Acordă atenție imaginii restaurantului în spațiul online
O primă metodă de a atrage clienții începe din spațiul virtual. Mediul online este locul în care tot mai multe persoane caută recomandări de restaurante, luând în considerare detalii precum notele și comentariile altor clienți sau site-ul și pagina de facebook a restaurantului. E bine să te asiguri că ești prezent pe internet și că prezinți încredere încă de la prima interacțiune: site-ul localului ar trebui să fie mereu pus la punct cu detalii legate de meniu, adresă și program și să aibă un aspect prietenos. De asemenea, poți să atragi clienții prin pozele cu mâncarea și cu restaurantul - aceste fotografii ar trebui să fie de bună calitate. Nu uita de pagina de facebook, care ar trebui și ea întreținută cu poze, evenimente și răspunsuri prompte la comentariile clienților sau cele ale potențialilor clienți. Fiind activ online vei reuși să îți creezi o imagine care va atrage clienții.Apropie-te de clienți, cunoaște-ți publicul țintă și adaptează-te la acesta
O altă metodă de a atrage clienții este să-ți cunoști foarte bine publicul țintă. Vei spune probabil că, din moment ce ținta ta este să atragi cât mai mulți clienți, nu mai contează cine îți trece pragul. Totuși, orice afacere presupune cunoașterea consumatorului: ce fel de persoane crezi că ți-ar frecventa restaurantul? Localul se află într-o zonă de birouri, un cartier de familiști sau poate în centrul orașului? În funcție de acești factori va trebui să adaptezi comunicarea și mesajele de atrage a clienților, astfel încât să te apropii de persoanele care au o probabilitate mai mare de a te vizita. În afară de tonul și conținutul comunicării, cunoscându-ți publicul vei putea să îți adaptezi meniul, prețurile, chiar și atmosfera din restaurant.Pune la dispoziția clienților oferte speciale și organizează evenimente tematice
Ofertele speciale sunt unele dintre cele mai populare modalități de atragere a clienților. Foarte multe restaurante apelează la promoții care să încurajeze clienții să vină și în zilele sau intervalele orare mai puțin frecventate, de exemplu înainte de prânz sau după-amiaza. Poți asigura meniuri la prețuri reduse sau discounturi la întreaga notă. Gândește-te și la evenimente pe care să le organizezi ocazional, prin care să devii mai cunoscut și mai iubit de clienți: petreceri pentru anumite sărbători, seri de karaoke sau de fotbal și orice altă idee care să îți crească popularitatea. Citește și: Creșterea profitului: 9 tehnici prin care îți determini clienții să revină în restaurantAtrage clienții prin găsirea unui diferențiator față de concurență
E foarte simplu să treci neobservat în peisajul restaurantelor, atâta timp cât nu ai nimic special de oferit. O afacere care are succes se diferențiază de concurență, așa că gândește-te la acel ceva ce doar tu le oferi clienților tăi. Poate e vorba despre un decor ieșit din comun, un anumit fel de mâncare pentru care tu ai cea mai bună rețetă sau un serviciu pe care competiția ta nu îl oferă. Există, de exemplu, restaurante care-și încurajează clienții să lipească pe pereți post it-uri cu mesaje sau cărți de vizită.Fii flexibil în cazul metodelor de plată
E necesar să le pui la dispoziția clienților tăi metode de plată variate, pentru că în mod contrar te poți trezi că aceștia nu mai vin a doua oară în restaurant. Pe lângă plata cash, acceptă și plata cu cardul, dar și cea cu tichete sau card de masă. Tot mai multe companii oferă acest tip de beneficiu extrasalarial, iar angajații pot frecventa un anumit local mai des decât pe altele dacă știu că pot efectua plata așa cum le este lor convenabil.Asigură-te că totul e ireproșabil - o altă metodă de a atrage clienții
De la mâncare până la decor și angajați, totul trebuie să fie impecabil în restaurant. Întreabă-te dacă tu ai reveni într-un loc în care observi pete pe podea sau pe fața de masă sau în care mâncarea comandată este de o calitate îndoielnică. Ia în calcul fiecare detaliu: locul trebuie să arate mereu îngrijit, ospătarii și bucătarul trebuie să prezinte încredere, servirea să fie promptă, iar mâncărurile să ajungă la masă cât mai proaspete. Citește și: Restaurante cu specific românesc unde poți achita cu cardul de masăAcceptă feedback-ul și aplică-l
Un alt mod de a atrage clienții este de a cere feedback. E posibil ca uneori să primești de la clienți păreri negative. Până și ceea ce pare perfect poate fi îmbunătățit și este greu să fii mereu pe placul tuturor. Încurajează-ți clienții să le spună ospătarilor dacă le-a plăcut mâncarea și servirea - o pot face verbal, online, pe tablete care să le fie înmânate la finalul mesei sau pe bilețele, rămâne la latitudinea ta cum preferi să colectezi feedback-ul. Important este să le arăți clienților că părerea lor este importantă și să nu te superi atunci când primești critici, dimpotrivă, să ții cont de ele.Atrage clienții investind în primul rând în echipa ta
Angajații tăi sunt o resursă esențială pentru bunul mers al restaurantului și bineînțeles pentru a atrage clienții. Asigură-te că sunt motivați, că au salarii bune și ture de lucru echitabile, pentru că starea lor de spirit se va vedea în experiența oferită clienților. Investește în cursuri de comunicare sau în programe de formare, pentru a-i face pe oamenii din echipa ta să devină adevărați experți în ceea ce fac. Fii deschis cu echipa și asigură-le angajaților un mediu de lucru plăcut, din care comunicarea să nu lipsească. Aplică cele 8 metode de mai sus și vei observa cum popularitatea restaurantului tău crește, iar mesele sunt tot mai pline de clienți nerăbdători să îți deguste preparatele.Atrage ușor clienții devenind partener Sodexo