Munca sezoniera: cum iti motivezi angajatii sezonieri? - Sodexo
Munca sezoniera. Cum iti motivezi angajatii sezonieri - Sodexo

Cum să îți motivezi angajații sezonieri

Indiferent de domeniul de activitate, succesul unei afaceri implică produse sau servicii de calitate, un management competent și angajați motivați. Lipsa implicării personalului se răsfrânge atât în imaginea brandului, cât și în rezultatele financiare. De aceea, chiar dacă angajații sunt sezonieri, clienții nu trebuie să simtă acest lucru nici pe parte de atitudine, nici din punct de vedere al serviciilor oferite 

Cu toate acestea, doar 15% dintre angajații din întreaga lume se simt cu adevărat motivați la locul de muncă, conform unui raport Gallup. La nivel european, numai 10% dintre salariați consideră că angajatorul le oferă toate condițiile de care au nevoie pentru a fi cu adevărat implicați în ceea ce fac.

Crearea unui program de motivare a angajaților este extrem de utilă pentru că, de cele mai multe ori, și în special în cazul magazinelor, clienții intră în contact doar cu aceștia. Angajații tăi, chiar dacă sunt sezonieri, sunt imaginea business-ului tău. Ei sunt cei ce le oferă clienților tăi o experiență, o calitate a serviciului sau produsului tău care să îi determine să revină ori, dimpotrivă, să aleagă concurența data viitoare.

Prin urmare, motivarea angajaților sezonieri este un aspect căruia merită să îi acorzi atenție. Nu uita că fiecare membru al echipei tale este un reprezentant al brandului, indiferent de perioada pe care o petrece în companie. 

De ce este importantă motivarea angajaților sezonieri

Impactul avut de către angajații motivați asupra unei afaceri este semnificativ. Iată de ce:
  •   Angajații care își desfășoară activitatea cu plăcere sunt mai eficienți în tot ceea ce fac și obțin astfel rezultate mai bune. Conform raportului Gallup, companiile cu angajați motivați au, în medie, un profit cu 27% mai mare.
  •       Echipa formată din angajați motivați este mai unită și mai productivă, comunicarea funcționează simplu și firesc;
  •       Mediul de lucru este mai plăcut, iar jobul devine locul în care fiecare angajat se simte ca într-o a doua familie. Raportul Gallup arată că șansele ca un angajat motivat să demisioneze sunt cu 87% mai mici decât în cazul celor nemotivați
  •     Chiar dacă au contract pe perioadă determinată, angajații sezonieri își vor da tot interesul să ofere clienților o experiență de calitate 
  •       Angajații implicați și motivați lipsesc cu 41% mai puțin de la job decât restul

Cum să îți motivezi angajații sezonieri  

Un prim pas pentru a reuși să îți motivezi angajații sezonieri este să îi faci să se simtă parte din echipă. Integrarea angajaților sezonieri este baza tuturor celorlalte măsuri pe care le vei lua pentru a-i determina să fie productivi, dar și fericiți la locul de muncă.

Astfel, atunci când ai situații de acest gen, poți face ședințe cu echipa în care să îi prezinți și să le oferi ocazia să vorbească despre ei. La rândul lor, și ceilalți membri ai echipei ar trebui să se prezinte, pentru ca noii angajați să știe rolul fiecăruia. Astfel vor putea fi evitate situațiile în care nu doar că nu își cunosc colegii sau poate chiar sunt reținuți în a discuta cu ei, dar nici nu vor știi când este cazul să apeleze la ei, cu ce le pot fi de folos.

Recunoaște-le eforturile și realizările

Chiar dacă sunt sezonieri, acești angajați se vor simți împliniți atunci când le vor fi recunoscute meritele. Este suficient să le mulțumești public, fie într-o ședință, fie printr-un mail trimis către întreaga echipă. Aprecierile pot fi însoțite de un cadou simbolic.

Oferă-le beneficii financiare

Pentru peste 42% dintre angajați, salariul și pachetul de beneficii extra salariale reprezintă un factor decisiv în alegerea unui loc de muncă. Integrează-i și pe angajații sezonieri în programele pe care le desfășori în rândul salariaților permanenți. Le poți crea diferite concursuri pe baza rezultatelor obținute. Singura diferență este că în cazul lor perioada de timp pe care se desfășoară va fi mai scurtă. Le poți crea, de exemplu, lunar.

Fii deschis cu ei și oferă-le suport

Deși vin la muncă doar pentru o perioadă scurtă de timp, este necesar ca, așa cum faci în cazul echipei permanente, să îi cunoști, să le știi nevoile, să știi mediul din care provin și provocările pe care le au sau care pot apărea chiar și în plan personal. Angajații sezonieri vor fi mult mai motivați și implicați dacă simt că, atunci când este cazul, pot discuta deschis cu tine despre anumite situații care îi determină să ceară poate o zi liberă sau să își schimbe orarul de muncă pentru câteva zile. 

Sunt situații normale, inevitabile, dar dacă te asiguri că el are lejeritatea de a-ți vorbi sincer, direct, atunci poate te vei putea baza pe el ori de câte ori vei avea nevoie de o creștere de sezon a echipei, a forței de muncă.

Cere-le opinia în situațiile care au impact direct asupra lor  

Este o metodă eficientă de a-i menține motivați pe angajații sezonieri, tocmai pentru că îi ajută să se simtă implicați și să vadă că punctul lor de vedere contează. Cere-le părerea, fii atent la argumentele lor și impune-le o hotărâre doar în cazurile extrem de dificile. 

Indiferent de perioada pe care o petrece în companie, fiecare angajat este o parte importantă a echipei, iar contribuția sa se face simțită în experiența clienților. Construiește un mediu de lucru plăcut și motivant pentru toți angajații, demonstrează-ți grija față de aceștia, iar rezultatele se vor vedea nu doar în cifre, ci și în atitudinea fiecărei persoane.

New call-to-action