Cum te ajuta un model de prezentare oferte speciale sa obtii vanzari?
Model prezentare oferte speciale - Sodexo

Cum te ajută ofertele speciale să obții vânzări

Indiferent de profilul cumpărătorului tău sau dacă vinzi produse sau servicii, este dovedit faptul că oamenii preferă ofertele speciale. Vei observa acest lucru din statisticile Economist și Statista, pe care ți le punem la dispoziție mai jos. De cele mai multe ori, un model corespunzător de prezentare ofertă îi va determina pe cumpărători să uite de diferența dintre nevoie și plăcere, pentru ca în final să facă achiziția mai rapid, din dorința de a se bucura de promoție.

Iată ce au evidențiat, de-a lungul timpului, studiile realizate pe această temă:

Știai că:

  •   30% dintre oameni cumpără pentru a câștiga ceva și 70% fac achiziții pentru a rezolva o problemă
  •   Poți vinde până la 73% mai mult dacă oferi bonusuri
  •   Șapte din zece persoane susțin că folosesc ofertele speciale și reducerile primite pe e-mail
  •   Aproximativ 93% dintre cumpărători folosesc cel puțin un cupon sau un cod de reducere pe parcursul unui an.

Aspecte de care să ții cont în construirea unui model de prezentare a ofertei de produse

Fiecare business are specificul lui, însă sunt câteva întrebări standard la care ar trebui să răspunzi atunci când îți dorești să prezinți o ofertă de produse:

  •   Ce produse sau servicii vinzi?
  •   Cui vinzi: care este segmentul țintă de clienți?
  •   Care sunt nevoile, problemele, așteptările sau preferințele clienților țintă?
  •   Care este capacitatea produsului de a satisfice nevoile clienților mai bine față de produsele concurenților?
  •   Cât de bine este cunoscută compania ta și produsele acesteia de către clienții țintă?
  •   Ce imagine și reputație are compania pe piață?

Răspunzând la aceste întrebări, vei putea să pui bazele unei propuneri de ofertă care să le pună la dispoziție clienților toate informațiile și argumentele de care au nevoie pentru a lua decizia de cumpărare.

Iată și o serie de recomandări de care să ții cont atunci când pregătești o ofertă specială: 

  • Află care sunt problemele și nevoile publicului țintă. Studiază bine clientul înainte de a face oferta și poziționează produsul drept soluția de care are nevoie pentru rezolvarea problemei. 
  • Vinde nu produsul, ci valoarea lui. Pune accentul pe beneficiile pe care i le aduce clientului folosirea produsului respectiv .
  • Crește încrederea clientului în companie, oferă-i informații despre brand și specifică motivele pentru care și alți cumpărători l-au ales.
  • Subliniază și la nivel vizual diferența de preț.
  • Specifică perioada în care oferta specială este valabilă, dar și dacă stocul este limitat
  • Nu uita să îndemni clienții la acțiune prin mesaje precum: „Beneficiază de ofertă”, „Cumpără acum”, „Profită de ofertă” etc. 

Ce să incluzi într-un e-mail de prezentare a ofertei de produse sau servicii

Potrivit dotdigital.com, în Europa, America de Nord și regiunea Asia-Pacific (APAC), marketingul prin e-mail este cea mai utilizată metodă pentru creșterea nivelului de implicare a clienților, dar și pentru prezentarea de oferte, 77,6% dintre afaceri apelând la acest instrument. Și consumatorii sunt deschiși spre acest tip de comunicare, atât timp cât au decis ei înșiși să se aboneze la newsletter și să primească oferte speciale. Statisticile arată faptul că 61% dintre abonați/clienți ar dori să primească e-mailuri promoționale în fiecare săptămână, în timp ce 38% dintre ei și-ar dori să le primească cu o frecvență mai mare.

Pe de altă parte, 32% dintre specialiștii în marketing au declarat că iau legătura cu clienții lor de 2-3 ori pe lună, 19% de 4-6 ori pe lună, 17% o dată pe lună și 16% de 6 ori pe lună. În ceea ce privește momentul perfect al zilei pentru trimiterea e-mailurilor de prezentare a ofertei de produse, jumătate dintre aceștia consideră că nu există un astfel de moment al zilei deoarece fiecare tip de consumator este diferit, iar afacerile în sine sunt unice.

Din acest punct de vedere, va trebui să testezi și să observi ce variantă funcționează mai bine în cazul tău. Ai putea ține cont de faptul că, în general, cele mai bune zile pentru e-mailuri sunt marți și joi.

Atunci când decizi să trimiți astfel de e-mailuri, acordă atenție subiectului acestuia. Potrivit statisticilor menționate anterior, 47% dintre oameni deschid e-mailurile pe baza subiectului și 69% dintre clienți pot raporta e-mailurile ca spam numai pe baza subiectului.

De asemenea, folosește partea de e-mail preview pentru a-i determina să îl deschisă. Oferă-le un motiv suficient de puternic pentru ca ei să decidă că vor să citească mai mult. Gândește-te ce informație pe care le-o vei prezenta în corpul e-mailului le aduce cea mai multă valoare, ce ar trebui să știe din start. Aceasta este cea care ar trebui inclusă în partea de e-mail preview.

Atunci când ești deja la corpul e-mailului de prezentare a ofertei speciale, începe conversația cu clientul tău pornind de la nevoia pe care produsele tale i-o pot satisface. Concentrează-te pe parcursul întregului mesaj pe client. Explică-i cum îl ajută aceste produse, ce caracteristici au și cât de apreciate sunt deja de alți cumpărători. În timp ce îi prezinți oferta, ajută-l să înțeleagă că e important să profite de ea înainte ca aceasta să dispară. Pentru ca oferta specială pentru produse sau servicii să fie mai ușor de reținut, chiar și dacă clientul doar va scana rapid e-mailul, ai putea să o inserezi sub forma unui banner care să îi atragă atenția.

Înainte de a începe să îți promovezi ofertele către clienți, ține cont de principiile de bază ale comunicării. Cunoaște-ți clienții și comunică cu ei constant, chiar și când nu ai oferte speciale. Oferă-le informații utile despre modul în care pot folosi produsele sau serviciile tale sau despre alte aspecte care sunt de interes pentru ei și care îi pot sprijini în desfășurarea activității.

Asigură-te că în e-mailuri, dar și în textele de pe site, vei scrie ținând cont de profilul și nevoile lor, așa vor vedea că te gândești la ei, nu doar la vânzarea pe care dorești să o obții, iar șansele ca ei să facă o achiziție vor fi mai mari. De asemenea, între mesajul pe care îl primesc în inbox și pagina de ofertă specială de produse sau servicii de pe site-ul tău ar trebui să fie o concordanță. Practic povestea spusă de tine prin e-mail să continue inclusiv ca stil de scriere și, desigur, ca produse, pe pagina de pe site unde ai listate produsele din oferta pe care o promovezi.

Oferă-le opțiuni multiple de plată

Dacă prin aceste acțiuni vei reuși să îl convingi pe client să cumpere unul dintre produsele incluse în oferta specială, asigură-te că el va finaliza procesul de achiziție. Oferă-i posibilitatea de a plăti cu cardul, inclusiv cu cel de beneficii extra salariale. Cardurile de tichete electronice de masă, cadou, cultură sau de vacanță pot fi pentru client variante preferate de plată - asigură-te deci că i le oferi și nu e nevoit să le caute la alt comerciant. Dacă vei respecta principiile prezentate în acest articol, vei putea vedea creșteri ale volumului de vânzări, iar afacerea ta se va dezvolta. 

New call-to-action