1.Analizează-ți publicul țintă și adaptează-ți oferta în funcție de tipul de vizitatori
E important să te decizi asupra tipului de client pe care ți-l dorești în pensiune. În funcție de acesta, vei putea pune la punct serviciile oferite și prețurile camerelor. De exemplu, dacă pensiunea ta este situată într-o zonă de munte și este frecventată cel mai des de persoane sportive, iubitoare de natură, asigură-te că menționezi pe site ce fel de activități sunt disponibile în împrejurimi și că oferi acces facil la pârtii sau trasee pentru drumeții. Interesează-te cu privire la prețurile practicate în piață și nu le depăși, decât dacă oferi condiții sau servicii exclusiviste. În caz contrar, turiștii vor prefera să se orienteze către pensiuni similare, cu costuri de cazare mai puțin piperate. Pune la dispoziție pachete atractive pentru turiști: - Pentru un anumit număr de nopți rezervate, o noapte gratuită - Discount pentru grupuri - Oferte de extrasezon - Demipensiune, în cazul în care ai posibilitatea de a servi și masa în locație2.Oferă extra-servicii
Orice serviciu suplimentar înseamnă o șansă de a le demonstra turiștilor că au de ce să prefere pensiunea ta. Iată câteva idei de extra-servicii pe care le poți oferi gratuit sau contra unei mici sume suplimentare: - Transport de la gară la pensiune și retur - Mic dejun - Activități de team building - Organizare de evenimente - Plimbări pe cele mai frumoase trasee din zonă - Activități sportive în curtea pensiunii sau jocuri de societate - Discounturi la spa-urile sau muzeele din zonă3.Menține comunicarea cu turiștii
Comunică încă din prima zi cu turiștii tăi: odată ce o persoană a efectuat rezervarea, oferă-te să îi trimiți prin e-mail informații utile cu privire la zonă, atracții și modul în care se poate ajunge ușor la pensiune. Pe parcursul șederii turiștilor, asigură-te că aceștia nu întâmpină niciun neajuns. Întreabă-i dacă totul e în regulă în camere, dacă temperatura e una potrivită, ce preferințe au pentru micul dejun și cât de des doresc să li se schimbe prosoapele în cameră. La finalul sejurului, roagă-ți turiștii să îți ofere acordul pentru trimiterea eventualelor promoții viitoare pe e-mail sau prin sms. Asigură-te că atunci când ai oferte tentante pentru sărbători sau extra-sezon, persoanele care au mai stat în pensiunea ta sunt primele care află despre acestea.4.Promovează-te online
Tot mai mulți turiști preferă să își rezerve cazarea prin intermediul internetului, așa că pune-ți la punct site-ul cu poze actualizate, oferte și prețuri curente, informații legate de zonă și formular de contact. De asemenea, încheie parteneriate cu site-uri de profil ce te pot promova eficient: Booking, de exemplu, e o platformă vizitată de persoane din toate colțurile lumii, care caută variante atractive de cazare. Nu uita de paginile de Facebook și Instagram - cu cât pensiunea e mai atractivă în social media, vei atrage mai mulți turiști. Dacă primești comentarii pe Facebook, ai grijă să răspunzi rapid, prompt și politicos fiecăruia. Poți apela și la promovarea plătită a anunțurilor de cazare, mai ales prin anunțuri Google, unde persoanele interesate de oferte de cazare te vor putea găsi ușor. În cazul în care ești partener Sodexo, adică accepți plata prin intermediul cardurilor și voucherelor de vacanță, pensiunea ta va apărea pe harta din aplicația mobilă MySodexo, precum și pe site-ul Sodexo, astfel încât vizibilitatea ta va crește și mai mult.5.Citește recenziile călătorilor care au stat la pensiunea ta
Feedback-ul clienților este extrem de important, pentru că din acesta poți afla ce își doresc turiștii de la tine, ce poți face în plus și ce ar trebui schimbat. Cel mai des vei găsi părerile turiștilor în comentariile de pe Booking, Tripadvisor sau pagina de Facebook a pensiunii. Dacă ești la început de drum și încă nu ai comentarii, nu este nicio problemă: te poți inspira din recenziile altor pensiuni,care te vor ajuta să înțelegi ce doresc clienții și ce greșeli ar trebui să eviți.6.Pune la dispoziție metode de plată variate
În final, nu uita să fii flexibil cu privire la metodele de plată: unii clienți vor plăti înaintea sejurului, alții vor prefera să achite la final. Vei avea turiști care achită exclusiv cu cardul, dar și persoane care te vor întreba dacă pot achita prin beneficiile extrasalariale primite de la muncă, de exemplu cardul Turist Pass. Acceptând orice modalitate de plată, nu îți vei limita plaja de clienți. Urmează pașii de mai sus, iar rezultatele nu vor întârzia să se vadă în gradul de ocupare a pensiunii.Nu ești încă partenerul nostru? Completează formularul și intră în rețeaua Sodexo!