De cat spatiu are nevoie un client in restaurant
spatiu pentru un client in restaurant - sodexo

Amenajarea restaurantului – de cat spatiu are nevoie un client

Odată cu schimbările provocate de pandemia de coronavirus la nivelul întregii societăți, restaurantele au fost nevoite să se adapteze la măsurile luate de autorități, astfel încât să își poată desfășura activitatea în siguranță. Dacă până la începutul toamnei a acestui an, 2020, terasele erau singurele care puteau funcționa, iată că în prezent și interiorul restaurantelor este considerat un loc sigur, atâta timp cât se respectă câteva reguli simple. 

Află în continuare ce măsuri ar trebui să iei și de cât spațiu are nevoie un client în restaurant pentru a evita riscul îmbolnăvirii.

Ce spune legea despre accesul clienților în interiorul restaurantului

Pentru ca riscul infectării cu Covid-19 să fie minim pentru clienții și angajații tăi, va trebui să te asiguri că fiecare persoană care tranzitează restaurantul poartă mască de protecție. Clienții sunt obligați să poarte masca în interior, atâta timp cât nu stau la masă, adică atunci când intră sau ies, dar și când se deplasează către toaletă.

Angajații tăi ar trebui să poarte și ei mască pe tot parcursul programului de lucru, fie că interacționează cu colegii sau cu clienții. Explică-le că purtatul măștii și dezinfectarea mâinilor după fiecare servire reprezintă măsuri esențiale pentru protecția lor și a clienților. 

Pe lângă obligativitatea măștii de protecție, există și alte reguli de siguranță ce trebuie urmate în restaurant:

  • Realizează un triaj observațional al clienților, pentru a te asigura că aceștia nu prezintă semne ale unor infecții respiratorii.
  • Amplasează la intrare, pe mese și în grupurile sanitare dispozitive cu dezinfectant/produse biocide.
  • Nu așeza meniurile, solnițele, fețele de masă sau olivierele de pe o masă pe alta, fără a le dezinfecta în prealabil. Meniurile de unică folosință sau cele online, ce se pot scana prin aplicații QR Code, sunt cele mai bune variante.
  • Limitează interacțiunile clienților în zona barului și nu servi mâncare sau băutură pe scaunele din dreptul acestuia
  • Dacă ai casă de marcat, instalează un panou de protecție din plexiglas.
  • Recomandă plata cu cardul - de debit, credit sau de tichete de masă - sau cu telefonul.


Află cum poți folosi SodexoPay dacă deja plătești cu telefonul mobil: https://www.youtube.com/watch?v=ORJTEUJDZSM 
  • Asigură-te că mânerele ușilor, întrerupătoarele, mesele și scaunele sunt bine dezinfectate.
  • Nu amplasa în restaurant zone cu autoservire, din care clienții să își ia personal mâncarea sau băutura.
  • Aerisește în mod frecvent incinta și curăță bine filtrele de aer condiționat și sistemele de ventilație.
Citește și: Cum pui la punct un program de fidelizare a clienților restaurantului

Cât spațiu este necesar să le asiguri clienților tăi în restaurant

Distanțarea fizică este extrem de importantă în această perioadă, însă știi care sunt normele pe care ar trebui să le respecți pentru a asigura spațiul necesar reducerii riscului de îmbolnăvire din interiorul restaurantului tău? 

Iată în continuare ce măsuri trebuie să iei în acest sens:

  • Stabilește circuite cu sens unic spre toaletă sau spre ieșire, pentru a limita interacțiunile între clienți.
  • Menține un număr de cel mult 6 clienți la o masă, excepţie putând face doar mesele la care sunt așezate persoane din aceeași familie.
  • Păstrează distanța necesară amplasând mesele după principiul unei mese libere pentru fiecare masă ocupată, astfel încât să existe cel puțin 2 metri între ocupanții scaunelor de la mesele alăturate.
  • Stabilește un număr maxim de locuri, care ar trebui să fie în jur de 50% din capacitatea restaurantului, apoi afișează acest număr la intrarea în local și asigură-te că îl respecți.


Citește și: Creșterea profitului: 9 tehnici prin care îți determini clienții să revină în restaurant

Regulile de mai sus nu sunt menite să îngreuneze funcționarea afacerii tale, ci să păstreze sănătatea clienților și angajaților tăi. Urmează-le nu doar pentru obligativitatea lor legală, ci și pentru a demonstra că ești un antreprenor responsabil, care pune întotdeauna pe primul loc siguranța celor din jur.

New call-to-action