Cum stabilesti misiunea, viziunea, valorile companiei | Sodexo
Misiunea, viziunea, valorile companiei

Valorile organizației și angajații: cum stabilești misiunea, viziunea și valorile companiei

      Cultura internă a unei companii este forța nevăzută care unește membrii echipei și îi ajută să se îndrepte către o direcție comună, pentru a obține rezultatele dorite. Dacă până acum ai privit misiunea, viziunea și valorile organizației ca pe niște concepte abstracte, este momentul să descoperi cum te pot ajuta acestea în activitatea de zi cu zi și cum le poți aduce mai aproape de angajații tăi.

De ce este util să ai o misiune, viziune și valori ale organizației

     Deși succesul unei companii se măsoară în funcție de factori bine determinați, precum volumul vânzărilor sau profitul la nivel anual, cultura internă e cea care permite organizației să aibă o identitate unică. Atât clienții, cât și partenerii tăi de afaceri iau în calcul imaginea companiei, pe lângă produsele și serviciile oferite.

     În plus, angajații sau persoanele interesate să lucreze pentru organizația ta își găsesc motivația nu doar în factorul financiar, ci și în mediul de lucru și în principiile după care se ghidează compania.

     Oamenii preferă în general să se orienteze către acele branduri cu care se pot identifica, așa că e foarte important să stabilești încă de la fondarea companiei care este direcția în care te îndrepți, de ce o faci și cum o faci. 

     Misiunea organizației le vorbește clienților și angajaților despre motivul pentru care compania ta există și despre scopul final al acesteia. 

     Viziunea unei organizații sau a unei companii reprezintă o imagine a viitorului, la care aceasta aspiră - în general, această imagine ar trebui să aibă în prim plan, la fel ca și misiunea, experiența clienților și modul în care le vei îmbunătăți viața. 

      Valorile companiei reprezintă nucleul, pentru că exprimă modul în care fiecare persoană din organizație lucrează și comunică pentru a crea o echipă omogenă și a oferi clienților servicii desăvârșite.

Cum să stabilești viziunea, misiunea și valorile companiei

      Dacă încă nu ai o imagine clară a principiilor după care se ghidează compania, ori pur și simplu crezi că este momentul să reinventezi identitatea organizației, bazează-te pe oamenii cu care lucrezi pentru a construi primele elemente ale culturii de brand. 

     Organizează o ședință cu echipa de leadership și discutați despre direcția în care se îndreaptă compania: dincolo de cifre, ce anume vă doriți să obțineți și care este scopul pe care îl urmăriți pe termen lung?

     În cazul în care compania ta este una de dimensiuni reduse, îți poți implica toți angajații într-un brainstorming din care să reiasă valorile organizației. În definitiv, aceste valori îi caracterizează pe membrii echipei și îi fac să fie parte din povestea de succes a companiei.

     Încearcă să nu adopți o misiune prea vagă sau să stabilești o listă prea mare de valori. Alege acele comportamente care caracterizează atât brandul, cât și echipa de leadership, și pe care ai vrea să le vezi reflectate în activitatea zilnică a angajaților.

Valorile organizației și angajații - cum aliniezi echipa la cultura internă

     Ai stabilit un set de valori ale companiei tale, pe care ți-ai dori ca angajații tăi să le cunoască, să le înțeleagă și să le urmeze? În primul rând, nu uita că acestea nu ar trebui impuse - nu vei reuși niciodată să ai o echipă motivată și mulțumită dacă forțezi oamenii să se schimbe și să fie la birou altfel decât în viața reală. 

     Mai degrabă, angajează persoane care par să se identifice cu valorile organizației și care s-ar integra ușor în echipă, fără a face sacrificii pentru asta. 

     E util să le vorbești candidaților încă de la interviu despre cultura internă a companiei și să îi întrebi care sunt propriile valori. În acest mod, îți va fi mai simplu să alegi persoane care se vor simți motivate de ceea ce fac.

     Iată câteva tehnici prin care poți familiariza angajații cu misiunea, viziunea și valorile companiei, ajutându-i să le înțeleagă și să le urmeze:

  • Asigură-te că elementele culturii interne apar mereu la vedere - pe site, pe pereții companiei, în newslettere și broșuri.
  • Organizează workshop-uri sau evenimente de tip team building în cadrul cărora să discuți cu angajații tăi despre valorile companiei într-un mod interactiv, plăcut și cât mai simplu.
  • Premiază poveștile angajaților care au rezolvat anumite situații interne sau ale clienților ținând cont de valorile organizației. Poți acorda lunar sau semestrial premii de excelență pentru atitudine.
  • Publică aceste povești de succes într-un newsletter la care să aibă acces toți angajații. Dacă nu ai posibilitatea de a trimite un newsletter din partea companiei, poți prezenta poveștile pe e-mail sau în cadrul unor evenimente interne periodice.
  • Asigură-te că și conducerea companiei respectă valorile interne în modul de lucru și de comunicare cu restul angajaților. Nu te poți aștepta ca echipa ta să creadă în valorile organizației, atâta timp cât liderii nu le urmează.

      Odată ce reușești să creionezi identitatea organizației - misiunea, viziunea și valorile companiei - și să o menții în tot ceea ce faci, vei observa că oamenii pe care îi atragi și îi păstrezi - ca angajați sau clienți - văd dincolo de cifre și strategii, ajungând să investească emoțional în brandul tău.

New call-to-action