi oferte speciale doar clienților care au realizat cumpărături de o anumită valoare. Clienții pot vedea în bara de sus cât mai au până ajung la suma stabilită de tine pentru a primi un cadou sau discount.
  • Oferte prin influenceri - odată ce ai ales influencerii potriviți pentru produsele/serviciile tale le poți oferi periodic coduri de discount pentru urmăritorii lor. Folosirea codului unic te poate ajuta și să monitorizezi cât de bine funcționează acest tip de promovare online.
  • Oferte de re-engagement - deseori te vei confrunta cu anumiți cumpărători care devin inactivi după prima achiziție. Evită abandonarea lor și alege să le trimiți notificări sau reduceri (15-20%) pentru a încuraja noi cumpărături.
  • Oferte online la ieșirea de pe site - uneori cumpărătorii indeciși ies de pe siteul tău fără o achiziție. La ieșirea de pe site poți implementa o fereastră pop-up în care să oferi un discount semnificativ (20-25%).
  • Oferte speciale pentru ocaziile din viața clientului - de exemplu, de aniversarea clienților le poți oferi un discount exclusiv sau un produs gratuit (dintr-o gamă aleasă de tine) la orice achiziție.
oferte speciale promovare online - sodexo.ro

Acordă atenție feedback-ului clienților

Feedback-ul clienților este neprețuit. Pe de-o parte, părerile clienților te ajută să oferi produse și servicii mai bune. Pe de altă parte, recenzii bune au potențialul de a convinge consumatorii să cumpere de la tine. Cu alte cuvinte, contribuie la credibilitatea firmei. Poți obține recenzii pe Google, Facebook și alte platforme dedicate. 

De asemenea, este o idee bună să răspunzi la întrebările clienților, chiar și la cele negative. Dacă îți rezervi timp pentru a transmite valorile firmei, le vei oferi potențialilor clienți o idee asupra modului în care te comporți în afaceri. 

infografic promovare afacere online - sodexo.ro

Promovarea afacerii online presupune timp și efort, însă, pe termen mediu și lung merită investiția. Stabilește un plan de promovare realist și folosește-te de datele pe care le ai deja despre vânzări pentru a putea implementa tehnicile de mai sus. Ai la dispoziție o gamă largă de tehnologii și metode, însă, secretul este să le adaptezi și să aplici punctual pe nevoile tale. În fond, scopul este să ajungi cu produsele și serviciile tale la publicul tău. 

Sursa foto: Shutterstock

Echipa editoriala Sodexo

Suntem o echipă de experți din diverse domenii. Contribuim la conținutului blogului Sodexo, ca să-ți oferim cele mai sigure informații și perspective, de la afaceri de succes – la vacanțe reușite. Colaborăm și cu specialiști externi ca să-ți putem oferi cel mai relevant conținut pe subiecte precum motivarea angajaților, wellbeing, digitalizare, legislație, finanțări, managementul banilor și tendințe în antreprenoriat.